النموذج البنائي للعلاقات السببية بين التفكير الأخلاقي والخداع الاكاديمي (الرقمي، وغير الرقمي) والعوامل الخمس الكبرى للشخصية لدى طلاب الدراسات العليا بالجامعة / (Record no. 168645)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04942namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033319.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241030s2022 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.M.Sc.2022. اس.ن
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أسماء إبراهيم محمود فراج،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title النموذج البنائي للعلاقات السببية بين التفكير الأخلاقي والخداع الاكاديمي (الرقمي، وغير الرقمي) والعوامل الخمس الكبرى للشخصية لدى طلاب الدراسات العليا بالجامعة /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة أسماء إبراهيم محمود فراج؛ إشـــــــــــــــــراف أ.د. أمين علي سليمان، أ.د. سوسن إبراهيم شلبي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title “Structural Model of Causal Relations between Moral Reasoning and Academic Dishonesty (Digital &Non digital) And Big Five Personality Traits among Graduated Students In University
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 193صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 141-193.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الحالى إلى دراسة العلاقات الإرتباطية ونمذجة العلاقات بين التفكير الأخلاقي والخداع الأكاديمي ( الرقمي، وغير الرقمي) والعوامل الخمس الكبرى للشخصية لدى طلاب الدراسات العليا. تكونت عينة البحث من (302) طالب وطالبة من طلاب الدراسات العليا ( دبلومة/ ماجستيرم دكتوراة) بالجامعات المصرية. وقد توصل البحث إلى بناء نموذج سببي يفسر علاقات التأثير بين المتغيرات الثلاثة، وقد أثبت النموذج عدم وجود تأثير مباشر دال إحصائياً لكل من ( العُصابية والإنبساطية) على الخداع الأكاديمي، بينما أثبتت النتائج وجود تأثير سالب مباشردال إحصائياً لكل من ( المقبولية، والضمير الحى) على الخداع الأكاديمي. كما أظهرت النتائج وجود تأثير موجب مباشر دال إحصائياً لكل من ( المقبولية والإنبساطية، والضمير الحي) على التفكير الأخلاقى.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to study the correlational relationships and model the relationships between moral reasoning and academic dishonesty (digital, and non-digital) and the big five personality traits among postgraduate students. The research sample consisted of (302) postgraduate students (diploma / master's and doctorate) in Egyptian universities. The research has reached the construction of a causal model that explains the effect relationships between the three variables. The model proved that there is no direct, statistically significant effect of each of (neuroticism and extraversion) on academic dishonesty, while the results showed that there is a direct, statistically significant negative effect of each of ( agreeableness and conscientiousness) on academic dishonesty. The results also showed that there is a positive, direct, statistically significant effect of (agreeableness, extraversion, and conscientiousness) on moral reasoning.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العالى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term العوامل الخمس الكبري للشخصية
-- الخداع الأكاديمي( الرقمي، غير الرقمي
-- التفكير الأخلاقي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن ابراهيم شلبى ابو العلا
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمين على سليمان
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date : 22/12/2022
Supervisory body سوسن ابراهيم شلبى ابو العلا
-- أمين على سليمان
Discussion body السيد محمد أبو هاشم
-- منال عبد النعيم طه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 30.10.2024 31541 Cai01.23.09.M.Sc.2022. اس.ن 01010100031541000 30.10.2024 30.10.2024 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library