The impact of cosmopolitanism disposition on consumers’ willingness to pay price premium toward global vs local brands / (Record no. 168411)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05679namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033313.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241015s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposite
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 343.084
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 343.084
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.M.Sc.2023.Fa.I
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Fadwa Hassan Farouk,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The impact of cosmopolitanism disposition on consumers’ willingness to pay price premium toward global vs local brands /
Statement of responsibility, etc. by: Fadwa Hassan Farouk ; Supervision of Prof.Mahmoud Fouad.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title / تأثير النزعة العالمية على رغبة المستهلكين في دفع العلاوة السعرية للعلامات التجارية العالمية مقابل العلامات التجارية المحلية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 166 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 146-166.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Purpose – Despite the increased focus on emerging market consumers, there has been little research on the evaluation of global versus local brands by emerging market consumers. The aim of this paper is to fill a research gap by investigating the role of consumer disposition – cosmopolitanism – in attitudes and willingness to pay a price premium for global and local brands. Furthermore, the study seeks to profile and segment cosmopolitan consumers into a typology of cosmopolitan/local consumers in order to determine which appropriate strategies companies should employ.<br/>Design/methodology/approach – To gather responses from shoppers in Cairo, a mall intercept method was employed, resulting in a sample of 385 respondents that was found to be usable. The data has been analyzed through structural equation modeling (SEM). Each respondent has been asked to mark his or her response concerning two brands – one global and the other local each from one product category (home appliances) separately.<br/>Practical implications – The research indicated critical implications for marketing researchers as well as managers responsible for both global and local brands.<br/>Originality/value – The study investigated the fundamental mechanisms associated with consumer cosmopolitanism and how it influences consumers' willingness to pay a price premium for global brands compared to local brands. In addition, the researcher presented profiling and segmenting cosmopolitan consumers.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الهدف - على الرغم من التركيز المتزايد على مستهلكي الأسواق الناشئة، إلا أنه لم يتم إجراء أبحاث كبيرة حول تقييم العلامات التجارية العالمية مقابل العلامات التجارية المحلية من قبل مستهلكي الأسواق الناشئة. ويهدف هذا البحث إلى سد الفجوة البحثية من خلال التحقيق في دور تصرف المستهلك - العالمية - في الاتجاهات والاستعداد لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية والمحلية. وعلاوة على ذلك، يسعى الدراسة إلى توصيف وتجزيء مستهلكي العولمة إلى نمطية من مستهلكي العولمة / المحليين من أجل تحديد الاستراتيجيات المناسبة التي يجب على الشركات استخدامها.<br/>التصميم / المنهجية / الأسلوب - لجمع الردود من المتسوقين في القاهرة، تم استخدام طريقة اعتراض المراكز التجارية، مما أسفر عن عينة مكونة من 385 مشاركًا تبين أنها صالحة للاستخدام. تم تحليل البيانات من خلال نمذجة المعادلات الهيكلية (SEM). تم طلب من كل مشارك وضع إجابته بخصوص علامتين تجاريتين - واحدة عالمية والأخرى محلية - كل من فئة واحدة من المنتجات (أجهزة المنزل) على حدة.<br/>المعنى العملي - أشار البحث إلى تطبيقات هامة للباحثين في مجال التسويق وكذلك للمديرين المسؤولين عن العلامات التجارية العالمية والمحلية على حد سواء.<br/> القيمة - استقصت الدراسة الآليات الأساسية المرتبطة بالعولمة لدى المستهلك وكيفية تأثيرها على استعداد المستهلكين لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية مقارنة بالعلامات التجارية المحلية. بالإضافة إلى ذلك، قدم الباحث تصويفا وتجزيءًا لمستهلكي العولمة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Marketing
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term global brand
-- Local brand
-- Consumer cosmopolitanism
-- attitude toward global brand
-- willingness to pay price premium
-- perceived value
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mahmoud Fouad
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Mahmoud Fouad
Discussion body Talaat Asaad Abdelhamid
-- Gamal Sayed Abdelaziz
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Commerce
Department Department of Marketing
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Suppress in OPAC No
Koha item type Thesis
Edition 21
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 15.10.2024 88970 Cai01.05.01.M.Sc.2023.Fa.I 01010110088970000 15.10.2024 15.10.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library