( فاعلية برنامج بورتاج لتحسين اللغة البراجماتية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم ) / (Record no. 171499)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04924namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250513125338.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250414s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.نا.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | نادية عادل سيد احمد، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | ( فاعلية برنامج بورتاج لتحسين اللغة البراجماتية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم ) / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد الباحثة نادية عادل سيد احمد؛ اشراف أ.د. شحاتة سليمان محمد؛ د.فاطمة الزهراء مجدى. |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The Effectiveness of Portage Program in Improving the Pragmatic Language of Kindergarten Children with Learning Disabilities.” |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 214صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 150-164. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الي لتحقق من فاعلية برنامج بورتاج فى تحسين اللغة البرجماتية لدى اطفال صعوبات التعلم .والتحقق من استمرارية فاعليتة اعتمدت الدراسة علي المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة لمناسبته لطبيعة الدراسة الحالية،كما اعتمدت علي عينة مكونة من عدد (10) اطفال ذوي صعوبات تعلم من مؤسسة أيد واحدة لرعاية ئوي الاحتياجات الخاصة منطقة المعصرة محافظة القاهرة.تتراوح درجات ذكائهم ما بين (90-110) درجة ذكاء،واستخدمت الدراسة الادوات التالية:ا-اختبار الذكاء لـستانفورد بنيه الصورة الخامسة تعريب وتقنين محمود ابو النيل (2011)،وبطارية صعوبات التعلم اعداد سهير كامل وبطرس حافظ (2010).ومقياس اللغة البرجماتية" عبد العزيز الشخص وومحمود طنطاوي ورضا خيري (2015).وبرنامج بورتاج .واسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية برنامج البورتاج في تحسين اللغة البرجماتية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلنم |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The Effectiveness of Portage Program in Improving the Pragmatic Language of Kindergarten Children with Learning Disabilities<br/>The study aims to investigate the effectiveness of the Portage program in improving the pragmatic language of kindergarten children with learning disabilities. To investigate the continuity of the program effectiveness, the study used a quasi-experimental approach based on single-group experimentation in that this approach suits the nature of the present study. The study also used an experimental sample including 10 children with learning disabilities from One Hand Foundation for People with Special Needs, El Ma’sara, Cairo. The IQ of the children ranged from 90 to 110. The study made use of the following tools: The Stanford-Binet Intelligence Scale (fifth edition), Arabized and Standardized by Mahmoud Abu El-Nil (2011); Learning Disabilities Battery, Soheir Kamil and Botros Hafiz (2010); Pragmatic Language Scale, Abdel Aziz Al Shakhs, Mahmoud Tantawy and Reda Khairy (2015); and the Portage Program. <br/>The results of the study showed that the Portage Program is effective in improving the pragmatic language of kindergarten children with learning disabilities.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | رعاية |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال الشواذ |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | : صعوبات التعلم |
-- | برنامج بورتاج |
-- | اللغة البرجماتية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | شحاته سليمان محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | فاطمة الزهراء مجدى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 12/5/2024 |
Supervisory body | شحاته سليمان محمد |
-- | فاطمة الزهراء مجدى |
Discussion body | رانيا قاسم |
-- | هبة اسماعيل متولي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 14.04.2025 | 31934 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.نا.ف | 01010100031934000 | 14.04.2025 | 14.04.2025 | Thesis |