أثر إدارة الجودة الشاملة للخدمات المصرفية على ولاء العملاء : (Record no. 166985)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06149namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033239.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240516s2022 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.5760962
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.5760962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 05 01 M.Sc 2022 يو.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number يوسف محمد عبدالوهاب،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر إدارة الجودة الشاملة للخدمات المصرفية على ولاء العملاء :
Remainder of title بالتطبيق على البنوك التجارية العاملة في القاهرة الكبرى /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث يوسف محمد عبدالوهاب؛ إشراف ا.د.هشام سید سلیمان.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of total quality management for banking services on customer loyalty
Remainder of title (Applicable to commercial banks operating in Greater Cairo)
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 159 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 143-151.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر إدارة الجودة الشاملة للخدمات المصرفية على ولاء العملاء بالتطبيق على البنوك التجارية العاملة فى القاهرة الكبرى، وتمثل مشكلة الدراسة في مجموعة من التساؤلات أهمها: "هل هناك تأثير لإدارة الجودة الشاملة على ولاء العملاء في البنوك محل الدراسة ؟"<br/>وخرجت الدراسة بعدة نتائج منها : تقدم البنوك محل الدراسة الخدمة بصورة جيدة ولا يميزوا فيما بين العملاء، كما تقدم الخدمات المتوافقة مع حاجات العملاء، يظهر الموظفين علاقات جيدة مع العملاء، تمتلك البنوك محل الدراسة موظفين لديهم مهارات وكفاءات عالية ووعى عن حسن مع العملاء، كما يوجد دعم من قبل الإدارة العليا لمبادئ إدارة الجودة الشاملة، كما اظهرت الدراسة تجنب البنوك محل الدراسة الوقوع فى الاخطاء وتقديم الخدمة بشكل صحيح، كما أظهرت الدراسة ضعف ولاء العملاء فى البنوك محل الدراسة وأن لديهم الاستعداد للتحول للمنافسين في حالة ارتفاع الاسعا أو عند مواجهة مشكلة.<br/>وكانت هناك عدة توصيات تمثلت فى : على الإدارة محاولة معرفة المشكلات التي قد تواجه العملاء والعمل على حلها بأسرع وقت، ولابد من الإلتزام بمواعيد تقديم الخدمة، ومحاولة راعاة مصالح العملاء، عمل دراسات وأبحاث تسويقية للتعرف على الاحتياجات المستقبلية للعملاء ومراجعة ارآئهم واقتراحاتهم بشكل مستمر، لابد من وجود عدد كافي من الموظفين لخدمة العملاء، لابد من توافر سجل لإبداء أراء ومقترحات العملاء حول كيفية تحسين الخدمة المقدمة، والعمل على اختصار بعض الخطوات للحصول على الخدمة بشكل أسرع، ولابد من الاهتمام بسلوك العملاء تجاه الشكوى.<br/><br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aims to identify the impact of total quality management for banking services on customer loyalty by applying it to commercial banks operating in Greater Cairo. The problem of the study is represented in a set of questions, the most important of which are: "Is there an impact of total quality management on customer loyalty in the banks under study?” The study came out with several results, including: the banks under study provide the service well and do not discriminate among customers, and provide services that are compatible with the needs of customers, employees show good relations with customers, the banks under study have employees who have high skills and competencies and awareness of good working with customers, There is also support from the senior management for the principles of total quality management, as the study showed that the banks under study avoid making mistakes and provide the service correctly.<br/>There were several recommendations represented in: the administration should try to know the problems that customers may face and work to solve them as soon as possible, and the deadlines for providing the ser- vice must be adhered to, and try to take into account the interests of cus- tomers, conduct marketing studies and research to identify the future needs of customers, and review their opinions and suggestions on an on- going basis. There must be a sufficient number of employees to serve customers, a record must be available to express the opinions and sug- gestions of customers on how to improve the service provided, and work on shortening some steps to obtain
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element جودة الانتاج
Geographic subdivision مصر.
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element مراقبة الانتاج
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البنوك التجارية
-- للخدمات المصرفية
-- إدارة الجودة الشاملة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هشام سید سلیمان
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body هشام سید سلیمان
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التجارة
Department قسم ادارة اعمال
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 16.05.2024 30147 Cai01 05 01 M.Sc 2022 يو.ا 01010100030147000 16.05.2024 16.05.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library