أثر برنامج تدريبي قائم على نموذج معرفي اجتماعي فى تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم / (Record no. 171524)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04661namaa22004091i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250429122502.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250415s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.926 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.926 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.يا.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ، ياسمين محمد عبد الجواد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج تدريبي قائم على نموذج معرفي اجتماعي فى تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحث ياسمين محمد عبد الجواد؛ إشــــــراف أ.د / محمد عاطف عطيفي. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The impact of a training program based on a cognitive social model on developing the efficiency of the cognitive representation of information process,some personality variables and academic achievement for normal and learning difficulties students of the elementary school / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 216 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 188-208. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | يهدف البحث الحالي إلى: دراسة أثر التسريع المعرفي في تنمية كفاءة التمثيل المعرفي للمعلومات وبعض متغيرات الشخصية كالاستقلالية والتفاعل الاجتماعي وتقدير الذات والتحصيل الدراسي لتلاميذ المدرسة الابتدائية العاديين وذوي صعوبات التعلم. أدوات البحث:1-بطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم( 2007 ، فتحي مصطفى الزيات) 2-اختبار التفاعلات الاجتماعية للأطفال خارج المنزل (2008 ،عادل عبدالله محمد)<br/>3-مقياس تقدير الذات للأطفال (2014 ، سناء فراج عثمان) 4-مقياس التمثيل العقلى المعرفى للمعلومات للاطفال إعداد الباحثة 5- مقياس الإستقلالية للأطفال إعداد الباحثة 6- نتائج الإختبارات التحصيلية للتلاميذ (أكتوبر- نوفمبر- ديسمبر) عينة البحث وتكونت عينة الدراسة من 148 تلميذًا وتلميذة، 69 إناث و 79 ذكور، وتم اختيارهم من بين فئات الطفولة المتوسطه من سن (8) الى (9) سنوات، من مدرستين من مدارس التعليم الأساسي بمحافظة القاهرة ، وقسمت عينة الدراسة إلى أربع مجموعات (مجموعتين ضابطتين يتم التدريس لهم وفق الطريقة التقليدية، ومجموعتين تجريبيتين يتم تطبيق البرنامج عليهم). |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aimed to study the effect of cognitive acceleration in developing the efficiency of cognitive representation of information and some personality variables such as independence, social interaction, self-esteem, and academic achievement for ordinary primary school students and those with learning difficulties. The experimental method was used on 148 students who were divided into 4 groups. The results resulted in significant differences. Statistical significance between the experimental groups and the control groups in the post-test in favor of the experimental groups. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الطلاب بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | نموذج آدى وشِيار |
| -- | تسريع النمو العقلي المعرفي |
| -- | كفاءة التمثيل المعرفي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | محمد عاطف عطيفي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | محمد عاطف عطيفي |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم نفس تربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 15.04.2025 | 31923 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.يا.أ | 01010100031923000 | 15.04.2025 | 15.04.2025 | Thesis |