header

/ فعالية بعض استراتيجيات التعلم عن بُعد في تحسين الدافعية للتعلم والأداء العزفي لدارسي آلة البيانو (Record no. 171634)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06542namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250529100633.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250421s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 780
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 780
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.02.Ph.D.2024.نو.ف.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نورهان إبراهيم ابوطالب عبدالرحمن،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title / فعالية بعض استراتيجيات التعلم عن بُعد في تحسين الدافعية للتعلم والأداء العزفي لدارسي آلة البيانو
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة نورهان إبراهيم أبوطالب عبدالرحمن؛ إشراف أ.د/ محمد فتحي محمود، أ.د/ سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي، د/ علياء على عبد الله البربري.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Effectiveness of Some Distance Learning Strategies in Improving the Learning Motivation and Performance for Piano Students /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 213 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 184-168.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. إشتملت الدراسة على أربع فصول كما يلي:<br/>الفصل الأول: مدخل الدراسه<br/>(مقدمه- مشكلة الدراسه- هدف الدراسه- أهمية الدراسه- مصطلحات الدراسه- دراسات وبحوث علمية سابقة)<br/>الفصل الثاني: ينقسم إلى ثلاث مباحث (استراتيجيات التعلم عن بعد، دافعية التعلم، الأداء العزفي لآلة البيانو)<br/>الفصل الثالث: اشتمل على اجراءات الدراسة من حسث: (المنهج البحثي المستخدم مع وصف لمجتمع وعينة الدراسة، الأدوات والطرق المستخدمة للتحقق من الخصائص السيكوميترية، الاجراءات المتبعة، الدراسة والاساليب الاحصائية المستخدمة لنعالجة البيانات).<br/>الفصل الرابع: يشتمل هذا الفصل على نتائج الدراسة وتفسيرها من حيث استعراض للنتائج التي وصلت اليها الباحثة من خلال تحقيق فروض الدراسة، غلى جانب التوصيات والبحوث المستقبلية المقترحة، واختتمت الدراسة بالمراجع التي اعانت الباحثة على اتمام رسالتها، وايضا ملاحق الدراسة، وملخص ومستخلص الدراسة باللغة العربية والاجنبية.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Distance learning strategies have been so numerous that it is necessary to adopt them, and train students in proportion to their levels, motivations, and orientations, to make the best use of those strategies that are suited to their readiness within and outside the classroom to achieve the best results in the educational process. The importance of the present research is to overcome some of the problems of the educational process and to motivate those involved in the educational process in musical disciplines to make optimal use of those strategies and to make optimal use of the educational platforms offered by the Higher Council of Universities through the Knowledge Bank, and to assist in the development of methods for teaching piano-based courses in the light of rapid technological developments and modern educational trends. The study aimed to develop skills to use the Thinqi platform associated with the Egyptian knowledge bank of students at the Faculty of Specific Education, using distance learning strategies "Blended learning and hybrid learning" in teaching the piano performance, to improve the performance of the piano students instrument, and to improve the motivation for learning using those strategies when teaching the piano instrument courses. The research followed the three-group experimental curriculum on a sample of 15 students from the Music Education Department at 1st-level. A range of tools were used, including students surveying their trends towards the use of technology for distance learning, a learning motivation measure, a performance card for the piano course for first-level students, and a distance learning platform (Thinqi). The results of the research resulted in statistically significant differences between the average grades of the first pilot group, the second pilot group, the dimensional/tracking group in the performance of the piano instrument, and the learning motivation of the piano instrument, to demonstrate the effectiveness of those strategies or one of them in improving performance and increasing the motivation of the piano instrument from the first level students. The research also recommended that training courses be held for students and faculty members to train in distance learning strategies and different types of distance learning strategies and that multiple types of distance learning strategies be used in teaching the piano instrument performance to enrich the educational process.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التربية الموسيقية
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المنصات التعليمية
-- آلة البيانو
-- الأداء العزفي
-- منصة thinqi
-- التعلم المدمج
-- التعلم الهجين
-- دافعية التعلم
-- استراتيجيات التعلم عن بعد
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد فتحي محمود
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علياء على عبد الله البربري
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body محمد فتحي محمود
-- سوسن إبراهيم ابوالعلا شلبي
-- علياء على عبد الله البربري
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم تربية موسيقية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.04.2025 31989 Cai01.25.02.Ph.D.2024.نو.ف. 01010100031989000 21.04.2025 23.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library