Creating opportunities for personal empowerment (COPE) program on improving life skills and social self- efficacy among nursing students / (Record no. 165832)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06537namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033212.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231128s2022 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 610.7368
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 610.7368
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.17.07.Ph.D.2022.Na.C
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Naema Omer Mahmoud Mohamed,
Relator term preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Creating opportunities for personal empowerment (COPE) program on improving life skills and social self- efficacy among nursing students /
Statement of responsibility, etc. by Naema Omer Mahmoud Mohamed ; advisors Dr. Enayat Abd El Wahab, Dr. Mona Yahia El Rakhawy, Dr. Sayeda Mohamed Mohamed.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير برنامج ابتكار فرص للتمكين الشخصي على تحسين المهارات الحياتية والكفاءة الذاتية الاجتماعية لدى طلاب كلية التمريض
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 179 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 158-178.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: First year nursing students face some certain social issues and undergo a lot<br/>of pressure from studies. Negligence in settling the problem, on the one hand, and too<br/>much stress gripping students, on the other hand, obviously leads to a situation in which<br/>they show more intensely vulnerable to various tensions, compared with other segments of<br/>society. Aim: To evaluate the effectiveness of Creating Opportunities for Personal<br/>Empowerment (COPE) nursing program on improving life skills and social self-efficacy<br/>among nursing students. Setting: Faculty of Nursing, Cairo University. Design: A quasiexperimental<br/>design was utilized in this study. Sample: A systematic random sample of 50<br/>students aged between 18-20 years old were divided randomly into two groups, study (25<br/>students) and control (25 students). Tools: Socio-Demographic Data Sheet, Social Self-<br/>Efficacy Expectation Scale and Life Skills Assessment Scale. Results: There were<br/>statistical significant correlations between total score of personal characteristics and social<br/>self-efficacy and life skills among the first year nursing students. There were highly<br/>statistical significant correlations between social self-efficacy and life skills of the study<br/>group than the control group. Conclusion: The study concluded that, the COPE nursing<br/>program proved that, it is highly effective on improving social self-efficacy and slightly<br/>effective on improving life skills among the first year nursing students. This study<br/>recommended that, nursing curricula should prepare nursing students by creating<br/>continuous educational opportunities to empower them in enhancing their social selfefficacy<br/>and life skills needed for their professional roles and to overcome their potential<br/>career barriers.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الخلفية: يواجه طلاب التمريض في السنة الأولى بعض المشكلات الاجتماعية ويتعرضون للكثير منها<br/>من ضغط الدراسة والإهمال في حل المشكلة من ناحية أيضاً<br/>من ناحية أخرى، من الواضح أن الكثير من التوتر الذي يجتاح الطلاب يؤدي إلى موقف يمكن فيه<br/>ويظهرون أنهم أكثر عرضة لمختلف التوترات، مقارنة بشرائح أخرى من المجتمع<br/>مجتمع. الهدف: تقييم فعالية خلق الفرص للأفراد<br/>برنامج التمريض التمكين (COPE) في تحسين المهارات الحياتية والكفاءة الذاتية الاجتماعية<br/>بين طلاب التمريض. المكان: كلية التمريض جامعة القاهرة. التصميم: شبه تجريبي<br/>تم استخدام التصميم في هذه الدراسة. العينة: عينة عشوائية نظامية مكونة من 50 فرداً<br/>تم تقسيم الطلاب الذين تتراوح أعمارهم بين 18-20 سنة بشكل عشوائي إلى مجموعتين، الدراسة (25<br/>الطلاب) والسيطرة (25 طالبا). الأدوات: ورقة البيانات الاجتماعية الديموغرافية، والتحليل الذاتي الاجتماعي<br/>مقياس توقعات الكفاءة ومقياس تقييم المهارات الحياتية. النتائج: كانت هناك<br/>وجود ارتباطات ذات دلالة إحصائية بين الدرجة الكلية للخصائص الشخصية والاجتماعية<br/>الكفاءة الذاتية والمهارات الحياتية لدى طلاب السنة الأولى تمريض. كانت هناك للغاية<br/>وجود علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين الكفاءة الذاتية الاجتماعية والمهارات الحياتية للدراسة<br/>المجموعة من المجموعة الضابطة. الخلاصة: خلصت الدراسة إلى أن COPE التمريض<br/>أثبت البرنامج أنه فعال للغاية في تحسين الكفاءة الذاتية الاجتماعية وبشكل طفيف<br/>فاعلية في تحسين المهارات الحياتية لدى طلاب السنة الأولى تمريض. هذه الدراسة<br/>وأوصى بضرورة إعداد مناهج التمريض لطلاب التمريض من خلال إنشاء<br/>توفير فرص التعليم المستمر لتمكينهم من تعزيز كفاءتهم الذاتية الاجتماعية<br/>والمهارات الحياتية اللازمة لأدوارهم المهنية والتغلب على إمكاناتهم<br/>الحواجز المهنية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Psychiatric nursing.
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term First year nursing students
-- COPE nursing program
-- life skills
-- social selfefficacy
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Enayat Abd El Wahab,
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mona Yahia El Rakhawy,
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sayeda Mohamed Mohamed,
Relator term thesis advisor.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2022
Titles and other words associated with a name Enayat Abd El Wahab
-- Mona Yahia El Rakhawy
-- Sayeda Mohamed Mohamed
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Nursing
Divisons Department of Psychiatric Mental Health Nursing
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Asmaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.17.07.Ph.D.2022.Na.C 01010110087752000 28.11.2023 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library