تنمية الإبداع والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج فى هندسة الفراكتال قائم على التعلم المدمج "/ (Record no. 167464)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05892namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250223033248.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 240612s2023 ua ac||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | ايداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 649.123 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 649.123 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01 23 05 Ph.D 2023 اي.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | إيمان محمد مصطفى محمد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تنمية الإبداع والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج فى هندسة الفراكتال قائم على التعلم المدمج "/ |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة إيمان محمد مصطفى محمد؛ اشراف ا.د.وفاء مصطفى محمد كفافى، أ.د وائل عبد الله محمد على. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | " Developing The Creativity And Mathematical Proficiency of Kindergarten Child By Using A Program In Fractal Geometry Based On Blended Learning” |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 269 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 148-181. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | دف البحث إلى دراسة فاعلية برنامج قائم على التعلم المدمج فى هندسة الفراكتال لتنمية الإبداع فى الهندسة والبراعة الرياضية لدى طفل الروضة ، وقد شملت مجموعة البحث (23) طفلا وطفلة، والذين يتراوح اعمارهم بين (6-7) سنوات من أطفال روضة الحياة الرسمية لغات، وأعتمد البحث على القياس القبلى والبعدى لمجموعة البحث، واشتملت المواد التعليمية للبحث على : برنامج هيا نلعب ونبدع مع هندسة الفراكتال، ودليل المعلمة، واشتملت أدوات القياس على: اختبار الإبداع فى الهندسة الأدائى، وإختبار البراعة الرياضية المصور.<br/> وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطى رتب درجات أطفال مجموعة البحث فى التطبيقين القبلى والبعدى لإختبار الإبداع فى الهندسة الأدائى لصالح التطبيق البعدى، وأنه يوجد يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطى رتب درجات أطفال مجموعة البحث فى التطبيق القبلى والبعدى لإختبار البراعة الرياضية المصور لصالح التطبيق البعدى.<br/>أهداف البحث:<br/>هدف البحث الحاضر إلى ما يلي:<br/>- تنمية الإبداع فى الهندسة لدى طفل الروضة باستخدام برنامج قائم على التعلم المدمج بإستخدام هندسة الفراكتال .<br/>- تنمية البراعة الرياضية لدى طفل الروضة بإستخدام برنامج قائم على التعلم المدمج بإستخدام هندسة الفراكتال.<br/>عينة البحث:<br/>- عينة من أطفال المستوى الثانى للمدارس التجريبية، مدرسة الحياة الرسمية لغات، إدارة السادس من أكتوبر، محافظة الجيزة.<br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aimed to study the effectiveness of a program based on blended learning using fractal geometry to develop creativity in geometry and mathematical Proficiency for kindergarten children, The research group included (23) boys and girls aged (6-7) years, from The Life languages school, and the research depended on the tribal and remote measurements of the research group, and the educational materials for the research included: the program Let's play and create with fractal geometry, and the teacher's guide, and the research tools included: the test creativity in performance geometry, and the test of illustrator mathematical Proficiency.<br/> The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean ranks of the scores of the children of the research group in the pre and post applications to test creativity in performance geometry in favor of the post application, and that there is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean ranks The scores of the children of the research group in the tribal and remote applications of the illustrator mathematical proficiency test in favor of the post application<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اطفال ما قبل المدرسة |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | رعاية |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | طفل الروضة. |
| -- | التعلم المدمج. |
| -- | البراعة الرياضية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | وفاء مصطفى محمد كفافى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | وائل عبد الله محمد على |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-02-2023 |
| Supervisory body | وفاء مصطفى محمد كفافى |
| -- | وائل عبد الله محمد على |
| Discussion body | مكة عبد المنعم البنا |
| -- | زينب على محمد |
| Universities | جامعة القاهرة y |
| Faculties | كليةالدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم دراسات الطفولة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 12.06.2024 | 31309 | Cai01 23 05 Ph.D 2023 اي.ت | 01010100031309000 | 12.06.2024 | 12.06.2024 | Thesis |