header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

استراتيجية قائمة على القصص الإلكتروني لتنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية للأطفال الناطقين بغيرها / [إعداد] مروة محسن مصطفى عبد الحميد ؛ إشراف ا.د. صابر عبد المنعم محمد، ا.د. إيمان أحمد هريدى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 297 صفحة. : ايضاحيات؛ 25 سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A strategy based on electronic stories, to develop Arabic oral communication skills for non-Arab children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 410.7
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف هذا البحث تعرف فاعلية استراتيجة مقترحة قائمة على القصص الإلكتروني لتنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها ، ولتحقيق هذا الهدف قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية المناسبة لألطفال دارسي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ، وكذلك قائمة المعايير الخاصة بالقصص اإللكتروني المناسب لهم ، وتم بناء إستراتيجية قائمة على القصص الإلكتروني لتنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ، و تضمنت أدوات البحث إعداد بطاقة مالحظة لقياس مهارات التحدث أما عينة بلغت سبعا وعشرين طالبة من متعلمات اللغة العربية الناطقات بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ،تم اختيارهم بعد تطبيق تجربة البحث ، وبعد المعالجة اإلحصائية لنتائج البحث أسفر ت النتائج عن فاعلية اإلستراتيجية المقترحة في تنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 وفي ضوء ذلك تم تقديم مجموعة من التوصيات والمقترحات .Summary: The aim of the research is to develop oral communication skills among non-native speakers of Arabic by proposing a strategy based on electronic stories to develop oral communication skills in Arabic for non-native speakers at the second beginner level a2, and due to the nature of the research, the researcher has mixed the descriptive and quasi-experimental approaches. The research found a list of oral communication skills in Arabic that are suitable for children who study Arabic for non-native speakers at the second beginner level A2, as well as a list of criteria for electronic stories that are appropriate for them, in the light of which the proposed strategy was prepared, which was implemented, and proved to be effective..
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.M.Sc.2022.مر.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029782000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 141-155.

هدف هذا البحث تعرف فاعلية استراتيجة مقترحة قائمة على القصص الإلكتروني لتنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها ، ولتحقيق هذا الهدف قامت الباحثة بإعداد قائمة مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية المناسبة لألطفال دارسي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ، وكذلك قائمة المعايير الخاصة بالقصص اإللكتروني المناسب لهم ، وتم بناء إستراتيجية قائمة على القصص الإلكتروني لتنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ، و تضمنت أدوات البحث إعداد بطاقة مالحظة لقياس مهارات التحدث أما عينة بلغت سبعا وعشرين طالبة من متعلمات اللغة العربية الناطقات بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 ،تم اختيارهم بعد تطبيق تجربة البحث ، وبعد المعالجة اإلحصائية لنتائج البحث أسفر ت النتائج عن فاعلية اإلستراتيجية المقترحة في تنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة العربية لألطفال الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ الثاني A2 وفي ضوء ذلك تم تقديم مجموعة من التوصيات والمقترحات .

The aim of the research is to develop oral communication skills among non-native
speakers of Arabic by proposing a strategy based on electronic stories to develop oral
communication skills in Arabic for non-native speakers at the second beginner level a2,
and due to the nature of the research, the researcher has mixed the descriptive and
quasi-experimental approaches. The research found a list of oral communication skills in
Arabic that are suitable for children who study Arabic for non-native speakers at the
second beginner level A2, as well as a list of criteria for electronic stories that are
appropriate for them, in the light of which the proposed strategy was prepared, which was
implemented, and proved to be effective..

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library