فاعلية برنامج قائم على التعلم النشط لتنمية بعض الوظائف التنفيذية لدى الأطفال ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 171342)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05152namaa2200433 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250503122014.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250406s2024 ua a|||f |m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.926 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.926 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.بس.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | بسمة كمال صابر عمر ، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج قائم على التعلم النشط لتنمية بعض الوظائف التنفيذية لدى الأطفال ذوي صعوبات التعلم / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة بسمة كمال صابر عمر؛ المشرفون أ.د. هند إسماعيل إمبابي ،أ.م.د. إيمان أحمد خليل |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The Effectiveness Of A Program Based On Active Learning To Develop Some Executive Functions In Children With Learning Disabilities / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 135 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 121-113. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية البرنامج القائم على التعلم النشط لتنمية بعض الوظائف التنفيذية لدى الأطفال ذوي صعوبات التعلم، اتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبي ذو المجموعة الواحدة القائم على القياسين القبلي والبعدي،وقد تم تطبيق البرنامج على عينة من الأطفال تتراوح أعمارهم من (4-6) سنوات بروضة مدرسة السادات (1) بمركز أشمون محافظة المنوفية عددهم (10) أطفال من (الذكور والإناث)، واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: قائمة صعوبات التعلم إعداد(عادل عبدالله ،2006)، مقياس الوظائف التنفيذية إعداد(نهى الزيات،2016)، وبرنامج قائم على التعلم النشط لتنمية بعض الوظائف التنفيذية الأطفال ذوي صعوبات التعلم (إعداد الباحثة). وأظهرت الدراسة فاعلية البرنامج القائم على التعلم النشط لتنمية بعض الوظائف التنفيذية لدى الأطفال ذوي صعوبات التعلم واستمرارية فاعلية البرنامج، وتوصي الدراسة الحالية بأهمية استخدام التعلم النشط كأحد الأساليب الدراسية الحديثة التي تساعد الأطفال في التخفيف من حدة صعوبات التعلم وتنمية الوظائف التنفيذية لديهم. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to verify the effectiveness of the program based on active learning to develop some executive functions in children with learning difficulties. The study followed the one-group quasi-experimental approach based on pre- and post-measurements, where the study was applied to a sample of children aged from (4-6). Years in Sadat School Kindergarten (1) in Ashmoun Center, Menoufia Governorate, number of (10) children (males and females), and the study used the following tools: a list of learning difficulties by (Adel Abdullah, 2006), an executive functions scale (by Noha Al-Zayat,2016), and a program based on active learning to develop some functions. Executive: Children with learning difficulties (prepared by the researcher).<br/>The study showed the effectiveness of the program based on active learning to develop some executive functions in children with learning disabilities and the continuity of the effectiveness of the program. The current study recommends the importance of using active learning as one of the modern educational methods that helps children alleviate the severity of learning disabilities and develop their executive functions.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الأطفال بطيئو التعلم |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال الشواذ |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | تعليم |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعلم النشط |
-- | الوظائف التنفيذية |
-- | صعوبات التعلم |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هند اسماعيل امبابى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان احمد خليل |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | هند اسماعيل امبابى |
-- | إيمان احمد خليل |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 06.04.2025 | 31899 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.بس.ف | 01010100031899000 | 06.04.2025 | 06.04.2025 | Thesis |