التنمية المهنية المستدامة لمديري مدارس التعليم العام بمصر في ضوء مدخل الجدارات القيادية : (Record no. 162990)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04519namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033050.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230710s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua--- |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 379.20962 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 379.20962 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.02.Ph.D.2022.حس.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | حسام مصطفى سنوسي محمد، |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | التنمية المهنية المستدامة لمديري مدارس التعليم العام بمصر في ضوء مدخل الجدارات القيادية : |
Remainder of title | تصور مقترح / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]ٍ حسام مصطفى سنوسي محمد ؛ اشراف ا.د. نسرين محمد عبد الغني. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Sustainable professional development for directorsof public education schools in Egypt in light of theleadership competency approach |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 244 صفحة. : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 25سم. |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 209-221. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تمثل الإدارة التربوية الجهة التي تعنى بالمشاركة في رسم السياسة التربوية المستمدة من فلسفة المجتمع وطموحاته ، وهي جزء من منظومة الادارة العامة في الدولة ، وبذلك تمثل الادارة التربوية المظلة الكبرى للمؤسسات التربوية كافة ، وبذلك تكون الإدارة التعليمية جزء منها ، كما أن الإدارة المدرسية أيضا جزء منها ، وتتمثل في جهاز منظم يعنى بشؤون التعليم ويهدف الى تحقيق الأغراض التعليمية للمجتمع وفق السياية التعليمية للدولة، وقد اهتمت المؤسسات التربوية بتأهيل القيادات التربوية من خلال التنمية المهنية المستدامة وبرامجها المختلفة، وأن يكون هذا التأهيل سابقاً لتولي القائد للمنصب القيادي ومتزامناً أثناء ممارسة مهامة القيادية وذلك لمواكبة التقدم ومواجهة تحديات العصر وفقا لمداخل متنوعة منها مدخل الجدارات القيادية . |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The educational administration represents the party concerned with participating in the formulation of the educational policy derived from the society’s philosophy and ambitions, and it is part of the public administration system in the state, and thus the educational administration represents the major umbrella for all educational institutions, and thus the educational administration is a part of it, and the school administration is also a part of it. It is represented in an organized system concerned with education affairs and aims to achieve the educational objectives of the society in accordance with the educational policy of the state. The educational institutions have been interested in qualifying educational leaders through sustainable professional development and its various programmes, and that this qualification should be prior to the leader’s assumption of the leadership position and simultaneous during the exercise of his leadership duties in order to keep pace with Progress and facing the challenges of the age according to a variety of approaches, including leadership competencies. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم العام |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | مصر. |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الجدارات القيادية. |
-- | التنمية المهنية المستدامة. |
-- | التعليم العام بمصر. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نسرين محمد عبد الغني. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | نسرين محمد عبد الغني. |
Discussion body | نادية يوسف جمال الدين. |
-- | سعاد بسيوني عبد النبي. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية. |
Department | قسم أصول التربية. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 30015 | Cai01.23.02.Ph.D.2022.حس.ت | 01010100030015000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |