" إستراتيجية مقترحة لتنمية الكفايات التدريسية لدى معلمي اللغة العربية و أثر ذلك في تنمية مهارات الفهم الاستماعي و الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية ". / (Record no. 171210)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04531namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250511131519.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250318s2024 ua a|||frm||m 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 418.2 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 418.2 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.01.Ph.D.2024.اح.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | أحمد مصطفى محمد المهني، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | " إستراتيجية مقترحة لتنمية الكفايات التدريسية لدى معلمي اللغة العربية و أثر ذلك في تنمية مهارات الفهم الاستماعي و الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية ". / |
| Statement of responsibility, etc. | مقدم من الباحث أحمد مصطفى محمد المهني؛ اشراف أ . د إيمان أحمد هريدي، د . أحمد محمد عيسى. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | “Proposed Strategy for Developing Teaching competencies for Arabic Language Teachers and Its Effect in developing Listening Understanding and Reading Comprehension Skills of Secondary Stage Students ”. |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 412صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | ،طروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 264-277. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تنمية مهارات الفهم الاستماعي والاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية من خلال تنمية الكفايات التدريسية لدى معلميهم من معلمي اللغة العربية .<br/>أدوات البحث : <br/>1- برنامج تدريبي في ضوء إستراتيجية الروابط الثقافية (المقترحة) .<br/>2- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية مهارات الفهم الاستماعي<br/>3- بطاقة ملاحظة لأداء المعلمين للكفايات المناسبة لتنمية الاستيعاب القرائي <br/>4- اختبار مهارات الفهم الاستماعي لدى طلاب المرحلة الثانوية . <br/>5- اختبار مهارات الاستيعاب القرائي لدى طلاب المرحلة الثانوية . <br/>عينة البحث : <br/>مجموعة من المعلمين (13) معلماً و معلمةً من إدارة الوايلي بالقاهرة ، و مجموعة من طلابهم (70 طالباً و68 طالبةً ) . <br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | Developing appropriate teaching competencies for teachers to develop listening understanding skills and reading comprehension among their students.<br/>Tools of the study :<br/>- Listening understanding test for high school students.<br/> - A test of reading comprehension for high school students.<br/> - "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop listening understanding skills <br/>- "Observation card " teachers' performance of teaching competencies appropriate to develop reading comprehension skills skills among secondary school students.<br/> - "Teacher's Guide" to implement the proposed strategy for training teachers of the Arabic language.<br/>Sample of the study :<br/>A research group of Arabic language teachers working in secondary schools in Cairo Governorate, whose number reached: 13 male and female teachers, and a group of first secondary grade students among their students, whose number reached: 70 male and 68 female students.<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | طرق التدريس |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | إستراتيجية الروابط الثقافية |
| -- | تدريب المعلمين |
| -- | مهارات الفهم الاستماعي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إيمان أحمد هريدي |
| Relator term | مراجع. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أحمد محمد عيسى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 20 /12/2022 |
| Supervisory body | إيمان أحمد هريدي |
| -- | أحمد محمد عيسى |
| Discussion body | محمد لطفي محمد جاد |
| -- | حسن سيد شحاتة |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم مناهج وطرق التدريس |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.03.2025 | 31884 | Cai01.23.01.Ph.D.2024.اح.ا | 01010100031884000 | 18.03.2025 | 18.03.2025 | Thesis |