header

التنمية المهنية المستدامة لمديري مدارس التعليم العام بمصر في ضوء مدخل الجدارات القيادية : (Record no. 162990)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04519namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033050.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230710s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 379.20962
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 379.20962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.Ph.D.2022.حس.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number حسام مصطفى سنوسي محمد،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التنمية المهنية المستدامة لمديري مدارس التعليم العام بمصر في ضوء مدخل الجدارات القيادية :
Remainder of title تصور مقترح /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]ٍ حسام مصطفى سنوسي محمد ؛ اشراف ا.د. نسرين محمد عبد الغني.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Sustainable professional development for directorsof public education schools in Egypt in light of theleadership competency approach
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 244 صفحة. :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 209-221.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تمثل الإدارة التربوية الجهة التي تعنى بالمشاركة في رسم السياسة التربوية المستمدة من فلسفة المجتمع وطموحاته ، وهي جزء من منظومة الادارة العامة في الدولة ، وبذلك تمثل الادارة التربوية المظلة الكبرى للمؤسسات التربوية كافة ، وبذلك تكون الإدارة التعليمية جزء منها ، كما أن الإدارة المدرسية أيضا جزء منها ، وتتمثل في جهاز منظم يعنى بشؤون التعليم ويهدف الى تحقيق الأغراض التعليمية للمجتمع وفق السياية التعليمية للدولة، وقد اهتمت المؤسسات التربوية بتأهيل القيادات التربوية من خلال التنمية المهنية المستدامة وبرامجها المختلفة، وأن يكون هذا التأهيل سابقاً لتولي القائد للمنصب القيادي ومتزامناً أثناء ممارسة مهامة القيادية وذلك لمواكبة التقدم ومواجهة تحديات العصر وفقا لمداخل متنوعة منها مدخل الجدارات القيادية .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The educational administration represents the party concerned with participating in the formulation of the educational policy derived from the society’s philosophy and ambitions, and it is part of the public administration system in the state, and thus the educational administration represents the major umbrella for all educational institutions, and thus the educational administration is a part of it, and the school administration is also a part of it. It is represented in an organized system concerned with education affairs and aims to achieve the educational objectives of the society in accordance with the educational policy of the state. The educational institutions have been interested in qualifying educational leaders through sustainable professional development and its various programmes, and that this qualification should be prior to the leader’s assumption of the leadership position and simultaneous during the exercise of his leadership duties in order to keep pace with Progress and facing the challenges of the age according to a variety of approaches, including leadership competencies.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العام
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision مصر.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الجدارات القيادية.
-- التنمية المهنية المستدامة.
-- التعليم العام بمصر.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نسرين محمد عبد الغني.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body نسرين محمد عبد الغني.
Discussion body نادية يوسف جمال الدين.
-- سعاد بسيوني عبد النبي.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية.
Department قسم أصول التربية.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 30015 Cai01.23.02.Ph.D.2022.حس.ت 01010100030015000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library