الإسهام النسبى لاستراتيجيات التنظيم الانفعالى فى التنبؤ بالتسويف الأكاديمى لدى الطلاب ذوى صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية " / (Record no. 171206)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06000namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250511132543.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250318s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.236
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.236
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2024.ول.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ولاء أحمد زكي رضوان عبد الله غنيم،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الإسهام النسبى لاستراتيجيات التنظيم الانفعالى فى التنبؤ بالتسويف الأكاديمى لدى الطلاب ذوى صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية " /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة ولاء أحمد زكي رضوان عبد الله غنيم؛ إشـراف أ.د.سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي، أ.د. زينب علي محمد علي.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Relative Contribution of Emotional Regulation Strategies to Predicting the Academic Procrastination for Students with Learning Disabilities in Preparatory Stage
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 184 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 132-158.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة تقصي العلاقة بين كل من استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي والتَّسويف الأكاديمي لدى الطلاب ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الإعداديَّة. والتعرف على إمكانية التنبؤ بالتَّسويف الأكاديمي عن طريق استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي، تكونت عينة الدراسة من (150) طالبًا وطالبة من طلاب الصف الثالث الإعدادي بواقع (85) طالب و(65) طالبة. وتمَّ استخدام الأدوات الآتية: (1) مقياس الذكاء إعداد (أحمد زكي صالح)، (2) اختبار الفرز العصبي السريع لفرز الطلاب ذوي صعوبات التعلم إعداد (أ.د مصطفى محمد كامل)، (3) بطارية مقياس التقدير التشخيصي لصعوبات تعلم القراءة إعداد (فتحي الزيات)، (4) مقياس استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي (إعداد الباحثة)، (5) مقياس التَّسويف الأكاديمي (إعداد الباحثة). توصَّلت الدراسة إلى: وجود علاقة ارتباطيه سالبة ذات دلالةٍ إحصائيَّة بين درجات أفراد عينة الدراسة في كل بُعد من أبعاد استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي الموجبة، ودرجاتهم في كل بُعد من أبعاد التَّسويف الأكاديمي، وجود علاقة ارتباطيه موجبة ذات دلالةٍ إحصائيَّة بين درجات أفراد عينة الدراسة في كل بُعد من أبعاد استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي السلبية، ودرجاتهم في كل بُعد من أبعاد التَّسويف الأكاديمي، كما تمَّ التنبؤ باستخدام تحليل الانحدار الخطي المتعدد بالتَّسويف الأكاديمي عن طريق استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research investigated the relationship between emotional regulation strategies and academic procrastination for students with learning disabilities in the preparatory stage. Besides, it identified the predictability of academic procrastination through emotional regulation strategies. The sample consisted of (150) students from the third grade of preparatory students. The following instruments were used (1) IQ Scale prepared by (Ahmed Zaki Saleh), (2) Neurological Rapid Screening Test for Sorting Students with Learning Disabilities prepared by (Dr. Mostafa Mohamed Kamel), (3) Battery of Diagnostic Assessment Scale for Reading Disabilities prepared by (Fathi al-Zayat), (4) Emotional Regulation Strategies Scale (prepared by the researcher), (5) Academic Procrastination Scale (prepared by the researcher). The research found a statistically significant negative correlation between the scores of the study sample in each dimension of the positive emotional regulation strategies and their scores in each dimension of academic procrastination. There is a statistically significant positive correlation between the scores of the study sample in each dimension of the negative emotional regulation strategies and their scores in each dimension of academic procrastination. Using multiple linear regression analysis has also been predicted for academic procrastination through emotion regulation strategies.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم.
-- التَّسويف الأكاديمي
-- استراتيجيات التَّنظيم الانفعالي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name زينب علي محمد علي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 4/5/2024
Supervisory body سوسن إبراهيم أبوالعلا شلبي
-- زينب علي محمد علي
Discussion body تهاني عثمان منيب
-- منال عبد النعيم طه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.03.2025 31882 Cai01.23.07.M.Sc.2024.ول.ا 01010100031882000 18.03.2025 18.03.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library