header

Design, modeling and control of llc resonant converter for attenuation of second harmonic current ripples in electric vehicle on-board charger / (Record no. 171253)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04597namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250409120753.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250323s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 629.2293
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 629.2293
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.13.07.M.Sc.2024.No.D
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Nourhan Ahmed Abdulhamid Hassen,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Design, modeling and control of llc resonant converter for attenuation of second harmonic current ripples in electric vehicle on-board charger /
Statement of responsibility, etc. by Nourhan Ahmed Abdulhamid Hassen ; Supervisors Prof. Dr. Ahmed Lotfy El-Refai.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title لتخفيف تموجات التيار ذات التوافق الثاني في الشاحن الموجود على متن السيارة الكهربائية LLC تصميم ونمذجة والتحكم في المحول الرنان /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 91 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 85-90.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The main objective of this thesis is to apply a proportional integral resonant (PIR) controller to attenuate the second harmonic (100 Hz) current ripple in an electric vehicle onboard charger that originates from the rectified 50 Hz AC power grid mains. First, we design and analyze the LLC resonant converter with full bridge inverter and full wave center-tapped rectifier. After that, we obtain the small signal model of the LLC resonant converter by using a time domain simulation method. We then discuss the design methodology of a conventional proportional integral (PI) controller in addition to a resonant (R) controller which is used in parallel with the PI-controller to form the PIR-controller. By using the designed PIR-controller, we can achieve higher power density, higher reliability, and lower cost for the designed onboard charger in addition to increasing the Li-ion battery lifespan when compared to conventional attenuation methods for low-frequency current ripple
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الهدف الرئيسى من هذه الرسالة هو تطبيق المتحكم التناسبي التكاملي الرنان(PIR controller) لتخفيف تموجات التيار ذات التوافق الثانى (100 هرتز) فى الشاحن الموجود على متن السيارة الكهربائية التى تنشأ من توحيد القدرة الترددية ذات التذبذب 50 هرتز لشبكة الكهرباء الرئيسية. اولا، نقوم بتصميم وتحليل المحول الرنانLLC والذى يتكون من المحول العاكس ذو القنطرة الكاملة موحد الموجة ذو القنطرة الكاملة ذات نقطة تفرع مركزية. بعد ذلك، نحصل على نموذج الإشارة الصغيرة للمحول الرنانLLC باستخدام طريقة محاكاة في المجال الزمني. نناقش بعد ذلك منهجية تصميم تقليدية لوحدة المتحكم التناسبي التكاملي(PI controller) بالإضافة إلى وحدة المتحكم الرنان (R controller) التي يتم استخدامها بالتوازي مع وحدة المتحكم(PI-controller) لتشكيل وحدة تحكم(PIR-controller) . باستخدام وحدة المتحكم التي تم تصميمها(PIR-controller) ، يمكننا تحقيق كثافة طاقة أعلى واعتمادية افضل وتكلفة أقل للشاحن المدمج الذي تم تصميمه بالإضافة إلى زيادة عمر بطارية الليثيوم ايون بالمقارنة مع طرق التخفيف التقليدية لتموجات التيار منخفضة التردد.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Electric vehicles
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term electric vehicle
-- proportional integral resonant (PIR) controller
-- LLC resonant converter
-- onboard charger
-- low frequency current ripple
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ahmed Lotfy El-Refai
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Ahmed Lotfy El-Refai
Discussion body Ahmed Mohamed Ahmed Kamel
-- Mahmoud Mohamed Ahmed Salem
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Engineering
Department Department of Electrical Power Engineering
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.03.2025 90799 Cai01.13.07.M.Sc.2024.No.D 01010110090799000 23.03.2025 23.03.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library