أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية / (Record no. 167823)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06461namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250223033257.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 240904s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | ايداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.15 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.15 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2023.أم.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | أمانى عاطف عبدالغفار الشرقاوى، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | اعداد أمانى عاطف عبدالغفار الشرقاوى؛ إشــــــراف أ.د.منى حسن السيد بدوى، أ.م.د. عاصم عبدالمجيد كامل. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effect of a program based on encoding strategies in improving the memory of past and future events and some life skills for preparatory stage pupils |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 115صفحة : |
| Other physical details | ; إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | . ببليوجرافيا: صفحات 81-95 |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على استراتيجيات التشفير فى تحسين ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية وبعض المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية . <br/>اعتمدت الباحثة على المنهج شبه التجريبى . وشارك من مجتمع الدراسة عينتان : 1- عينة استطلاعيه : <br/>تكونت من عينه عشوائية عددها (30) تلميذ من المرحلة الإعدادية ، للتحقق من الخصائص السيكومترية لمقياس ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية الذى أعدته الباحثة 2- عينة أساسية : تكونت من عينة عشوائية عددها (60) تلميذ من المرحلة الإعدادية ، قسمت بالتساوى على المجموعتين التجريبية والضابطة .<br/>التطبيق القبلى ( لمقياس ذاكرة الأحداث السابقة والمستقبلية الذى أعدته الباحثة ، ومقياس المهارات الحياتية المستخدم ) على المجموعة التجريبية من العينة الأساسية .<br/>تطبيق البرنامج القائم على استراتيجيات التشفير – بعد عرضه على مجموعة من المتخصصين – على المجموعة التجريبية من العينة الأساسية ، وبلغت عدد جلسات البرنامج 10 جلسات .<br/>التطبيق البعدى لمقاييس الدراسة بعد انتهاء جلسات البرنامج على المجموعتين التجريبية والضــابـطة <br/>من العينة الأساسية .<br/>عولجت النتائج باستخدام الأساليب الإحصائية المناسبة . وقد أكدت نتائج الدراسة جميع فروضها ، حيث وجدت فروق دالة عند مستوى 1., فى القياس البعدى لصالح المجموعة التجريبية . <br/>وقد نوقشت النتائج فى ضوء كلا من الإطار النظرى والدراسات السابقة ذات الصلة . وأخيرا قدمت الدراسة الحالية عددا من التوصيات والبحوث المقترحة منبثقة من نتائجها .<br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to identify the effect of a program based on encoding strategies in improving memory of past and future events and some life skills among middle school students.<br/>The researcher relied on the quasi-experimental method. Two samples from the study population participated: 1- An exploratory sample:It consisted of a random sample of (30) students from the middle school, to verify the psychometric properties of the scale of memory for past and future events prepared by the researcher 2- Basic sample: It consisted of a random sample of (60) students from the middle school, divided equally into the experimental and control groups.<br/>Pre-application (of the scale of memory of past and future events prepared by the researcher, and the life skills scale used) on the experimental group of the basic sample.<br/>The program based on encoding strategies was applied - after presenting it to a group of specialists - on the experimental group of the basic sample, and the number of program sessions reached 10 sessions.<br/>Post-application of the study scales after the end of the program sessions on both the experimental and control groups from the basic sample.<br/>The results were processed using appropriate statistical methods. And the results of the study confirmed all of its hypotheses, as significant differences were found at the ( . 01) level in the post-measurement in favor of the experimental group.<br/>The results were discussed in light of both the theoretical framework and previous relevant studies. Finally, the current study presented a number of recommendations and proposed research emerging from its results.<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الاعدادى |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | ذاكرة الأحداث السابقة |
| -- | ذاكرة الأحداث المستقبلية |
| -- | المهارات الحياتية |
| -- | المرحلة الإعدادية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منى حسن السيد بدوى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عاصم عبدالمجيد كامل |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 19/12/2023 |
| Supervisory body | منى حسن السيد بدوى |
| -- | عاصم عبدالمجيد كامل |
| Discussion body | عماد أحمد حسن |
| -- | عمرو محمد ابراهيم يوسف |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 04.09.2024 | 31442 | Cai01.23.09.Ph.D.2023.أم.أ | 01010100031442000 | 04.09.2024 | 04.09.2024 | Thesis |