Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

Performance of wayfinding in public buildings : academic buildings as a case study / by Nariman Nashaat Gamil Ahmed Shehab ; Supervisors Prof. Dr. Mohammed N. M. Ghonim, Prof. Dr. Dalia A. A. Aly, Prof. Dr. Sameh M. T. El-Feki.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 129 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • : أداء الإرشاد الفراغي في المباني العامة / المباني الأكاديمية كدراسة حالة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 727
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: This research examines how physical characteristics of complex building layouts and user’s personal characteristics impact on wayfinding performance, measured by task execution time, distance travelled, and percentage of errors. Physical characteristics include complexity, horizontal and vertical differentiation, and visibility, while personal characteristics include familiarity and age. The study uses three environments, including a real environment, a virtual environment imitating the real environment, and an improved virtual environment, to test the variables. The study uses a complex academic building as a case study and assigns a random sample of participants to a navigation test. The study aims to provide guidelines for designers and planners to improve wayfinding through manipulation of physical characteristics and create inclusive designs.Summary: توضح هذه الدراسة العلاقة المفترضة بين أداء الإرشاد الفراغي وخصائص تخطيط المباني الأكاديمية المعقدة، حيث تم قياس أداء الإرشاد بواسطة مؤشرات مثل وقت التنفيذ والمسافة ونسبة الأخطاء. استندت الدراسة إلى خصائص مادية مثل تعقيد التخطيط ومستوى التمايز، وخصائص شخصية للمستخدم كالإلمام والعمر. تم التحكم في هذه الخصائص في ثلاث بيئات: حقيقية، افتراضية تقليدية، وافتراضية محسنة. أُنشئت بيئتان لاختبار أداء الإرشاد باستخدام تقنية الواقع الافتراضي، بينما تم استخدام البيئة الثالثة لدراسة تأثير جميع المتغيرات. اختير مبنى أكاديمي معقد في جامعة العلوم والآداب بمصر للدراسة. تم جمع بيانات من مشاركين عشوائيين لاختبار القدرات الشخصية واختبارات الملاحة، وتم دراسة الرؤية باستخدام تحليل VGA. تقدم الدراسة مراجعة حول التوجيه والملاحة مع التركيز على تحسين تصميم المباني المعقدة، ويمكن استخدام نتائجها كمرجع لتحسين الإرشاد الفراغ في المباني الأكاديمية.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.13.02.M.Sc.2024.Na.P (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110090382000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 200-250.

This research examines how physical characteristics of complex building layouts and user’s personal characteristics impact on wayfinding performance, measured by task execution time, distance travelled, and percentage of errors. Physical characteristics include complexity, horizontal and vertical differentiation, and visibility, while personal characteristics include familiarity and age. The study uses three environments, including a real environment, a virtual environment imitating the real environment, and an improved virtual environment, to test the variables. The study uses a complex academic building as a case study and assigns a random sample of participants to a navigation test. The study aims to provide guidelines for designers and planners to improve wayfinding through manipulation of physical characteristics and create inclusive designs.

توضح هذه الدراسة العلاقة المفترضة بين أداء الإرشاد الفراغي وخصائص تخطيط المباني الأكاديمية المعقدة، حيث تم قياس أداء الإرشاد بواسطة مؤشرات مثل وقت التنفيذ والمسافة ونسبة الأخطاء. استندت الدراسة إلى خصائص مادية مثل تعقيد التخطيط ومستوى التمايز، وخصائص شخصية للمستخدم كالإلمام والعمر. تم التحكم في هذه الخصائص في ثلاث بيئات: حقيقية، افتراضية تقليدية، وافتراضية محسنة. أُنشئت بيئتان لاختبار أداء الإرشاد باستخدام تقنية الواقع الافتراضي، بينما تم استخدام البيئة الثالثة لدراسة تأثير جميع المتغيرات. اختير مبنى أكاديمي معقد في جامعة العلوم والآداب بمصر للدراسة. تم جمع بيانات من مشاركين عشوائيين لاختبار القدرات الشخصية واختبارات الملاحة، وتم دراسة الرؤية باستخدام تحليل VGA. تقدم الدراسة مراجعة حول التوجيه والملاحة مع التركيز على تحسين تصميم المباني المعقدة، ويمكن استخدام نتائجها كمرجع لتحسين الإرشاد الفراغ في المباني الأكاديمية.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library