برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) / (Record no. 171209)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04392namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250511122538.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250318s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.94 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.94 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | لمياء محمد بهى الدين دراج، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد لمياء محمد بهى الدين دراج؛ اشراف أ.د. عاطف عدلى فهمى ، أ.د. عبير صديق امين . |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | " A program based on sensory integration to develop some life skills for children with autism spectrum disorder " |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 181 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | . ببليوجرافيا: صفحات 154-174. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد .واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة البحث من(10) أطفال من الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ، ويتراوح أعمارهم ما بين (4-6) سنوات. وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس جيليام لتشخيص التوحد - مقياس الذكاء مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة- قائمة اداء الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعدادا الباحثة ) - مقياس المهارات الحياتية المصور(إعداد الباحثة)- البرنامج القائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعداد الباحثة). <br/>وقد توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج القائم على التكامل الحسى فى تنمية بعض المهارات الحياتية<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aims to prepare a program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder. The research sample consisted of (10) children with autism spectrum disorder, aged between (4-6) years. The research tools included the Gilliam Scale for Diagnosing Autism - Intelligence Scale Stanford-Binet Scale Fifth Image - List of the performance of children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher) - Illustrated life skills scale (prepared by the researcher) - The program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher). The results found that: To the effectiveness of the program based on sensory integration in the development of some life skills |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الأطفال الشواذ |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المهارات الحياتية |
-- | التكامل الحسى |
-- | الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عاطف عدلى فهمى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عبير صديق امين |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 24/1/2024 |
Supervisory body | عاطف عدلى فهمى |
-- | عبير صديق امين |
Discussion body | نجلاء السيد عبد الحكيم |
-- | ناصر فواد غبيش |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم التربوية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.03.2025 | 31871 | Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب | 01010100031871000 | 18.03.2025 | 18.03.2025 | Thesis |