فعالية إستراتيجية الخرائط الذهنية في تنمية القراءة الوهلية لدارسي آلة البيانو بكلية التربية النوعية / (Record no. 171663)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05995namaa2200433 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250525161206.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250423s2024 ua a|||fr||m| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 780 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 780 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.25.02.M.Sc.2024.شي.ف. |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | شيرين حسن أمين علي، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فعالية إستراتيجية الخرائط الذهنية في تنمية القراءة الوهلية لدارسي آلة البيانو بكلية التربية النوعية / |
Statement of responsibility, etc. | مقدم شيرين حسن أمين علي؛ إشـــــــــــــــــــــراف أ.د. محمد فتحي محمود حامد،أ.د. سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي، د. نجوى أحمد رستم بسطاوي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Efficiency of Mind Maps Strategy in the Development of Sight Reading for Piano Students at the Faculty of Specific Education / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 168 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 118-111. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | لم تعد الأساليب التعليمية المتبعة قادرة على خلق جيل يواكب مسيرة التقدم والإبداع، لذلك بدأ الإتجاه إلى تحسين طرق التعليم ووسائله لأكثر كفاءة وفاعلية للطالب بإستخدام طاقة العقل، والخرائط الذهنية يمكن استخدامها أثناء العزف على آلة البيانو من خلال إستخراج العناصر الموسيقية المدونة في النوتة على شكل خريطة ذهنية مما تساعد الطلاب على تذكر النغمات والإيقاعات كما تؤدي إلى تحسين القراءة الوهلية عند الطلاب. وقد هدف إلى تحسين القراءة الوهلية لدارسي آلة البيانو باستخدام الخرائط الذهنية، كما تكمن أهمية الدراسة في وجود ندرة في الدراسات التي وظفت إستراتيجية الخرائط الذهنية لتحسين القراءة الوهلية. اتبع البحث المنهج التجريبي ذو المجموعتين المتكافئتين. واشتمل أدوات البحث على مقياس تقدير القراءة الوهلية في العزف على آلة البيانو (إعداد الباحثة)، وإختبار سيشور للقدرات الموسيقية، وبرنامج قائم على استراتيجية الخرائط الذهنية يتضمن مجموعة من التمارين الموسيقية للقراءة الوهلية الخاصة بالبرنامج من كتاب Sound at Sight (Sight reading for Piano) العزف بالرؤية (القراءة الوهلية للبيانو). وتوصلت النتائج إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في القياس البعدي لصالح المجموعة التجريبية، وتوصى الباحثة ضرورة العمل على استخدام إستراتيجية الخرائط الذهنية في تدريس آلة البيانو. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Educational methods can no longer create a generation that keeps pace with progress and creativity So the tendency to improve the methods of education and its means for more efficient and effective student using the energy of the mind, Mental maps can be used while playing the piano by extracting musical elements written in the note in the form of a mental map, helping students to remember tones and rhythms and improving students' vigilante reading. The aim of the study was to improve the eligibility reading of piano machine students using intellectual maps, and the importance of the study was that there was a dearth of studies that employed the strategy of intellectual maps to improve eligibility reading. The research followed the two-set experimental curriculum. The research tools included the quantification scale for playing the piano (researcher's preparation), the Seschur Music Abilities Test, and a programme based on the Strategy for Mental Maps that included a set of musical exercises for the programme's eligibility reading from the book Sound at Sight (Sight Reading for Piano). The findings found statistically significant differences between the mid-grades of the experimental and control grades in the dimensional measurement for the experimental group, and the researcher recommends that work should be done to use the strategy of mental maps in the teaching of the piano machine. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التربية الموسيقية |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية الخرائط الذهنية |
-- | الخرائط الذهنية في الموسيقى |
-- | آلة البيانو |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد فتحي محمود حامد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجوى أحمد رستم بسطاوي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | محمد فتحي محمود حامد |
-- | سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي |
-- | نجوى أحمد رستم بسطاوي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية النوعية |
Department | قسم التربية الموسيقية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Eman El gebaly |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 23.04.2025 | 31991 | Cai01.25.02.M.Sc.2024.شي.ف. | 01010100031991000 | 23.04.2025 | 23.04.2025 | Thesis |