The Effect of Media Literacy Learning on University Students’ Data Verification Skills”: (Record no. 165465)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02571nam a2200301Ia 4500
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033159.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231030s9999 xx 000 0 und d
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library Deposit
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 791
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.15.01.M.Sc.2022.Na.E
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Namees Ahmed Badr;
245 #4 - TITLE STATEMENT
Title The Effect of Media Literacy Learning on University Students’ Data Verification Skills”:
Remainder of title Quasi-Experimental Study /
Statement of responsibility, etc. By Namees Ahmed Badr; Under the Supervision of Shaimaa Zolfakar Zoghaib;
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title أثر تعلم التربية الإعلامية على مهارات التحقق من المعلومات لدى طلاب الجامعات” دراسة شبه تجريبية
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Date of publication, distribution, etc. 2022.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University,2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: p.102-127.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. اختبرت الدراسة تأثير تعلم التربية الإعلامية على قدرة طلاب الجامعات على التحقق من المعلومات المغلوطة على مواقع التواصل الاجتماعي. تم اختيار ”تصميم المجموعة الضابطة المطابقة للاختبار البعدي فقط” كأحد التصاميم شبه التجريبية لدراسة تأثير عملية التعلم هذه على عينة عمدية مكونة من (215) طالبة من طالبات السنة الثانية في كلية الإعلام بجامعة القاهرة. تنقسم هذه العينة إلى مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة لمقارنة مستوى مهارات التحقق لدى من درس مقرر التربية الإعلامية ومن لم يدرس مقرر التربية الإعلامية. كشفت نتائج التحليل المقارن أن الطلاب في المجموعة التجريبية كانوا أكثر قدرة على التحقق من المعلومات التي حصلوا عليها من مواقع التواصل الاجتماعي باستخدام تقنيات تحقق مختلفة من الطلاب في المجموعة الضابطة ، مما يؤكد الارتباط الإيجابي بين تعلم التربية الإعلامية و مهارات الطلاب للتحقق من المعلومات.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Radio & Television
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Verification Skills
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Shaimaa Zolfakar Zoghaib
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.15.01.M.Sc.2022.Na.E 01010110087617000 30.10.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library