header

( فاعلية برنامج بورتاج لتحسين اللغة البراجماتية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم ) / (Record no. 171499)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04924namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250513125338.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250414s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.نا.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نادية عادل سيد احمد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title ( فاعلية برنامج بورتاج لتحسين اللغة البراجماتية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم ) /
Statement of responsibility, etc. اعداد الباحثة نادية عادل سيد احمد؛ اشراف أ.د. شحاتة سليمان محمد؛ د.فاطمة الزهراء مجدى.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Effectiveness of Portage Program in Improving the Pragmatic Language of Kindergarten Children with Learning Disabilities.”
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 214صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 150-164.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الي لتحقق من فاعلية برنامج بورتاج فى تحسين اللغة البرجماتية لدى اطفال صعوبات التعلم .والتحقق من استمرارية فاعليتة اعتمدت الدراسة علي المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة لمناسبته لطبيعة الدراسة الحالية،كما اعتمدت علي عينة مكونة من عدد (10) اطفال ذوي صعوبات تعلم من مؤسسة أيد واحدة لرعاية ئوي الاحتياجات الخاصة منطقة المعصرة محافظة القاهرة.تتراوح درجات ذكائهم ما بين (90-110) درجة ذكاء،واستخدمت الدراسة الادوات التالية:ا-اختبار الذكاء لـستانفورد بنيه الصورة الخامسة تعريب وتقنين محمود ابو النيل (2011)،وبطارية صعوبات التعلم اعداد سهير كامل وبطرس حافظ (2010).ومقياس اللغة البرجماتية" عبد العزيز الشخص وومحمود طنطاوي ورضا خيري (2015).وبرنامج بورتاج .واسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية برنامج البورتاج في تحسين اللغة البرجماتية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلنم
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The Effectiveness of Portage Program in Improving the Pragmatic Language of Kindergarten Children with Learning Disabilities<br/>The study aims to investigate the effectiveness of the Portage program in improving the pragmatic language of kindergarten children with learning disabilities. To investigate the continuity of the program effectiveness, the study used a quasi-experimental approach based on single-group experimentation in that this approach suits the nature of the present study. The study also used an experimental sample including 10 children with learning disabilities from One Hand Foundation for People with Special Needs, El Ma’sara, Cairo. The IQ of the children ranged from 90 to 110. The study made use of the following tools: The Stanford-Binet Intelligence Scale (fifth edition), Arabized and Standardized by Mahmoud Abu El-Nil (2011); Learning Disabilities Battery, Soheir Kamil and Botros Hafiz (2010); Pragmatic Language Scale, Abdel Aziz Al Shakhs, Mahmoud Tantawy and Reda Khairy (2015); and the Portage Program. <br/>The results of the study showed that the Portage Program is effective in improving the pragmatic language of kindergarten children with learning disabilities.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
General subdivision رعاية
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term : صعوبات التعلم
-- برنامج بورتاج
-- اللغة البرجماتية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شحاته سليمان محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فاطمة الزهراء مجدى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 12/5/2024
Supervisory body شحاته سليمان محمد
-- فاطمة الزهراء مجدى
Discussion body رانيا قاسم
-- هبة اسماعيل متولي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 14.04.2025 31934 Cai01.26.03.M.Sc.2024.نا.ف 01010100031934000 14.04.2025 14.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library