header

/ فاعلية برنامج ارشادى قائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) (Record no. 171596)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04368nam a22004337i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250513132225.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250417s2024 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.آل.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number آلاء أحمد كمال محمد ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title / فاعلية برنامج ارشادى قائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم)
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة آلاء أحمد كمال محمد؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. عفاف أحمد عويس
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Effectiveness Of A Counseling Program Based On Psychodrama To Develop Problem-Solving Skills Among Kindergarten Children With Indicators Of Learning Disabilites /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 133 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات113-124.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدارسة الحالية إلى التأكد من فاعلية البرنامج القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدي أطفال الروضة ذوي مؤشرات صعوبات التعلم، وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبى ذو المجموعة الواحدة، أما عينة البحث فقد تكونت من (30 طفل) تتراوح أعمارهم من (5,6 – 7) سنوات ، وتمثلت أدوات البحث فى قائمة صعوبات التعلم النمائية (اعداد: عادل عبد الله محمد.2006) ،مقياس مهارة حل المشكلات الأطفال الروضة (اعداد: نهي الزيات، 2016) وبرنامج ارشادي قائم علي السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم (اعداد الباحثة)، وأثبتت نتائج البحث فاعلية برنامج الدراسة القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to verify the effectiveness of the program based on psychodrama to develop the problem-solving skill of kindergarten children with indicators of learning disabilites. The researcher used the one-group quasi-experimental approach. The research sample consisted of (30 children) aged from (5.6 – 7) years, and the research tools were a list of developmental learning disabilites (prepared by: Adel Abdullah Muhammad, 2006), a measure of problem-solving skill for kindergarten children (prepared by: Noha Al-Zayat, 2016), and a counseling program based on psychodrama to develop problem-solving skill among children. Kindergarteners with learning disabilites (prepared by the researcher). The results of the research proved the effectiveness of the study program based on psychodrama for developing problem-solving skills among kindergarten children with learning disabilites.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
General subdivision رعاية
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term سيكودراما
-- مهارة حل المشكلات
-- صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عفاف أحمد عويس
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نهى محمود الزيات
-- عفاف أحمد عويس
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 20.04.2025 31952 Cai01.26.03.M.Sc.2024.آل.ف 01010100031952000 17.04.2025 20.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library