تنمية الإبداع والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج فى هندسة الفراكتال قائم على التعلم المدمج "/ (Record no. 167464)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05892namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033248.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240612s2023 ua ac||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 649.123
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 649.123
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 23 05 Ph.D 2023 اي.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number إيمان محمد مصطفى محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تنمية الإبداع والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج فى هندسة الفراكتال قائم على التعلم المدمج "/
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة إيمان محمد مصطفى محمد؛ اشراف ا.د.وفاء مصطفى محمد كفافى، أ.د وائل عبد الله محمد على.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " Developing The Creativity And Mathematical Proficiency of Kindergarten Child By Using A Program In Fractal Geometry Based On Blended Learning”
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 269 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 148-181.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. دف البحث إلى دراسة فاعلية برنامج قائم على التعلم المدمج فى هندسة الفراكتال لتنمية الإبداع فى الهندسة والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة ، وقد شملت مجموعة البحث (23) طفلا وطفلة، والذين يتراوح اعمارهم بين (6-7) سنوات من أطفال روضة الحياة الرسمية لغات، وأعتمد البحث على القياس القبلى والبعدى لمجموعة البحث، واشتملت المواد التعليمية للبحث على : برنامج هيا نلعب ونبدع مع هندسة الفراكتال، ودليل المعلمة، واشتملت أدوات القياس على: اختبار الإبداع فى الهندسة الأدائى، وإختبار البراعة الرياضية المصور.<br/> وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطى رتب درجات أطفال مجموعة البحث فى التطبيقين القبلى والبعدى لإختبار الإبداع فى الهندسة الأدائى لصالح التطبيق البعدى، وأنه يوجد يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطى رتب درجات أطفال مجموعة البحث فى التطبيق القبلى والبعدى لإختبار البراعة الرياضية المصور لصالح التطبيق البعدى.<br/>أهداف البحث:<br/>هدف البحث الحاضر إلى ما يلي:<br/>- تنمية الإبداع فى الهندسة لدى طفل الروضة باستخدام برنامج قائم على التعلم المدمج بإستخدام هندسة الفراكتال .<br/>- تنمية البراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج قائم على التعلم المدمج بإستخدام هندسة الفراكتال.<br/>عينة البحث:<br/>- عينة من أطفال المستوى الثانى للمدارس التجريبية، مدرسة الحياة الرسمية لغات، إدارة السادس من أكتوبر، محافظة الجيزة.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to study the effectiveness of a program based on blended learning using fractal geometry to develop creativity in geometry and mathematical Proficiency for kindergarten children, The research group included (23) boys and girls aged (6-7) years, from The Life languages school, and the research depended on the tribal and remote measurements of the research group, and the educational materials for the research included: the program Let's play and create with fractal geometry, and the teacher's guide, and the research tools included: the test creativity in performance geometry, and the test of illustrator mathematical Proficiency.<br/> The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean ranks of the scores of the children of the research group in the pre and post applications to test creativity in performance geometry in favor of the post application, and that there is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean ranks The scores of the children of the research group in the tribal and remote applications of the illustrator mathematical proficiency test in favor of the post application<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اطفال ما قبل المدرسة
Source of heading or term qrmak
General subdivision رعاية
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طفل الروضة.
-- التعلم المدمج.
-- البراعة الرياضية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وفاء مصطفى محمد كفافى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبد الله محمد على
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-02-2023
Supervisory body وفاء مصطفى محمد كفافى
-- وائل عبد الله محمد على
Discussion body مكة عبد المنعم البنا
-- زينب على محمد
Universities جامعة القاهرة y
Faculties كليةالدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات الطفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 12.06.2024 31309 Cai01 23 05 Ph.D 2023 اي.ت 01010100031309000 12.06.2024 12.06.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library