header

برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة / (Record no. 171474)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07412namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250529103752.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250413s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.2
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.2
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.M.Sc.2024.ند.ب.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ندا محمد سليمان الجندي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة /
Statement of responsibility, etc. مقدمة ندا محمد سليمان الجندي؛ إشـــــــراف أ.م. د/ منـال كامـل بهنس، أ.م.د/ هبه حسين طلعت حامد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A program based on blended learning to develop the field training skills of the student teacher /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 153 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 153-140.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية التعلم المدمج في تنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، ولتحقيق هدف الدراسة تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتمثلت أدوات الدراسة في استطلاع رأى لمعرفة مدى معرفة الطالبات المعلمات بالتعلم المدمج ومدى تمكنهن من مهارات التدريب الميدانى، إختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميدانى للطالبة المعلمة، بطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات التدريب الميداني لدى الطالبة المعلمة، وطبقت الدراسة على عينة من الطالبات المعلمات بالفرقة الثالثة ببرنامج رياض الأطفال بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة مدينة السادات، وتكونت العينة التجريبية من (40) طالبة. وتوصلت نتائج الدراسة إلى توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي لاختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منه على حدة لصالح المجموعة التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لإختبار الجوانب المعرفية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منه على حدة لصالح التطبيق البعدي، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي لبطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منها على حدة لصالح المجموعة التجريبية، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الطالبات المعلمات بالمجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لبطاقة ملاحظة الجوانب الأدائية لمهارات التدريب الميداني ككل وفي كل مهارة فرعية منها على حدة لصالح التطبيق البعدي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to verify the effectiveness of blended learning in developing the field training skills of the student teacher. To achieve the goal of the study, the quasi-experimental approach was used, and the study tools were: (An opinion poll to determine the extent to which female student teachers are capable of the cognitive aspect of field training skills (prepared by the researcher), a test of the cognitive aspects of the field training skills of the student teacher (prepared by the researcher), a note card on the performance aspects of the field training skills of the student teacher (prepared by the researcher), a program based on Blended learning to develop the field training skills of the female student teacher (prepared by the researcher), and the study was applied to a sample of female student teachers in the third year of the kindergarten program at the Faculty of Early Childhood Education, Sadat City University, and the experimental sample consisted of (40) female students, and the results of the study found that there were differences. There are statistically significant differences between the average scores of the female student teachers in the experimental and control groups in the post-application to test the cognitive aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately for the benefit of the experimental group. There are statistically significant differences at the level between the average scores of the female student teachers in the experimental group in the pre- and post-applications. To test the cognitive aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately for the benefit of the post-application, there are statistically significant differences between the average scores of female student teachers in the experimental and control groups in the post-application of the note card on the performance aspects of the field training skills as a whole and in each sub-skill separately. In favor of the experimental group, there are statistically significant differences between the average scores of the female student teachers in the experimental group in the pre- and post-applications of the observation card for the performance aspects of field training skills as a whole and in each sub-skill separately, in favor of the post-application.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعلم المدمج
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعلم المدمج
-- مهارات التدريب الميداني
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منـال كامـل بهنس
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هبه حسين طلعت حامد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body منـال كامـل بهنس
-- هبه حسين طلعت حامد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 13.04.2025 31948 Cai01.26.02.M.Sc.2024.ند.ب. 01010100031948000 13.04.2025 13.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library