أثر برنامج تدريبي قائم على نموذج معرفي اجتماعي فى تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم / (Record no. 171524)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04661namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250429122502.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250415s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.926
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.926
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.يا.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ، ياسمين محمد عبد الجواد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج تدريبي قائم على نموذج معرفي اجتماعي فى تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث ياسمين محمد عبد الجواد؛ إشــــــراف أ.د / محمد عاطف عطيفي.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of a training program based on a cognitive social model on developing the efficiency of the cognitive representation of information process,some personality variables and academic achievement for normal and learning difficulties students of the elementary school /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 216 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 188-208.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الحالي إلى: دراسة أثر التسريع المعرفي في تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية كالاستقلالية والتفاعل الاجتماعي وتقدير الذات والتحصيل الدراسي لتلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم. أدوات البحث:1-بطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم( 2007 ، فتحي مصطفى الزيات) 2-اختبار التفاعلات الاجتماعية للأطفال خارج المنزل (2008 ،عادل عبدالله محمد)<br/>3-مقياس تقدير الذات للأطفال (2014 ، سناء فراج عثمان) 4-مقياس التمثيل العقلى المعرفى للمعلومات للاطفال إعداد الباحثة 5- مقياس الإستقلالية للأطفال إعداد الباحثة 6- نتائج الإختبارات التحصيلية للتلاميذ (أكتوبر- نوفمبر- ديسمبر) عينة البحث وتكونت عينة الدراسة من 148 تلميذًا وتلميذة، 69 إناث و 79 ذكور، وتم اختيارهم من بين فئات الطفولة المتوسطه من سن (8) الى (9) سنوات، من مدرستين من مدارس التعليم الأساسي بمحافظة القاهرة ، وقسمت عينة الدراسة إلى أربع مجموعات (مجموعتين ضابطتين يتم التدريس لهم وفق الطريقة التقليدية، ومجموعتين تجريبيتين يتم تطبيق البرنامج عليهم).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to study the effect of cognitive acceleration in developing the efficiency of cognitive representation of information and some personality variables such as independence, social interaction, self-esteem, and academic achievement for ordinary primary school students and those with learning difficulties. The experimental method was used on 148 students who were divided into 4 groups. The results resulted in significant differences. Statistical significance between the experimental groups and the control groups in the post-test in favor of the experimental groups.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الطلاب بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term نموذج آدى وشِيار
-- تسريع النمو العقلي المعرفي
-- كفاءة التمثيل المعرفي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد عاطف عطيفي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body محمد عاطف عطيفي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم نفس تربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 15.04.2025 31923 Cai01.23.09.Ph.D.2024.يا.أ 01010100031923000 15.04.2025 15.04.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library