برنامج للألعاب الحركية الفردية والجماعية في ضوء العلاج الوظيفي وأثره على مهارات الكتابة والكتابة الإبداعية لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإبتدائية (Record no. 163386)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02829nam a2200301Ia 4500
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033102.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231030s9999 xx 000 0 und d
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.155
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.Ph.D.2023.من.ب
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى احمد محمد ابراهيم دربالة،
245 ## - TITLE STATEMENT
Title برنامج للألعاب الحركية الفردية والجماعية في ضوء العلاج الوظيفي وأثره على مهارات الكتابة والكتابة الإبداعية لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإبتدائية
Statement of responsibility, etc. إعداد منى احمد محمد ابراهيم دربالة ؛ إشراف منى حسن السيد بدوي، أماني سعيدة سيد إبراهيم.
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Program for individual and group motor games in the light of occupational and its therapy impact on writing skills and creative writing for those with learning disabilities in the primary stage
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Date of publication, distribution, etc. 2023.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: ص. 248-265.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على تأثير برنامج للألعاب الحركية الفردية والجماعية في ضوء العلاج الوظيفي وأثره على مهارات الكتابة والكتابة الإبداعية لدى ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإبتدائية، وشارك في الدراسة (10) تلميذات من الصف الخامس الإبتدائي بمدرسة على بن أبي طالب الإبتدائية (الفترة الصباحية)، استخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذا المجموعة الواحدة، وطبقت أدوات الدراسة (قياس قبلي)، ثم جلسات البرنامج ، وطبقت القياس البعدى ووالتتبعي أ، وتوصلت إلى أثر وفاعلية البرنامج القائم على الألعاب الحركية الفردية والجماعية وأثرة الكبير على الكتابة والكتابة الإبداعية ، كما أوصت الدراسة بأهمية تضمين الألعاب الجماعية والفردية في الأنشطة الصفية واللاصفية للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإبتدائية.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعلم-الأطفال بطيؤ التعلم
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term هارات الكتابة والكتابة الابداعية
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوي
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2023.من.ب 01010100030456000 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library