/ فعالية بعض استراتيجيات التعلم عن بُعد في تحسين الدافعية للتعلم والأداء العزفي لدارسي آلة البيانو (Record no. 171634)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06542namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250529100633.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250421s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 780 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 780 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.25.02.Ph.D.2024.نو.ف. |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | نورهان إبراهيم ابوطالب عبدالرحمن، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | / فعالية بعض استراتيجيات التعلم عن بُعد في تحسين الدافعية للتعلم والأداء العزفي لدارسي آلة البيانو |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة نورهان إبراهيم أبوطالب عبدالرحمن؛ إشراف أ.د/ محمد فتحي محمود، أ.د/ سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي، د/ علياء على عبد الله البربري. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The Effectiveness of Some Distance Learning Strategies in Improving the Learning Motivation and Performance for Piano Students / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 213 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 184-168. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | إشتملت الدراسة على أربع فصول كما يلي:<br/>الفصل الأول: مدخل الدراسه<br/>(مقدمه- مشكلة الدراسه- هدف الدراسه- أهمية الدراسه- مصطلحات الدراسه- دراسات وبحوث علمية سابقة)<br/>الفصل الثاني: ينقسم إلى ثلاث مباحث (استراتيجيات التعلم عن بعد، دافعية التعلم، الأداء العزفي لآلة البيانو)<br/>الفصل الثالث: اشتمل على اجراءات الدراسة من حسث: (المنهج البحثي المستخدم مع وصف لمجتمع وعينة الدراسة، الأدوات والطرق المستخدمة للتحقق من الخصائص السيكوميترية، الاجراءات المتبعة، الدراسة والاساليب الاحصائية المستخدمة لنعالجة البيانات).<br/>الفصل الرابع: يشتمل هذا الفصل على نتائج الدراسة وتفسيرها من حيث استعراض للنتائج التي وصلت اليها الباحثة من خلال تحقيق فروض الدراسة، غلى جانب التوصيات والبحوث المستقبلية المقترحة، واختتمت الدراسة بالمراجع التي اعانت الباحثة على اتمام رسالتها، وايضا ملاحق الدراسة، وملخص ومستخلص الدراسة باللغة العربية والاجنبية.<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Distance learning strategies have been so numerous that it is necessary to adopt them, and train students in proportion to their levels, motivations, and orientations, to make the best use of those strategies that are suited to their readiness within and outside the classroom to achieve the best results in the educational process. The importance of the present research is to overcome some of the problems of the educational process and to motivate those involved in the educational process in musical disciplines to make optimal use of those strategies and to make optimal use of the educational platforms offered by the Higher Council of Universities through the Knowledge Bank, and to assist in the development of methods for teaching piano-based courses in the light of rapid technological developments and modern educational trends. The study aimed to develop skills to use the Thinqi platform associated with the Egyptian knowledge bank of students at the Faculty of Specific Education, using distance learning strategies "Blended learning and hybrid learning" in teaching the piano performance, to improve the performance of the piano students instrument, and to improve the motivation for learning using those strategies when teaching the piano instrument courses. The research followed the three-group experimental curriculum on a sample of 15 students from the Music Education Department at 1st-level. A range of tools were used, including students surveying their trends towards the use of technology for distance learning, a learning motivation measure, a performance card for the piano course for first-level students, and a distance learning platform (Thinqi). The results of the research resulted in statistically significant differences between the average grades of the first pilot group, the second pilot group, the dimensional/tracking group in the performance of the piano instrument, and the learning motivation of the piano instrument, to demonstrate the effectiveness of those strategies or one of them in improving performance and increasing the motivation of the piano instrument from the first level students. The research also recommended that training courses be held for students and faculty members to train in distance learning strategies and different types of distance learning strategies and that multiple types of distance learning strategies be used in teaching the piano instrument performance to enrich the educational process.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التربية الموسيقية |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المنصات التعليمية |
-- | آلة البيانو |
-- | الأداء العزفي |
-- | منصة thinqi |
-- | التعلم المدمج |
-- | التعلم الهجين |
-- | دافعية التعلم |
-- | استراتيجيات التعلم عن بعد |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد فتحي محمود |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | علياء على عبد الله البربري |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | محمد فتحي محمود |
-- | سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي |
-- | علياء على عبد الله البربري |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية النوعية |
Department | قسم تربية موسيقية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 23.04.2025 | 31989 | Cai01.25.02.Ph.D.2024.نو.ف. | 01010100031989000 | 21.04.2025 | 23.04.2025 | Thesis |