The Impact of Website Quality Attributes on Customers’ Brand Love and Brand Anthropomorphism in Hotel Sites : (Record no. 168060)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06205namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033303.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240926s2023 |||a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.M.Sc.2023.Ba.I
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Basmh Khaled M. Awad,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title The Impact of Website Quality Attributes on Customers’ Brand Love and Brand Anthropomorphism in Hotel Sites :
Remainder of title Mediating Role of Brand Engagement /
Statement of responsibility, etc. by Basmh Khaled M. Awad ; Supervised by Dr. Nermeen El Saadany, Dr. Mohamed Elsharnouby
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير سمات جودة المواقع الالكترونية على حب العلامة التجارية وتجسيد العلامة التجارية في المواقع الالكترونية للفنادق :
Remainder of title الدور الوسيط لمشاركة العميل في العلامة التجارية /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 166 leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 129-144.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Hotel website pages exhibit the hotel brand and impact customers’ browsing behaviour.<br/>Although the importance of quality attributes and its influences is obvious, it is in its infancy;<br/>specifically, regarding the role of website quality attributes in configuring customers’ feelings<br/>towards the brand, as well as the influence of those attributes on customer’s online engagement<br/>behaviour. Thus, this research provides a comprehensive understanding regarding website<br/>attributes influence and aims to investigate the influence of website quality attributes<br/>(appearance-related attributes and usability-related attributes) on customers’ brand engagement,<br/>brand love, and brand anthropomorphism. Experimental research design is adopted to achieve<br/>research objectives. 2×2 between-subjects factorial design experiments were designed to test the<br/>research’s conceptual model. 140 students participated in these experiments. Findings indicate<br/>that website quality attributes positively influence brand engagement, love, and<br/>anthropomorphism. However, the mediation role of brand engagement was not fully supported.<br/>This research directly contributes to the hospitality and tourism marketing literature and provides<br/>useful insights for both researchers and practitioners by addressing relationships that were not<br/>fully explored previously in literature (website quality attributes’ impact on customers’ brand<br/>love and brand anthropomorphism). Recommendations to marketing managers are provided to<br/>assure high quality user experience while browsing the hotel’s website.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تعرض صفحات موقع الويب الخاصة بالفنادق العلامة التجارية للفندق وتؤثر في سلوك تصفح العملاء. وبالرغم من أن أهمية سمات الجودة وتأثيراتها تم تناوله في الابحاث السابقة بشكل واضح ، إلا أنها لاتزال في حاجة للمزيد من البحث ؛ على وجه التحديد ، فيما يتعلق بدور سمات جودة موقع الويب في التأثير على مشاعر العملاء تجاه العلامة التجارية ، بالإضافة إلى تأثير هذه السمات على سلوك تفاعل العميل عبر الإنترنت. ولذلك، يوفر هذا البحث فهماً شاملاً فيما يتعلق بسمات موقع الويب الخاص بالفنادق كما يهدف إلى دراسة تأثير سمات جودة موقع الويب (السمات المتعلقة مظهر الموقع الالكتروني والسمات المتعلقة بقابلية وسهولة الاستخدام) على تفاعل ومشاركة العملاء مع العلامة التجارية وحبهم للعلامة التجارية وتجسيدهم للعلامة التجارية. ولتحقيق اهداف البحث تم اعتماد تصميم البحث التجريبي وقد تم تصميم تجارب البحث بالاعتماد على التصميم التجريبي العاملي ذو العاملين لاختبار النموذج المفاهيمي للبحث. شارك 140 طالبًا في هذه التجارب. وتشير النتائج إلى أن سمات جودة موقع الالكتروني تؤثر بشكل إيجابي على مشاركة وحب وتجسيد العلامة التجارية. كما ان دور الوساطة لمشاركة العميل في العلامة التجارية لم يكن مدعومًا بالكامل. يساهم هذا البحث بشكل مباشر في الدراسات التسويقية في مجال الضيافة والسياحة ويقدم رؤى مفيدة لكل من الباحثين ومديري الفنادق من خلال دراسة العلاقات التي لم يتم استكشافها بالكامل مسبقًا (تأثير سمات جودة موقع الويب على حب العملاء للعلامة التجارية وتجسد العلامة التجارية). وتم تقديم توصيات لمديري التسويق لضمان تجربة مستخدم عالية الجودة أثناء تصفح موقع الفندق على الانترنت.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Business Administration
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Website quality attributes
-- brand engagement
-- brand love
-- brand anthropomorphism
-- hotel website
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Nermeen El Saadany
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mohamed Elsharnouby
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Nermeen El Saadany
-- Mohamed Elsharnouby
Discussion body Abeer Abdelrahman Mahrous
-- Jebril Ali Mohammad Alhelalat
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Commerce
Department Department of Business Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman Ghareeb
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 26.09.2024 88621 Cai01.05.01.M.Sc.2023.Ba.I 01010110088621000 26.09.2024 26.09.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library