/ فاعلية برنامج قائم على العلاج الوظيفي لتحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد (Record no. 171512)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04758namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251023113144.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250414s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 155/371.94/370.2 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 155/371.94/370.2 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.ها.ف. |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | هالة صلاح الدين محمود عبد الرزاق، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | / فاعلية برنامج قائم على العلاج الوظيفي لتحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد |
| Statement of responsibility, etc. | مقدمة هالة صلاح الدين محمود؛ إشراف أ.د شحاته سليمان محمد، أ.م.د هبه إسماعيل متولى، أ.د أسماء محمد السرسي، أ.م.د ايمان احمد خليل |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The Effectiveness Of An Occupational Therapy-Based Program To Improve Sensory Integration Disorder In Children With Autism Spectrum Disorder / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 139 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 135-125. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الي تحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد بإستخدام برنامج قائم على العلاج الوظيفي واستخدمت الباحثة في الدراسة المنهج شبة التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة و تكونت عينة الدراسة من عدد (10) اطفال في عمر من (5,5-7) واعتمدت الدراسة علي الأدوات التالية: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لقياس الذكاء لجون رافن (إعداد:تعديل وتقنين / عماد أحمد حسن ،2016). ومقياس جيليام التقديري لتشخيص أعراض وشدة اضطراب التوحد الاصدار الثالث (GAR-3) اعداد عادل عبدالله محمد، عبيرأبوالمجد(2020).ومقياس اضطراب التكامل الحسي (إعداد الباحثة).والبرنامج القائم على فنيات العلاج الوظيفي (إعداد الباحثة) واسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم علي العلاج الوظيفي في تحسين اضطراب التكامل الحسي لدي الاطفال ذوي أضطراب طيف التوحد. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to improve sensory integration disorder in children with autism spectrum disorder using an occupational therapy-based program. The researcher used a quasi-experimental approach with a single-group experimental design and the study sample consisted of (10) children aged (5.5years -7 years) with an average of (72) and the study relied on the following tools: Colored sequential matrices test to measure intelligence by John Raven (preparation: modification and standardization by Emad Ahmed Hassan, 2016). The Gilliam Autism Rating Scale (GAR-3) by Adel Abdullah Mohammed, Abeer Abulmagd (2020), the Sensory Integration Disorder Scale (prepared by the researcher), and the program based on occupational therapy techniques (prepared by the researcher). The results revealed the effectiveness of the occupational therapy-based program in improving sensory integration disorder in children with autism spectrum disorder. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التربية الخاصة للأطفال فى مرحلة ماقبل المدرسة |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الاطفال ذوي اضطراب طيف التوحد |
| -- | العلاج الوظيفي |
| -- | اضطراب التكامل الحسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | شحاته سليمان محمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | هبه اسماعيل متولى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | شحاته سليمان محمد |
| -- | هبه اسماعيل متولى |
| Discussion body | أسماء محمد السرسي |
| -- | ايمان احمد خليل |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Eman El gebaly |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 17.04.2025 | 31950 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.ها.ف. | 01010100031950000 | 14.04.2025 | 17.04.2025 | Thesis |