العوامل المؤثرة على اتجاهات الجمهور المصري نحو الإعلانات عبر اليوتيوب واستجاباتهم نحوها / (Record no. 162672)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06205namaa2200421 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033039.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230328s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
Language code of sung or spoken text eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 659.1440962
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 659.1440962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.M.Sc.2022.أم.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أميرة أحمد عبد المجيد حسن،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title العوامل المؤثرة على اتجاهات الجمهور المصري نحو الإعلانات عبر اليوتيوب واستجاباتهم نحوها /
Statement of responsibility, etc. إعداد أميرة أحمد عبد المجيد حسن ؛ إشراف داليا محمد عبد الله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Factors affecting the Egyptian audience’s attitudes toward and responses to YouTube advertisements
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 346 صفحة :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 284-316.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدفت هذه الدراسة بحث تأثير العوامل الشكلية (موقع الإعلان - مدة الإعلان – آليات التحكم في الإعلان - شكل الإعلان)، والعوامل الخاصة بمحتوي الرسالة الإعلانية (ملائمة محتوى الإعلان مع محتوى الفيديو - شهرة العلامة التجارية – الابتكار في الرسالة الإعلانية – الشخصية الإعلانية هل هي خبير أم شخصية مشهورة)، والعوامل الخاصة بالمستهلك (المصداقية المدركة للإعلان على مواقع التواصل الاجتماعي - خبرة المستهلك السابقة نحو العلامة التجارية - تطابق الإعلان مع اهتمامات الفرد - المنافع المُدركة في الإعلان، إدراك اليوتيوب كوسيلة تسويقية وإعلانية – تأثير الجماعات المرجعية) على اتجاهات الجمهور المصري نحو إعلانات اليوتيوب واستجاباته السلوكية نحوها المتمثلة في (استكمال مشاهدة الإعلان القابل للتخطي - الحرص على مشاهدة الإعلان غير القابل للتخطي - النقر على الرسالة الإعلانية - وتحفيز النية الشرائية والسلوك الشرائي نحو المنتجات المعلن عنها - مشاركة الإعلان على صفحاتهم الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي الأخرى).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to investigate the effect of nominal/ formal factors (advertising<br/>location, advertising duration, advertising control mechanisms, and advertising format),<br/>and factors related to the content of the advertising message (appropriateness of the<br/>advertising content with video content, brand popularity, innovation in the advertising<br/>message, personal Advertising), and consumer factors (perceived credibility of<br/>advertising on social media, previous consumer experience towards the brand, match<br/>advertising with one’s interests, perceived benefits in advertising, perception of YouTube<br/>as a marketing and advertising medium, and influence of reference groups) on The<br/>Egyptian public’s attitudes towards YouTube ads and their behavioral responses towards<br/>them represented in (completing watching the skippable advertisement, watching the<br/>non-skippable advertisement, clicking on the ad, stimulating purchasing intent and<br/>purchasing behavior, and sharing the advertisement on their personal pages on social<br/>media other).<br/>Within the framework of this study, the researcher designed a scientific model that<br/>relied on a set of models and variables that were studied in a few European and Arab<br/>studies.<br/>The researcher relied on the survey method, both quantitative and qualitative, and<br/>within the framework of the quantitative approach, the researcher applied an electronic<br/>survey of 466 YouTube users aged between 18 years and over, and the researcher also<br/>conducted - within the framework of the qualitative approach - discussion groups<br/>Focused with four groups of YouTube users of the same age group in the field study, and<br/>it was based on dividing these groups according to the age variable.<br/>The study reached a number of results, the most important of them are:<br/>- The factors related to the formality of the YouTube advertisement have a moral effect on<br/>the audience’s attitudes towards the advertisement and on all their responses towards it,<br/>except for the completion of watching the skippable advertisement.<br/>346<br/>- Consumer factors have a moral effect on their attitudes towards the YouTube<br/>advertisement and on all their responses towards it, except for continuing to watch the<br/>skippable advertisement.<br/>- The factors related to the content of the advertising message via YouTube have a moral<br/>effect on the audience’s attitudes towards the advertisement and on all their responses<br/>towards it, except for the completion of watching the skippable advertisement.<br/>- The morale of the correlation between the respondents’ attitudes towards YouTube ads<br/>and all their responses to it
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الإعلان
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision مصر.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term السلوك الشرائي.
-- إعلانات اليوتيوب.
-- إتجاهات الجمهور.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name داليا محمد عبدالله.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body داليا محمد عبدالله.
Discussion body اعتماد خلف.
-- أحمد خطاب.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الإعلام.
Department قسم العلاقات العامة والإعلان.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29684 Cai01.15.03.M.Sc.2022.أم.ع 01010100029684000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library