التوافق الزواجي وعلاقته بمستوى التفاعل الاجتماعي بين المعلمة والتلاميذ بالمرحلة الإعدادية / (Record no. 171595)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05040nam a2200433 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250513124311.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250417b2023 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.04.M.Sc.2023.مه.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مها السيد عبد الوهاب الخولى،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التوافق الزواجي وعلاقته بمستوى التفاعل الاجتماعي بين المعلمة والتلاميذ بالمرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الطالبة مها السيد عبد الوهاب الخولى؛ إشــــــــــــــراف أ. د/ مصطفى أحمد تركي، أ.د/ علي السيد سليمان
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Marital Adjustment and its relation to the standard of social interaction between the teacher and the pupils in the preparatory stage /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 146 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 119-106.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة التعرف على طبيعة العلاقة بين مستوى التوافق الزواجي لدى عينة من المعلمات بالمرحلة الإعدادية بمحافظة الجيزة وبين مستوى التفاعل الاجتماعي بينهن وبين تلاميذهن ، وتكونت عينة المعلمات من (30) معلمة ، في حين تكونت عينة التلاميذ من (600) تلميذ وتلميذة من التلاميذ التي تقوم هؤلاءالمعلمات بالتدريس لهم ، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة مقياس التوافق الزواجي إعداد : سبينر(Spanier,1974) ترجمة وتعريب (عبدالله سالم الشمراني ،2016) ، مقياس أنماط التفاعل الاجتماعي : إعداد الباحثة ، وتوصلت النتائج إلى وجود علاقة طردية بين التوافق الزواجي لدى المعلمات وأنماط التفاعل الاجتماعي بين المعلمات والتلاميذ ، كما أن المعلمات الأكثر خبرة أكثر استخدامًا للنمط الديمقراطي من المعلمات الأقل خبرة ، وأوصت الباحثة بضرورة توفير برامج إرشادية زواجية للمعلمات ، وكذلك برنامج لتحسين التفاعل الاجتماعي بينهن بين التلاميذ.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to identify the nature of the relationship between the level of marital compatibility among a sample of female teachers in the preparatory stage in Giza Governorate and the level of social interaction between them and their pupils. The teachers sample consisted of ( 30 ) female teacher, while the pupils sample consisted of ( 600) boy and girl of the pupils that these teachers teach them , and to achieve the objectives of the study, the researcher used the marital compatibility scale prepared by : spinner (1974 , spanier ) translation ) Abdullah Salem Al- Shamrani, 2016) , social Interaction.<br/>Patterns Scale: prepared by the research, and the results concluded that there is a direct relationship between compatibility Marriage among female teachers and patterns of social interaction between female teachers and pupils, and the more experienced female teachers use the democratic pattern more than the less experienced female teachers. The researcher recommended the necessity of providing marital guidance programs for female teachers, as well as a program to improve social interaction between them and the pupils.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التوافق الزواجي
-- التفاعل الاجتماعي
-- علاقة المعلمات بالتلاميذ
-- أنماط التفاعل الاجتماعي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مصطفى أحمد تركي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد السيد صديق
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نفيسة فوزى عمر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body مصطفى أحمد تركي
-- علي السيد سليمان
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الإرشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 20.04.2025 31816 Cai01.23.04.M.Sc.2023.مه.ت 01010100031816000 17.04.2025 20.04.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library