000 | 04478namaa2200433 i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250513110344.0 | ||
008 | 250428s2024 ua a|||fr|||m 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
043 | _aa-su--- | ||
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 | _a378.531 |
092 |
_a378.531 _221 |
||
097 | _aدكتـــــوراه | ||
099 | _aCai01.23.02.Ph.D.2024.مه.ت | ||
100 | 0 |
_aمهره سعدي جاري العمري، _eإعداد. |
|
245 | 1 | 0 |
_aتصور مقترح لتطوير الاستثمار في التدريب بالجامعات السعودية في ضوء بعض نماذج التميز المؤسسي / _cإعداد الباحثة مهره سعدي جاري العمري؛ إشراف أ.د. نجوى يوسف جمال الدين، د. أبو النور مصباح أبو النور. _bRemainder of title / |
246 | 1 | 5 | _a / A Suggested Proposed For Developing The Investment In Training At The Saudi Universities In The Light Of Some Institutional Excellence Models. |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a190 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
504 | _a ببليوجرافيا: صفحات 168-182. | ||
520 | _aيعد التدريب شكلا من أشكال الاستثمار في الموارد البشرية، وله عوائد وجدوى اقتصادية؛ فهو ليس مجرد خدمة تقدمها الجامعة لأفرادها فقط؛ بل عملية استثمارية تهدف لغرس قيمة مضافة لتنمية طاقات المجتمع وقواه البشرية، وتهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على الإطار المعرفي والمفاهيمي للتميز المؤسسي، والتدريب في سياق الوظيفة الثالثة للجامعة، وتحديد وتحليل أبرز نماذج قياس التميز المؤسسي في مجال الاستثمار في التدريب بالجامعات، ومعرفة وتحليل واقع الاستثمار في التدريب بالجامعات السعودية في ضوء بعض نماذج التميز المؤسسي من وجهة نظر أفراد العينة، وتوصلت الدراسة إلى صياغة تصور مقترح لتطوير الاستثمار في التدريب بالجامعات السعودية في ضوء أبرز نماذج التميز المؤسسي. | ||
520 | _aTraining is a form of investment in human resources, and it has returns and economic feasibility. It is not just a service that the university provides to its individuals only; Rather, it is an investment process that aims to instill added value to develop society’s energies and human resources. The current study aims to identify the cognitive and conceptual framework for institutional excellence and training in the context of the university’s third function, and to identify and analyze the most prominent models for measuring institutional excellence in the field of investment in training in universities, and to know and analyze the reality of investment in Training in Saudi universities in light of some models of institutional excellence from the point of view of the sample members. The study reached the formulation of a proposed vision for developing investment in training in Saudi universities in light of the most prominent models of institutional excellence. | ||
530 | _aصدر ايضا كقرص مدمج | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
650 | 7 |
_aالتعليم العالي _2qrmak _zالسعودية |
|
653 | 0 |
_aتطوير الاستثمار _aالتدريب _aالجامعات السعودية _aنماذج التميز المؤسسي |
|
700 | 0 |
_aنجوى يوسف جمال الدين _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aأبو النور مصباح أبو النور _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cنجوى يوسف جمال الدين _cأبو النور مصباح أبو النور _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم أصول التربية |
||
905 |
_aEman El gebaly _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c171765 |