أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية / (Record no. 167823)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06461namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033257.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240904s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2023.أم.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أمانى عاطف عبدالغفار الشرقاوى،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية /
Statement of responsibility, etc. اعداد أمانى عاطف عبدالغفار الشرقاوى؛ إشــــــراف أ.د.منى حسن السيد بدوى، أ.م.د. عاصم عبدالمجيد كامل.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a program based on encoding strategies in improving the memory of past and future events and some life skills for preparatory stage pupils
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 115صفحة :
Other physical details ; إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 81-95
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية . <br/>اعتمدت الباحثة على المنهج شبه التجريبى . وشارك من مجتمع الدراسة عينتان : 1- عينة استطلاعيه : <br/>تكونت من عينه عشوائية عددها (30) تلميذ من المرحلة الإعدادية ، للتحقق من الخصائص السيكومترية لمقياس ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية الذى أعدته الباحثة 2- عينة أساسية : تكونت من عينة عشوائية عددها (60) تلميذ من المرحلة الإعدادية ، قسمت بالتساوى على المجموعتين التجريبية والضابطة .<br/>التطبيق القبلى ( لمقياس ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية الذى أعدته الباحثة ، ومقياس المهارات الحياتية المستخدم ) على المجموعة التجريبية من العينة الأساسية .<br/>تطبيق البرنامج القائم على استراتيجيات التشفير – بعد عرضه على مجموعة من المتخصصين – على المجموعة التجريبية من العينة الأساسية ، وبلغت عدد جلسات البرنامج 10 جلسات .<br/>التطبيق البعدى لمقاييس الدراسة بعد انتهاء جلسات البرنامج على المجموعتين التجريبية والضــابـطة <br/>من العينة الأساسية .<br/>عولجت النتائج باستخدام الأساليب الإحصائية المناسبة . وقد أكدت نتائج الدراسة جميع فروضها ، حيث وجدت فروق دالة عند مستوى 1., فى القياس البعدى لصالح المجموعة التجريبية . <br/>وقد نوقشت النتائج فى ضوء كلا من الإطار النظرى والدراسات السابقة ذات الصلة . وأخيرا قدمت الدراسة الحالية عددا من التوصيات والبحوث المقترحة منبثقة من نتائجها .<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to identify the effect of a program based on encoding strategies in improving memory of past and future events and some life skills among middle school students.<br/>The researcher relied on the quasi-experimental method. Two samples from the study population participated: 1- An exploratory sample:It consisted of a random sample of (30) students from the middle school, to verify the psychometric properties of the scale of memory for past and future events prepared by the researcher 2- Basic sample: It consisted of a random sample of (60) students from the middle school, divided equally into the experimental and control groups.<br/>Pre-application (of the scale of memory of past and future events prepared by the researcher, and the life skills scale used) on the experimental group of the basic sample.<br/>The program based on encoding strategies was applied - after presenting it to a group of specialists - on the experimental group of the basic sample, and the number of program sessions reached 10 sessions.<br/>Post-application of the study scales after the end of the program sessions on both the experimental and control groups from the basic sample.<br/>The results were processed using appropriate statistical methods. And the results of the study confirmed all of its hypotheses, as significant differences were found at the ( . 01) level in the post-measurement in favor of the experimental group.<br/>The results were discussed in light of both the theoretical framework and previous relevant studies. Finally, the current study presented a number of recommendations and proposed research emerging from its results.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الاعدادى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term ذاكرة الأحداث السابقة
-- ذاكرة الأحداث المستقبلية
-- المهارات الحياتية
-- المرحلة الإعدادية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاصم عبدالمجيد كامل
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 19/12/2023
Supervisory body منى حسن السيد بدوى
-- عاصم عبدالمجيد كامل
Discussion body عماد أحمد حسن
-- عمرو محمد ابراهيم يوسف
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.09.2024 31442 Cai01.23.09.Ph.D.2023.أم.أ 01010100031442000 04.09.2024 04.09.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library