/ فاعلية برنامج ارشادى قائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) (Record no. 171596)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04368nam a22004337i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250513132225.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250417s2024 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.آل.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | آلاء أحمد كمال محمد ، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | / فاعلية برنامج ارشادى قائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة آلاء أحمد كمال محمد؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. عفاف أحمد عويس |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The Effectiveness Of A Counseling Program Based On Psychodrama To Develop Problem-Solving Skills Among Kindergarten Children With Indicators Of Learning Disabilites / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 133 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات113-124. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدارسة الحالية إلى التأكد من فاعلية البرنامج القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدي أطفال الروضة ذوي مؤشرات صعوبات التعلم، وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبى ذو المجموعة الواحدة، أما عينة البحث فقد تكونت من (30 طفل) تتراوح أعمارهم من (5,6 – 7) سنوات ، وتمثلت أدوات البحث فى قائمة صعوبات التعلم النمائية (اعداد: عادل عبد الله محمد.2006) ،مقياس مهارة حل المشكلات الأطفال الروضة (اعداد: نهي الزيات، 2016) وبرنامج ارشادي قائم علي السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم (اعداد الباحثة)، وأثبتت نتائج البحث فاعلية برنامج الدراسة القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The aim of the current research is to verify the effectiveness of the program based on psychodrama to develop the problem-solving skill of kindergarten children with indicators of learning disabilites. The researcher used the one-group quasi-experimental approach. The research sample consisted of (30 children) aged from (5.6 – 7) years, and the research tools were a list of developmental learning disabilites (prepared by: Adel Abdullah Muhammad, 2006), a measure of problem-solving skill for kindergarten children (prepared by: Noha Al-Zayat, 2016), and a counseling program based on psychodrama to develop problem-solving skill among children. Kindergarteners with learning disabilites (prepared by the researcher). The results of the research proved the effectiveness of the study program based on psychodrama for developing problem-solving skills among kindergarten children with learning disabilites. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | رعاية |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | سيكودراما |
-- | مهارة حل المشكلات |
-- | صعوبات التعلم |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نهى محمود الزيات |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عفاف أحمد عويس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | نهى محمود الزيات |
-- | عفاف أحمد عويس |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 20.04.2025 | 31952 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.آل.ف | 01010100031952000 | 17.04.2025 | 20.04.2025 | Thesis |