ناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية / (Record no. 169880)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04956namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033359.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241231s2023 ua ao||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إهداء
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2023.رن.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number رنا سمير أحمد غالي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title ناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية /
Statement of responsibility, etc. اعداد رنا سمير أحمد غالي؛ اشراف د. طارق عبدالمنعم حجازي.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title building a learning environment based on augmented reality to develop arabic language skills among elementary stage pupils of the international baccalaureate program
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 182صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات101-105.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالى الى بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز وقياس أثرها فى تنمية مهارات اللغة المرئية (المشاهدة والعرض) فى اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية بأكاديمية حياة الدولية ببرنامج السنوات الابتدائية الأولى، وتم اختيار عينة البحث عشوائيا من عدد 50 تلميذ وتلميذة من الصف الأول الابتدائى وتقسيمهم عشوائيا الى مجموعتين تجريبيتين متساويتين، حيث درست المجموعة التجريبية الاولى بواقع معزز نماذج ثلاثية الابعاد ،بينما المجموعة الثانية بواقع معزز بمقاطع فيديو، قد تم استخدام نظام إدارة التعلم MOODLE كما تم استخدام تطبيق Educate AR لناء بيئة التعلم لمحور ( أين نحن فى الزمان والمكان)، وتم الاعتماد على المنهج شبه التجريبى، تكونت أدوات البحث من الاختبار التحصيلى وبطاقة الملاحظة، وتوصل البحث الى أثر أستخدام كلا من الواقع المعزز الثلاثى الابعاد والفيديو فى اللغة العربية بشكل عام، وخاصة الأثر الايجابى لاستخدام تقنية الةاقع المعزز ثلاثى الابعاد فى تنمية مهارات اللغة العربية لدىتلاميذ الصف الاول الابتدائى ببرنامج البكالوريا الدولية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of this research is to build a learning environment based on augmented reality and to measure its impact on developing visual language skills in Arabic among students of the primary stage at Hayah academy International School in the Primary Years Program (PYP). Equally randomly assigned to two experimental groups, where the first experimental group studied with a 3D augmented reality, while the second experimental group studied with a video augmented reality, the Moodle learning management system was used, and the Educate AR application was used to build the learning environment for the unit of “Where are we in time and place”, and it was relied on The quasi-experimental approach, the research tools consisted of the achievement test and the observation card, and the research found the effectiveness of using a three-dimensional augmented reality to develop Arabic language skills for first grade student in Elementary.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج السنوات الابتدائية الأولى (PYP).
-- مهارات اللغة العربية
-- بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طارق عبدالمنعم حجازي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body طارق عبدالمنعم حجازي
Discussion body محمد السيد النجار
-- وليد عبد الحميد دسوقي
Universities الجامعة المصرية للتعليم الالكتروني الاهلية
Faculties كلية الدرسات التربوية
Department قسم تكنولوجيا التعلم الألكتروني
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No

No items available.

Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library