header

فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى الاطفال ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 171374)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04721namaa2200421 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250429112347.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250408s2023 ua a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.Ph.D.2023.إس.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number إسراء بدوي محمود رشوان،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى الاطفال ذوي صعوبات التعلم /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحث إسراء بدوي محمود رشوان؛ إشراف أ.د. شحاته سليمان محمد سليمان، د. ولاء عبد العزيز محمد
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effectiveness Of A Program Of Phonological Awareness Working Mammary For The Development Of Reading Readiness In Children With Learning Disabilities /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 183 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 173-155.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. فاعلية برنامج للوعي الفونولوجي في تنمية الذاكرة العاملة لدى اطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.<br/> اتجهت الدراسات والبحوث المعاصرة إلى التركيز على المشكلات والعمليات المعرفية التي تقف خلف صعوبات التعلم،وقد أخذت البحوث والدراسات أشكالا متنوعة ، فمنها ما اتجه إلى وجهة النظر السلوكية ومنها ما اتجه إلى وجه النظر المعرفية في تفسير صعوبات التعلم .وعليه فقد تنوعت الأساليب التربوية التي تهدف إلى علاج صعوبات التعلم عند الاطفال .<br/> وتعتبر اللغة في هذا الجانب مرتكزاً أساسياً لتنمية شتي المهارات الأخرى التي يكتسبها الفرد في مختلف مراحل نموه.<br/> وأن القدرة على معالجة أصوات اللغة ومهارات الوعى الفنولوجى ترتبط بدرجه عالية بالقدرة على القراءة والتهجي لدى الأطفال.<br/> ومن الوظائف الأساسيّة التي تقوم بها الذاكرة العاملة أيضا التّخزين وحفظ المعلومات في الذاكرة طويلة المدى وذلك عبر ثلاث محطات رئيسة بشكل متسلسل حيث تبدأ عمليّة التّخزين في الذاكرة الحسيّة ، ومن ثم تنتقل إلى الذاكرة العاملة ومن ثم التّخزين في الذاكرة طويلة المدى،وتعتمد عمليّة التّخزين بشكل عام على الوقت ومستوى المعالجة التي تتم فيه. <br/>
Uniform Resource Identifier <a href="The study aimed at verifying the effectiveness of a program to develop phonological awareness in the development of Working Memory among kindergarten children with learning disabilities and to verify the continuity of its effectiveness.<br/>The present study used the semi-experimental approach. The current study aimed to develop of Working Memory in children with learning disabilities through a voice awareness program. The sample of the current study consisted of (10) kindergarten children with learning disabilities as experimental group with reading disabilities<br/>">The study aimed at verifying the effectiveness of a program to develop phonological awareness in the development of Working Memory among kindergarten children with learning disabilities and to verify the continuity of its effectiveness.<br/>The present study used the semi-experimental approach. The current study aimed to develop of Working Memory in children with learning disabilities through a voice awareness program. The sample of the current study consisted of (10) kindergarten children with learning disabilities as experimental group with reading disabilities<br/></a>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الوعي الفونولوجي
-- الاستعداد القرائي
-- صعوبات التعلم
-- الأطفال ذوي صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شحاته سليمان محمد سليمان
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ولاء عبد العزيز محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date +01-01-2023
Supervisory body شحاته سليمان محمد سليمان
-- ولاء عبد العزيز محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 08.04.2025 31903 Cai01.26.03.Ph.D.2023.إس.ف 01010100031903000 08.04.2025 08.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library