header

برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) / (Record no. 171209)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04392namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250511122538.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250318s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.94
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.94
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number لمياء محمد بهى الدين دراج،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) /
Statement of responsibility, etc. اعداد لمياء محمد بهى الدين دراج؛ اشراف أ.د. عاطف عدلى فهمى ، أ.د. عبير صديق امين .
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " A program based on sensory integration to develop some life skills for children with autism spectrum disorder "
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 181 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 154-174.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد .واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة البحث من(10) أطفال من الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ، ويتراوح أعمارهم ما بين (4-6) سنوات. وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس جيليام لتشخيص التوحد - مقياس الذكاء مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة- قائمة اداء الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعدادا الباحثة ) - مقياس المهارات الحياتية المصور(إعداد الباحثة)- البرنامج القائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعداد الباحثة). <br/>وقد توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج القائم على التكامل الحسى فى تنمية بعض المهارات الحياتية<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aims to prepare a program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder. The research sample consisted of (10) children with autism spectrum disorder, aged between (4-6) years. The research tools included the Gilliam Scale for Diagnosing Autism - Intelligence Scale Stanford-Binet Scale Fifth Image - List of the performance of children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher) - Illustrated life skills scale (prepared by the researcher) - The program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher). The results found that: To the effectiveness of the program based on sensory integration in the development of some life skills
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الأطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المهارات الحياتية
-- التكامل الحسى
-- الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاطف عدلى فهمى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبير صديق امين
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 24/1/2024
Supervisory body عاطف عدلى فهمى
-- عبير صديق امين
Discussion body نجلاء السيد عبد الحكيم
-- ناصر فواد غبيش
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.03.2025 31871 Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب 01010100031871000 18.03.2025 18.03.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library