Effect of nursing informatics training program on nurses interns’ knowledge and skills / (Record no. 171667)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06135namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250518130903.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250423s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | eng |
-- | ara |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | Deposit |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 362.173068 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 362.173068 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | Ph.D |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.17.03.Ph.D.2024.Es.E |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | Eslam Mahmoud Ali Ibrahim, |
Preparation | preparation. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Effect of nursing informatics training program on nurses interns’ knowledge and skills / |
Statement of responsibility, etc. | by Eslam Mahmoud Ali Ibrahim ; Advisor Dr.Nehad Ezz El-Din Fekry, Dr. Eman Abd El-Alim Etway, Dr. Lamiaa Hamid Mohammed. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | تأثير برنامج تدريبي عن المعلوماتية في التمريض على معرفه ومهارات إمتياز التمريض / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 133 + 40 leaves : |
Other physical details | illustrations ; |
Dimensions | 30 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 119-133. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Background: Nursing informatics is a crucial field in healthcare that requires specialized training and follow-up to adequately develop the knowledge and skills required by nurses to utilize health information technology. Aim: To examine the effect of nursing informatics training program on nurse interns’ knowledge and skills. Design: A quasi-experimental design was utilized in this study. Setting: The study was conducted at the Faculty of Nursing at Cairo University. Subjects: a convenient sample of nurse interns (n = 30) who trained in the critical care area. Tools: Two tools were utilized 1: nursing informatics knowledge questionnaire (50 items); 2: electronic medical record auditing checklist (25 items). Results: The study revealed that there was a significant statistical difference in total knowledge test scores and knowledge dimensions during different periods of assessment. The total mean score across all dimensions increased significantly from (x̄= 25.70) pre-program to (x̄=37.47) post-program and (x̄=33.97) at follow-up. Additionally, there were statistically significant differences in the total mean scores of nurse interns nursing informatics skills, with the overall total mean score increased from (x̄=17.23) post-program to (x̄=19.86) at follow-up. Conclusion: The current study found a significant improvement in nurse interns nursing informatics knowledge test scores and informatics skills immediately and three months after program implementation. Recommendations: Academic institutions should incorporate comprehensive nursing informatics curricula into their nursing education programs, Healthcare administrators should provide ongoing nursing informatics education and training to nursing staff at regular intervals. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | إنَّ علم المعلوماتية في التمريض هو تخصص ضمن تقنية معلومات الرعاية الصحية يجمع بين علم التمريض وعلم الحاسب الألى وعلم المعلومات لإدارة وتَوزِيع البيانات والمعلومات والمعرفة بفعالية في سياق ممارسة التمريض. ويهدف هذا الدمج إلى تعزيز جودة الرعاية الصحية ورفع معايير الممارسة التمريضية. وتهدف برامج تدريب المعلوماتية في التمريض إلى تعزيز استخدام المعلوماتية التمريضية في صناعة الرعاية الصحية، ومواجهة التحديات مثل ارتفاع التكاليف وانخفاض التمويل والنقص في عدد افراد التمريض وزيادة حدة حالة المرضى. لذا يمكن للمعلوماتية التمريضية أن تؤثر بشكل إيجابي على نتائج رعاية الحالات الحرجة من المرضى وتخفيض تكاليف الرعاية الصحية وتحسين سلامة المرضى<br/>تُعتبر المعلوماتية في التمريض مجالاً حيوياً في مهنة التمريض، لكن العديد من المهنيين يفتقرون إلى المعرفة بالتقنيات الرقمية. ويُقدر أن 45٪ من القوى العاملة في مجال التمريض تفتقر إلى التدريب الكافي في مهارات الحاسوب والمعارف التمريضية المتعلقة بالمعلوماتية. ويؤثر هذا النقص في التدريب على رعاية المرضى وأنظمة التوثيق السريري. وقد بذلت الحكومة المصرية جهودًا لإدخال تقنية المعلومات في المستشفيات، لكن العديد من الممرضين / الممرضات يفتقرون إلى المهارات الأساسية في استخدام الحاسوب، لا سيما أولئك الذين ليس لديهم خلفية في المعلوماتية التمريضية. لذلك، فإن التدريب على المعلوماتية في التمريض أمر ضروري لزيادة المعرفة والمهارات في المعلوماتية التمريضية، مما يمكّن الممرضين / الممرضات من استخدام السجلات الطبية الإلكترونية بفعالية وتحسين نتائج المرضى. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | Issues also as CD. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Nursing Administration |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | Knowledge |
-- | nursing informatic |
-- | nurse interns |
-- | skills |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Nehad Ezz El-Din Fekry |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Eman Abd El-Alim Etw |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Lamiaa Hamid Mohammed |
Relator term | thesis advisor. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | Nehad Ezz El-Din Fekry |
-- | Eman Abd El-Alim Etway |
-- | Lamiaa Hamid Mohammed |
Universities | Cairo University |
Faculties | Faculty of Nursing |
Department | Department of Nursing Administration |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Shimaa |
Reviser Names | Eman Ghareb |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 23.04.2025 | 91028 | Cai01.17.03.Ph.D.2024.Es.E | 01010110091028000 | 23.04.2025 | 23.04.2025 | Thesis |