الإسهام النسبى لاستراتيجيات التنظيم الانفعالى فى التنبؤ بالتسويف الأكاديمى لدى الطلاب ذوى صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية " / (Record no. 171206)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06000namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250511132543.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250318s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 373.236 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 373.236 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.M.Sc.2024.ول.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ولاء أحمد زكي رضوان عبد الله غنيم، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | الإسهام النسبى لاستراتيجيات التنظيم الانفعالى فى التنبؤ بالتسويف الأكاديمى لدى الطلاب ذوى صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية " / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة ولاء أحمد زكي رضوان عبد الله غنيم؛ إشـراف أ.د.سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي، أ.د. زينب علي محمد علي. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The Relative Contribution of Emotional Regulation Strategies to Predicting the Academic Procrastination for Students with Learning Disabilities in Preparatory Stage |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 184 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 132-158. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة تقصي العلاقة بين كل من استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي والتَّسويف الأكاديمي لدى الطلاب ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإعداديَّة. والتعرف على إمكانية التنبؤ بالتَّسويف الأكاديمي عن طريق استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي، تكونت عينة الدراسة من (150) طالبًا وطالبة من طلاب الصف الثالث الإعدادي بواقع (85) طالب و(65) طالبة. وتمَّ استخدام الأدوات الآتية: (1) مقياس الذكاء إعداد (أحمد زكي صالح)، (2) اختبار الفرز العصبي السريع لفرز الطلاب ذوي صعوبات التعلم إعداد (أ.د مصطفى محمد كامل)، (3) بطارية مقياس التقدير التشخيصي لصعوبات تعلم القراءة إعداد (فتحي الزيات)، (4) مقياس استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي (إعداد الباحثة)، (5) مقياس التَّسويف الأكاديمي (إعداد الباحثة). توصَّلت الدراسة إلى: وجود علاقة ارتباطيه سالبة ذات دلالةٍ إحصائيَّة بين درجات أفراد عينة الدراسة في كل بُعد من أبعاد استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي الموجبة، ودرجاتهم في كل بُعد من أبعاد التَّسويف الأكاديمي، وجود علاقة ارتباطيه موجبة ذات دلالةٍ إحصائيَّة بين درجات أفراد عينة الدراسة في كل بُعد من أبعاد استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي السلبية، ودرجاتهم في كل بُعد من أبعاد التَّسويف الأكاديمي، كما تمَّ التنبؤ باستخدام تحليل الانحدار الخطي المتعدد بالتَّسويف الأكاديمي عن طريق استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research investigated the relationship between emotional regulation strategies and academic procrastination for students with learning disabilities in the preparatory stage. Besides, it identified the predictability of academic procrastination through emotional regulation strategies. The sample consisted of (150) students from the third grade of preparatory students. The following instruments were used (1) IQ Scale prepared by (Ahmed Zaki Saleh), (2) Neurological Rapid Screening Test for Sorting Students with Learning Disabilities prepared by (Dr. Mostafa Mohamed Kamel), (3) Battery of Diagnostic Assessment Scale for Reading Disabilities prepared by (Fathi al-Zayat), (4) Emotional Regulation Strategies Scale (prepared by the researcher), (5) Academic Procrastination Scale (prepared by the researcher). The research found a statistically significant negative correlation between the scores of the study sample in each dimension of the positive emotional regulation strategies and their scores in each dimension of academic procrastination. There is a statistically significant positive correlation between the scores of the study sample in each dimension of the negative emotional regulation strategies and their scores in each dimension of academic procrastination. Using multiple linear regression analysis has also been predicted for academic procrastination through emotion regulation strategies. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | صعوبات التعلم. |
| -- | التَّسويف الأكاديمي |
| -- | استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | زينب علي محمد علي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 4/5/2024 |
| Supervisory body | سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي |
| -- | زينب علي محمد علي |
| Discussion body | تهاني عثمان منيب |
| -- | منال عبد النعيم طه |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التربية الخاصة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.03.2025 | 31882 | Cai01.23.07.M.Sc.2024.ول.ا | 01010100031882000 | 18.03.2025 | 18.03.2025 | Thesis |