The Effect of Media Literacy Learning on University Students’ Data Verification Skills”: (Record no. 165465)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 02571nam a2200301Ia 4500 |
| 005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
| control field | 20250223033159.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 231030s9999 xx 000 0 und d |
| 049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
| Holding library | Deposit |
| 082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 791 |
| 097 ## - Thesis Degree | |
| Thesis Level | M.Sc |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | Cai01.15.01.M.Sc.2022.Na.E |
| 100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Namees Ahmed Badr; |
| 245 #4 - TITLE STATEMENT | |
| Title | The Effect of Media Literacy Learning on University Students’ Data Verification Skills”: |
| Remainder of title | Quasi-Experimental Study / |
| Statement of responsibility, etc. | By Namees Ahmed Badr; Under the Supervision of Shaimaa Zolfakar Zoghaib; |
| 246 ## - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | أثر تعلم التربية الإعلامية على مهارات التحقق من المعلومات لدى طلاب الجامعات” دراسة شبه تجريبية |
| 260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
| Date of publication, distribution, etc. | 2022. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Source | rda content |
| Content type term | text |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Source | rdamedia |
| Media type term | Unmediated |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Source | rdacarrier |
| Carrier type term | volume |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.Sc.)-Cairo University,2022. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: p.102-127. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | اختبرت الدراسة تأثير تعلم التربية الإعلامية على قدرة طلاب الجامعات على التحقق من المعلومات المغلوطة على مواقع التواصل الاجتماعي. تم اختيار ”تصميم المجموعة الضابطة المطابقة للاختبار البعدي فقط” كأحد التصاميم شبه التجريبية لدراسة تأثير عملية التعلم هذه على عينة عمدية مكونة من (215) طالبة من طالبات السنة الثانية في كلية الإعلام بجامعة القاهرة. تنقسم هذه العينة إلى مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة لمقارنة مستوى مهارات التحقق لدى من درس مقرر التربية الإعلامية ومن لم يدرس مقرر التربية الإعلامية. كشفت نتائج التحليل المقارن أن الطلاب في المجموعة التجريبية كانوا أكثر قدرة على التحقق من المعلومات التي حصلوا عليها من مواقع التواصل الاجتماعي باستخدام تقنيات تحقق مختلفة من الطلاب في المجموعة الضابطة ، مما يؤكد الارتباط الإيجابي بين تعلم التربية الإعلامية و مهارات الطلاب للتحقق من المعلومات. |
| 650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | Radio & Television |
| 653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Verification Skills |
| 700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Shaimaa Zolfakar Zoghaib |
| 856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
| Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
| 905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
| Cataloger | Mohamady |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Koha item type | Thesis |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.15.01.M.Sc.2022.Na.E | 01010110087617000 | 30.10.2023 | Thesis |