header

فاعلية برنامج قائم على الصوتيات فى تحسين القراءة باللغة الإنجليزية للطلاب ذوى صعوبات التعلم / (Record no. 171755)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05741namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250520110218.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250428s2022 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.9144
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.9144
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2022.نج.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،نجلاء محمد حسين على
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج قائم على الصوتيات فى تحسين القراءة باللغة الإنجليزية للطلاب ذوى صعوبات التعلم /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة نجلاء محمد حسين على؛ إشراف الدكتور خالد محمد حسن الرشيدي، الدكتور سعيد عبدالرحمن محمد عبدالرحمن.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a phonics-based program in improving reading in english for students with learning disabilities /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 120 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 85-95.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدفت الدراسة تحسين القراءة باللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ذوى صعوبات التعلم من خلال برنامج الصوتيات. وتكونت عينة الدراسة من (۲۰) تلميذ وتلميذة من التلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالصف الثالث الابتدائي ممن تراوحت معاملات ذكائهم ما بين (100 – 110) تم تقسيمهم لمجموعتين متكافئتين ضابطة وتجريبية، قوام كل منهما (۱۰) تلاميذ واستخدمت الباحثة الأدوات التالية: اختبار رافن للمصفوفات المتتابعة اختبار المسح النيورولوجي الاختبار التشخيصي لمستوى القراءة باللغة الإنجليزية، ويتكون البرنامج القائم على الصوتيات لتحسين القراءة بالغة الإنجليزية من (۳۰) ثلاثون جلسة تدريبية وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (۰.۰۱) بين متوسطات رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة على اختبار تشخيص صعوبات القراءة باللغة الإنجليزية لصالح المجموعة التجريبية، وتوجد فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (۰۰۰۱) بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي على اختبار تشخيص صعوبات القراءة باللغة الإنجليزية لصالح القياس البعدي بالإضافة إلى عدم وجود فروق دالة إحصائياً بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتبعي لاختبار تشخيص صعوبات القراءة باللغة الإنجليزية لدى الطلاب ذوي صعوبات التعلم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to improve English reading among third-grade students with learning Disabilities through an program based on phonetics. The study sample consisted of 20 students with learning Disabilities, with IQ scores ranging from 100 to 110, divided into two equal groups: control and experimental, each comprising 10 students. The researcher used the following tools: Raven's Progressive Matrices test, Neurological Screening test, and Diagnostic test for English reading level. The audio-based program for reading Disabilities reduction comprised 30 training sessions. The study results showed statistically significant differences at a significance level of 0.01 between the mean ranks of the experimental and control groups in the diagnostic test for English reading Disabilities, favoring the experimental group. Additionally, there were statistically significant differences at a significance level of 0.01 between the mean ranks of the experimental group in the pretest and posttest measures in the diagnostic test for English reading Disabilities, favoring the posttest measure. There were no statistically significant differences between the mean ranks of the experimental group in the posttest and follow-up measures in the diagnostic test for English reading Disabilities among students with learning Disabilities.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم
-- صعوبات القراءة
-- البرنامج القائم على الصوتيات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد محمد حسن الرشيدي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سعيد عبدالرحمن محمد عبدالرحمن
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body خالد محمد حسن الرشيدي
-- سعيد عبدالرحمن محمد عبدالرحمن
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.04.2025 32010 Cai01.23.07.M.Sc.2022.نج.ف 01010100032010000 28.04.2025 28.04.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library