أثر برنامج تدريبي سلوكي قائم على التعاون في تحسين اللغة والكفاءة الإجتماعية لدي الأطفال الذاتويين / (Record no. 162422)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05130namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033031.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231029s2023 ua frmm 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.926
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.926
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.Ph.D.2023.سح.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سحر عبد الحميد عبد الفتاح الغمرى،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج تدريبي سلوكي قائم على التعاون في تحسين اللغة والكفاءة الإجتماعية لدي الأطفال الذاتويين /
Remainder of title
Statement of responsibility, etc. اعداد الباحثة سحر عبد الحميد عبد الفتاح الغمرى ؛ اشراف أ.د محمد عاطف عطيفى، د اسماء توفيق مبروك
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a behavioural training programbased on cooperation up on thelanguage and social competencefor children with autism
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 157 صفحة :
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note . (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 113-128.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية الكشف عن أثر برنامج تدريبي سلوكي قائم على التعاون في تحسين اللغة والكفاءة الإجتماعية لدي الأطفال الذاتويين و شارك فى الدراسة الحالية (10) اطفال ذاتويين مقسمين الى مجموعتين (5) اطفال مجموعة تجريبية (5) اطفال مجموعة ضابطة ، بعمر(6-9) سنوات واستخدمت الباحثة الادوات التالية:مقياس النمو اللغوى اعداد /اسامه خضر(2010)،ومقياس الكفاءة الاجتماعية اعداد/الباحثة،والبرنامج التدريبى / اعداد الباحثة ومقياس جليام لتشخيص الذاتوية اعداد محمد السيد واسفرنتائج التحليل الاحصائى عن وجود فروق دالة احصائيا بين المجموعتين التجريبية والضابطة لصالح المجموعة التجريبية فى كل من :اللغة والكفاءة الاجتماعية للاطفال الذاتويين ،كما كانت الفروق دالة إحصائية بين القياس القبلى والبعدى للمجموعة التجريبية لصالح القياس البعدى فى كل من :اللغة والكفاءة الاجتماعية، كما اشارت النتائج الى عدم وجود فروق دالة احصائيا بين القياس البعدى والتتبعى للمجموعة التجريبية فى اللغة والكفاءة الاجتماعية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current study is to reveal the effect of a behavioral training program based on cooperation in improving the language and social competence of children with autism. In the current study, (10) children with autism divided into two groups (5) children of an experimental group (5) children of a control group, at the age of (6-) participated in the current study. 9) years and the researcher used the following tools: language development scale prepared by Osama Khader (2010), social competency scale prepared by the researcher, the training program prepared by the researcher, and the Gilliam scale for diagnosing autism prepared by Muhammad Al-Sayed. The results of the statistical analysis resulted in the presence of statistically significant differences between the experimental and control groups. In favor of the experimental group in each of: language and social competence of children with autism, and the differences were statistically significant between the pre-and post-measurement of the experimental group in favor of the post-measurement in each of language and social compentence, and the results indicate that there were no statistically significant differences between post and follow-up measurement of the experimental group in language and social compenntence
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البرنامج التدريبى
-- الكفاءة الاجتماعية
-- الاطفال الذاتويين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد عاطف عطيفى،
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name اسماء توفيق مبروك،
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2023
Titles and other words associated with a name محمد عاطف عطيفى
-- اسماء توفيق مبروك
Dates associated with a name عاصم عبد الحميد كامل
-- رضا رزق ابراهيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم علم نفس تربوى
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Amira
Reviser Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2023.سح.أ 01010100030710000 29.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library