فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى الاطفال ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 171374)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04721namaa2200421 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250429112347.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250408s2023 ua a|||f |m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.Ph.D.2023.إس.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | إسراء بدوي محمود رشوان، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى الاطفال ذوي صعوبات التعلم / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحث إسراء بدوي محمود رشوان؛ إشراف أ.د. شحاته سليمان محمد سليمان، د. ولاء عبد العزيز محمد |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Effectiveness Of A Program Of Phonological Awareness Working Mammary For The Development Of Reading Readiness In Children With Learning Disabilities / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 183 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 173-155. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى اطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.<br/> اتجهت الدراسات والبحوث المعاصرة إلى التركيز على المشكلات والعمليات المعرفية التي تقف خلف صعوبات التعلم،وقد أخذت البحوث والدراسات أشكالا متنوعة ، فمنها ما اتجه إلى وجهة النظر السلوكية ومنها ما اتجه إلى وجه النظر المعرفية في تفسير صعوبات التعلم .وعليه فقد تنوعت الأساليب التربوية التي تهدف إلى علاج صعوبات التعلم عند الاطفال .<br/> وتعتبر اللغة في هذا الجانب مرتكزاً أساسياً لتنمية شتي المهارات الأخرى التي يكتسبها الفرد في مختلف مراحل نموه.<br/> وأن القدرة على معالجة أصوات اللغة ومهارات الوعى الفنولوجى ترتبط بدرجه عالية بالقدرة على القراءة والتهجي لدى الأطفال.<br/> ومن الوظائف الأساسيّة التي تقوم بها الذاكرة العاملة أيضا التّخزين وحفظ المعلومات في الذاكرة طويلة المدى وذلك عبر ثلاث محطات رئيسة بشكل متسلسل حيث تبدأ عمليّة التّخزين في الذاكرة الحسيّة ، ومن ثم تنتقل إلى الذاكرة العاملة ومن ثم التّخزين في الذاكرة طويلة المدى،وتعتمد عمليّة التّخزين بشكل عام على الوقت ومستوى المعالجة التي تتم فيه. <br/> |
Uniform Resource Identifier | <a href="The study aimed at verifying the effectiveness of a program to develop phonological awareness in the development of Working Memory among kindergarten children with learning disabilities and to verify the continuity of its effectiveness.<br/>The present study used the semi-experimental approach. The current study aimed to develop of Working Memory in children with learning disabilities through a voice awareness program. The sample of the current study consisted of (10) kindergarten children with learning disabilities as experimental group with reading disabilities<br/>">The study aimed at verifying the effectiveness of a program to develop phonological awareness in the development of Working Memory among kindergarten children with learning disabilities and to verify the continuity of its effectiveness.<br/>The present study used the semi-experimental approach. The current study aimed to develop of Working Memory in children with learning disabilities through a voice awareness program. The sample of the current study consisted of (10) kindergarten children with learning disabilities as experimental group with reading disabilities<br/></a> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الوعي الفونولوجي |
-- | الاستعداد القرائي |
-- | صعوبات التعلم |
-- | الأطفال ذوي صعوبات التعلم |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | شحاته سليمان محمد سليمان |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | ولاء عبد العزيز محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | +01-01-2023 |
Supervisory body | شحاته سليمان محمد سليمان |
-- | ولاء عبد العزيز محمد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 08.04.2025 | 31903 | Cai01.26.03.Ph.D.2023.إس.ف | 01010100031903000 | 08.04.2025 | 08.04.2025 | Thesis |