برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة / (Record no. 171474)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 07412namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250529103752.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250413s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 370.2 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 370.2 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.02.M.Sc.2024.ند.ب. |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ندا محمد سليمان الجندي، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة ندا محمد سليمان الجندي؛ إشـــــــراف أ.م. د/ منـال كامـل بهنس، أ.م.د/ هبه حسين طلعت حامد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A program based on blended learning to develop the field training skills of the student teacher / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 153 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 153-140. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية التعلم المدمج في تنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، ولتحقيق هدف الدراسة تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتمثلت أدوات الدراسة في استطلاع رأى لمعرفة مدى معرفة الطالبات المعلمات بالتعلم المدمج ومدى تمكنهن من مهارات التدريب الميدانى، إختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميدانى للطالبة المعلمة، بطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، وطبقت الدراسة على عينة من الطالبات المعلمات بالفرقة الثالثة ببرنامج رياض الأطفال بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة مدينة السادات، وتكونت العينة التجريبية من (40) طالبة. وتوصلت نتائج الدراسة إلى توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي لاختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منه على حدة لصالح المجموعة التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لإختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منه على حدة لصالح التطبيق البعدي، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي لبطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منها على حدة لصالح المجموعة التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لبطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منها على حدة لصالح التطبيق البعدي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to verify the effectiveness of blended learning in developing the field training skills of the student teacher. To achieve the goal of the study, the quasi-experimental approach was used, and the study tools were: (An opinion poll to determine the extent to which female student teachers are capable of the cognitive aspect of field training skills (prepared by the researcher), a test of the cognitive aspects of the field training skills of the student teacher (prepared by the researcher), a note card on the performance aspects of the field training skills of the student teacher (prepared by the researcher), a program based on Blended learning to develop the field training skills of the female student teacher (prepared by the researcher), and the study was applied to a sample of female student teachers in the third year of the kindergarten program at the Faculty of Early Childhood Education, Sadat City University, and the experimental sample consisted of (40) female students, and the results of the study found that there were differences. There are statistically significant differences between the average scores of the female student teachers in the experimental and control groups in the post-application to test the cognitive aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately for the benefit of the experimental group. There are statistically significant differences at the level between the average scores of the female student teachers in the experimental group in the pre- and post-applications. To test the cognitive aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately for the benefit of the post-application, there are statistically significant differences between the average scores of female student teachers in the experimental and control groups in the post-application of the note card on the performance aspects of the field training skills as a whole and in each sub-skill separately. In favor of the experimental group, there are statistically significant differences between the average scores of the female student teachers in the experimental group in the pre- and post-applications of the observation card for the performance aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately, in favor of the post-application. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعلم المدمج |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعلم المدمج |
-- | مهارات التدريب الميداني |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منـال كامـل بهنس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هبه حسين طلعت حامد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | منـال كامـل بهنس |
-- | هبه حسين طلعت حامد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم التربوية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 13.04.2025 | 31948 | Cai01.26.02.M.Sc.2024.ند.ب. | 01010100031948000 | 13.04.2025 | 13.04.2025 | Thesis |