/ فاعلية برنامج قائم على العلاج الوظيفي لتحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد (Record no. 171512)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04758namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251023113144.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250414s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 155/371.94/370.2
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 155/371.94/370.2
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.ها.ف.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هالة صلاح الدين محمود عبد الرزاق،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title / فاعلية برنامج قائم على العلاج الوظيفي لتحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد
Statement of responsibility, etc. مقدمة هالة صلاح الدين محمود؛ إشراف أ.د شحاته سليمان محمد، أ.م.د هبه إسماعيل متولى، أ.د أسماء محمد السرسي، أ.م.د ايمان احمد خليل
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Effectiveness Of An Occupational Therapy-Based Program To Improve Sensory Integration Disorder In Children With Autism Spectrum Disorder /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 139 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 135-125.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الي تحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد بإستخدام برنامج قائم على العلاج الوظيفي واستخدمت الباحثة في الدراسة المنهج شبة التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة و تكونت عينة الدراسة من عدد (10) اطفال في عمر من (5,5-7) واعتمدت الدراسة علي الأدوات التالية: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لقياس الذكاء لجون رافن (إعداد:تعديل وتقنين / عماد أحمد حسن ،2016). ومقياس جيليام التقديري لتشخيص أعراض وشدة اضطراب التوحد الاصدار الثالث (GAR-3) اعداد عادل عبدالله محمد، عبيرأبوالمجد(2020).ومقياس اضطراب التكامل الحسي (إعداد الباحثة).والبرنامج القائم على فنيات العلاج الوظيفي (إعداد الباحثة) واسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم علي العلاج الوظيفي في تحسين اضطراب التكامل الحسي لدي الاطفال ذوي أضطراب طيف التوحد.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to improve sensory integration disorder in children with autism spectrum disorder using an occupational therapy-based program. The researcher used a quasi-experimental approach with a single-group experimental design and the study sample consisted of (10) children aged (5.5years -7 years) with an average of (72) and the study relied on the following tools: Colored sequential matrices test to measure intelligence by John Raven (preparation: modification and standardization by Emad Ahmed Hassan, 2016). The Gilliam Autism Rating Scale (GAR-3) by Adel Abdullah Mohammed, Abeer Abulmagd (2020), the Sensory Integration Disorder Scale (prepared by the researcher), and the program based on occupational therapy techniques (prepared by the researcher). The results revealed the effectiveness of the occupational therapy-based program in improving sensory integration disorder in children with autism spectrum disorder.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التربية الخاصة للأطفال فى مرحلة ماقبل المدرسة
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاطفال ذوي اضطراب طيف التوحد
-- العلاج الوظيفي
-- اضطراب التكامل الحسي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شحاته سليمان محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هبه اسماعيل متولى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body شحاته سليمان محمد
-- هبه اسماعيل متولى
Discussion body أسماء محمد السرسي
-- ايمان احمد خليل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 17.04.2025 31950 Cai01.26.03.M.Sc.2024.ها.ف. 01010100031950000 14.04.2025 17.04.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library