Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

( برنامج قائم على وسائط تثقيف الطفل لتنمية بعض مهارات التربية الإعلانية لطفل / مقدم من الباحثة مريم ممدوح حسن أحمد مصطفى، تحــت إشــراف أ.د.عــلا حسن كامــل، د. داليا مصطفى عبد الرحمن

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 151 + (31) ملاحق صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " A program based on child education media to develop some advertising literacy skills for kindergarten children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: يهدف البحث الحالى إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على وسائط تثقيف الطفل لتنمية بعض مهارات التربية الإعلانية لطفل الروضة . واستخدمت الباحثة فى البحث المنهج شبه التجريبى وأختارت الباحثة عينة البحث بطريقة عمدية من المستوى الثانى لرياض الأطفال ذات الفئة العمرية من (5- 6) سنوات، ويكون إجمالى عدد العينة (60) طفل، بحيث يكون (30) طفل للمجموعة التجريبية بواقع 15 من الذكور و15 من الأناث، و(30) طفل للمجموعة الضابطة بواقع 14 من الأناث و16من الذكور، وتمثلت أدوات الباحثة فى إستمارة استطلاع رأى المعلمات حول مفهوم التربية الإعلانية لدى أطفال الروضة (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى أولياء الأمور حول مفهوم التربية الإعلانية لدى أطفال الروضة (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى ألكترونية للأولياء الأمور حول المنتجات التى يفضل الأطفال شرائها بعد مشاهدة الإعلانات (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى الخبراء والمحكمين حول أبعاد التربية الإعلانية التى يحتاجها أطفال الروضة للأكتساب مهارات التربية الإعلانية (إعداد الباحثة)، وإختبار المصفوفات المتتابعة الملون ل (جون رافن) لقياس مستوى الذكاء لدى أطفال الروضة، ومقياس التربية الإعلانية المصور (إعداد الباحثة)، وبطاقة ملاحظة سلوكيات الطفل (إعداد الباحثة) . وأسفرت نتائج البحث عن تحقق فاعلية برنامج وسائط تثقيف الطفل فى تنمية مهارات التربية الإعلانية لطفل الروضة Summary: • In the study, the researcher used the quasi-experimental method, the researcher chose the research sample intentionally from the second level of kindergartens with an age group of (5-6) years, the total number of the sample is (60) children, so that there are (30) children for the experimental group, with 15 males, and 15 females, and (30) children for the control group, 14 females and 16 males, the researcher’s tools were a form to survey teachers’ opinions about the concept of advertising literacy among kindergarten children (prepared by the researcher), and a form to survey parents’ opinions about the concept of advertising literacy among kindergarten children, (Prepared by the researcher), an electronic opinion poll form for parents about the products that children prefer to buy after watching advertisements (prepared by the researcher), a form to poll experts and arbitrators on the dimensions of advertising literacy that kindergarten children need to acquire advertising literacy skills (prepared by the researcher), and a sequential matrices test, John Raven's color chart to measure the intelligence level of kindergarten children, the illustrated advertising literacy scale (prepared by the researcher), and the child's behavior observation card (prepared by the researcher, and program based on child education media to develop some advertising literacy skills for kindergarten children (prepared by the researcher). The results of the research resulted in achieving the effectiveness of the child education program in developing the advertising literacy skills of kindergarten children
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.01.M.Sc.2024.مر.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031789000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 132-151.

يهدف البحث الحالى إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على وسائط تثقيف الطفل لتنمية بعض مهارات التربية الإعلانية لطفل الروضة . واستخدمت الباحثة فى البحث المنهج شبه التجريبى وأختارت الباحثة عينة البحث بطريقة عمدية من المستوى الثانى لرياض الأطفال ذات الفئة العمرية من (5- 6) سنوات، ويكون إجمالى عدد العينة (60) طفل، بحيث يكون (30) طفل للمجموعة التجريبية بواقع 15 من الذكور و15 من الأناث، و(30) طفل للمجموعة الضابطة بواقع 14 من الأناث و16من الذكور، وتمثلت أدوات الباحثة فى إستمارة استطلاع رأى المعلمات حول مفهوم التربية الإعلانية لدى أطفال الروضة (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى أولياء الأمور حول مفهوم التربية الإعلانية لدى أطفال الروضة (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى ألكترونية للأولياء الأمور حول المنتجات التى يفضل الأطفال شرائها بعد مشاهدة الإعلانات (إعداد الباحثة)، وإستمارة أستطلاع رأى الخبراء والمحكمين حول أبعاد التربية الإعلانية التى يحتاجها أطفال الروضة للأكتساب مهارات التربية الإعلانية (إعداد الباحثة)، وإختبار المصفوفات المتتابعة الملون ل (جون رافن) لقياس مستوى الذكاء لدى أطفال الروضة، ومقياس التربية الإعلانية المصور (إعداد الباحثة)، وبطاقة ملاحظة سلوكيات الطفل (إعداد الباحثة) .
وأسفرت نتائج البحث عن تحقق فاعلية برنامج وسائط تثقيف الطفل فى تنمية مهارات التربية الإعلانية لطفل الروضة

• In the study, the researcher used the quasi-experimental method, the researcher chose the research sample intentionally from the second level of kindergartens with an age group of (5-6) years, the total number of the sample is (60) children, so that there are (30) children for the experimental group, with 15 males, and 15 females, and (30) children for the control group, 14 females and 16 males, the researcher’s tools were a form to survey teachers’ opinions about the concept of advertising literacy among kindergarten children (prepared by the researcher), and a form to survey parents’ opinions about the concept of advertising literacy among kindergarten children, (Prepared by the researcher), an electronic opinion poll form for parents about the products that children prefer to buy after watching advertisements (prepared by the researcher), a form to poll experts and arbitrators on the dimensions of advertising literacy that kindergarten children need to acquire advertising literacy skills (prepared by the researcher), and a sequential matrices test, John Raven's color chart to measure the intelligence level of kindergarten children, the illustrated advertising literacy scale (prepared by the researcher), and the child's behavior observation card (prepared by the researcher, and program based on child education media to develop some advertising literacy skills for kindergarten children (prepared by the researcher).
The results of the research resulted in achieving the effectiveness of the child education program in developing the advertising literacy skills of kindergarten children

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library