العالقة بين التوجه بالتسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات )B2B (Record no. 162872)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07746namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033046.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230510s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.802
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.802
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 05 01 M.Sc 2022 يو.ع.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number يوسف شعبان صديق،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title العالقة بين التوجه بالتسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات )B2B
Statement of responsibility, etc. اعداد يوسف شعبان صديق ؛ إشراف أ.د. هشام سيد سليمان ، أ. د. عمر على رمزى,د. جمال سيد عبد العزيز.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relationship between Electronic marketingorientation and Value co-creation in business markets (B2B)
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 131 صفحة. :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 30سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات.112-121.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الهدف: يهدف هذا البحث إلثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشثاركة فثي إنشثاء القيمثة فثي أسواق المنظات )B2B). وتناولت الدراسة متغير التوجه بالتسويق اإللكترونى على أنه يتكون من عدة أبعاد وهى: المكون الفلسفي، والمكون السلوكي )يتكون من أنشطة البدء وأنشطة التنفيذ( وتبنى التسويق اإللكترونى. الفجوة البحثية: تتمثل الفجوة البحثية في قلة االبحاث التي قامت بدراسة العالقة بثين التوجثه بالتسثويق اإللكترونثى والمشاركة في إنشاء القيمة في أسواق المنظمات، كما أن هناك فجوة بين البح والتطبيق حي نجد أن الدراسثات السابقة تنص على إيجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى في أسواق المنظمات وعلثى الثر م مثن ذلثد نجثد أن العديثثد مثثن الشثثركات العاملثثة فثثي هثثذا القطثثاا اليثثفال لثثديها ملثثاوف مثثن اعتمثثاد التسثثويق اإللكترونثثى ثثمن استراتيجيتها التسويقية. منهجية البح : بالتطبيق على شركات االعالن وبحوث السوق والبالغ عددها 197 شركة تم جمع بيانات مثن 98 ًء علثى عناصثر قيثاس مفردة باستلدام قائمة استقصاء قائمة على مقياس ليكرت اللماسى، وتم قياس المتغيرات بنا خاصة لكل متغير تم اقتباسها من دراسات سابقة. وتم تحليل البيانات باالعتماد على البرنثامج االحصثائى SPSS verg. 21 النتائج: أظهرت نتائج الدراسة أنه توجد عالقة ذات داللة إحصائية بين كل من المكون الفلسفي، والمكون السلوكى –بأبعاده الفرعية: أنشطة البدء، أنشطة التنفيذ- ومكون تبنى التسويق اإللكترونى والمشاركة في إنشاء القيمة. أى أن المشاركة في إنشاء القيمة تتأثر بالتوجه بالتسويق اإللكترونى. اآلثثار النظريثة: هثدفت هثذ الدراسثة الثى دراسثة العالقثة بثين التوجثه بالتسثويق االلكترونثى –بمكوناتثه الفرعيثة- والمشاركة فى انشاء القيمة بالتطبيق اسواق المنظات وباالخص على شركات االعالن وبحوث السوق. اآلثار العملية: قد تكون نتائج هذ الدراسة مهمة للشركات العاملة فى اسواق المنظمات والتى ال زالت لديها ملاوف من إدخال التسويق االلكترونى من استراتيجيتها التسويقية. فهذهثه الدراسثة تعتبثر ا ثافة للدراسثات التثى ت كثد ايجابية نتائج التوجه بالتسويق االلكترونى فى المنظمات.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Objective: This research aims to study the relationship between Electronic Marketing<br/>Orientation and Value co-creation in B2B market. The study dealt with Electronic<br/>Marketing Orientation variable as consisting of several dimensions: the philosophical<br/>component, the behavioral component (consisting of initiation activities and<br/>implementation activities) and the adoption of electronic marketing.<br/>Research gap: The research gap is represented in the lack of research that has studied<br/>the relationship between electronic marketing orientation and Value co-creation in B2B<br/>market, and there is also a gap between research and application, where we find that<br/>previous studies state the positive results of electronic marketing orientation in B2B<br/>markets, Therefore, we find that many companies operating in this sector still have<br/>concerns about adopting electronic marketing as part of their marketing strategy.<br/>Research methodology: applying to the 197 advertising and market research<br/>companies, data was collected from 98 units using a survey list based on the five-point<br/>Likert scale, and the variables were measured based on special measurement elements<br/>for each variable that were adopted from previous studies. The data was analyzed using<br/>the statistical program SPSS verg. 21<br/>Results: The results of the study showed that there is a statistically significant<br/>relationship between each of the philosophical component, the behavioral component -<br/>with its sub-dimensions: initiation activities, implementation activities - and the<br/>component of electronic marketing adoption and Value co-creation. That is, Value coCreation is affected by Electronic Marketing Orientation.<br/>Theoretical effects: This study aimed to study the relationship between orientation in<br/>Electronic marketing orientation - with its sub-components - and value co-creation,<br/>applying to B2B markets, especially to advertising and market research companies.<br/>Practical implications: The results of this study may be important for companies<br/>operating in B2B markets, which still have fears of adopting electronic marketing into<br/>their marketing strategy. This study may be a contribution to the studies that confirm<br/>the positive results of electronic marketing orientation in organizations.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الفن القديم
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التوجه بالتسويق الالكترونى
-- التسويق في أسواق المنظمات B2B
-- التسويق الالكترونى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هشام سيد سليمان
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمر على رمزى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جمال سيد عبد العزيز
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body هشام سيد سليمان
-- عمر على رمزى
-- جمال سيد عبد العزيز
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية التجارة
Department قسم إدارة الاعمال
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29884 Cai01 05 01 M.Sc 2022 يو.ع. 01010100029884000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library