دور المشرف التربوي في تحسين بيئة التعليم والتعلم بدولة الكويت فى ضوء مدخل إدارة التميز : (Record no. 162937)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02450nam a2200301Ia 4500
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033048.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231030s9999 xx 000 0 und d
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.20309538
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.Ph.D.2022.نو.د
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نوره مطر بشيت غالب الرحيلى.
245 ## - TITLE STATEMENT
Title دور المشرف التربوي في تحسين بيئة التعليم والتعلم بدولة الكويت فى ضوء مدخل إدارة التميز :
Remainder of title تصور مقترح /
Statement of responsibility, etc. [إعداد] نوره مطر بشيت غالب الرحيلى ؛ إشراف دعاء عثمان عزمي، محمود حسان سعيد.
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The role of the educational supervisor in improving the teaching and learning environment in the State of Kuwait in light of the excellence management approach : a suggested proposal
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Date of publication, distribution, etc. 2022.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: ص. 142-155.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تعرف دور المشرف التربوي في تحسين بيئة التعليم والتعلم بدولة الكويت فى ضوء مدخل إدارة التميز، والتعرف على فلسفة إدارة التميز ومفهومها وخصائصها، والكشف عن دور المشرف التربوي في تحسين بيئة التعليم والتعلم لتحقيق التميز في مدارس التعليم العام بالكويت، وتحديد وبلورة أهم المعوقات والعقبات الإدارية التي تحول دون تحسين بيئة التعليم والتعلم لتحقيق التميز، والوقوف على نماذج الإشراف التربوي وجوائز التميز العالمية التي تسهم في تحسين بيئة التعليم والتعلم، ووضع ملامح التصور المقترح لتحسين بيئة التعليم والتعلم في التعليم العام بدولة الكويت في ضوء مدخل إدارة التميز.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الإشراف التربوي--
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term دولة الكويت.
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمود حسان سعيد.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.Ph.D.2022.نو.د 01010100029958000 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library