أساليب المعاملة الوالدية المنبئة بالذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً / (Record no. 171762)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07076namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250520111343.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250428s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.152
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.152
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2024.فو.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ، فوزية زكريا محمد محمدغالى
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أساليب المعاملة الوالدية المنبئة بالذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة فوزية زكريا محمد محمدغالى؛ إشراف ا.م.دعاصم عبد المجيد كامل، د إسراء خالد محمد.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Parental treatment styles predictive of emotional intelligence for those with learning disabilities and high achievement students /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 215 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 154-165.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، والفروق فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وتحديد مدى إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً وبلغ عدد العينة (100) طالب وطالبة (50) من ذوى صعوبات التعلم ، (50) من المتفوقين دراسياً من الصف الرابع والخامس والسادس الابتدائى ، وتراوحت أعمارهم من (9 – 12 ) عام وتمثلت أدوات الدراسة فى اختبار المصفوفات المتتابعة (إعداد :جون رافن تقنين : عماد أحمد حسن ،2016) ، وبطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم ( قراءة ، كتابة ، رياضيات ) (إعداد : فتحي مصطفي الزيات ،2007) ، ومقياس أساليب المعاملة الوالدية (إعداد الباحثة)، ومقياس الذكاء الوجدانى (إعداد الباحثة)، وكشفت النتائج عن وجود علاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى، إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وجود فروق ذات دلالة إحصائية فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً لصالح المتفوقين دراسياً .<br/>يهدف البحث الحالي الى : هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، والفروق فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وتحديد مدى إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً أدوات البحث :1- اختبار المصفوفات المتتابعة (إعداد :جون رافن تقنين : عماد أحمد حسن ،2016) 2- بطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم ( قراءة ، كتابة ، رياضيات ) (إعداد : فتحي مصطفي الزيات ،2007) <br/>3- مقياس أساليب المعاملة الوالدية (إعداد الباحثة) 4- مقياس الذكاء الوجدانى (إعداد الباحثة)، عينة البحث: بلغت عينة الدراسة (100) طالب وطالبة (50) من ذوى صعوبات التعلم ، (50) من المتفوقين دراسياً
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed at revealing the possibility of predicting emotional intelligence through parental treatment styles for Students with learning disabilities and high achievement students differences in emotional intelligence and parental treatment Styles for Students with learning disabilities and high achievement students, and determining the extent to which parental treatment Styles contribute to predicting emotional intelligence for Students with learning disabilities and high achievement students. The sample consisted of (100) male and female students (50) with learning disabilities, (50) outstanding students, from The fourth, fifth, and sixth grades of primary school, and their ages ranged from (9-12) years, and the study tools were represented in John Raven’s colored matrices test, (and a battery of diagnostic assessment scales for learning disabilities (reading, writing, mathematics) (prepared by: Fathi Al-Zayyat (2007) scale of treatment methods Parenting (prepared by the researcher) Emotional intelligence scale (prepared by the researcher) The results revealed a relationship between parental treatment styles and emotional intelligence. The results revealed that there are statistically significant disabilities in emotional intelligence and parental treatment styles between those with learning disabilities and high achievement students.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الذكاء
Source of heading or term qrmak
General subdivision علم نفس تربوى
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term ذوى صعوبات التعلم
-- المتفوقين دراسياً
-- أساليب المعاملة الوالدية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاصم عبد المجيد كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إسراء خالد محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عاصم عبد المجيد كامل
-- إسراء خالد محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.04.2025 32011 Cai01.23.07.M.Sc.2024.فو.أ 01010100032011000 28.04.2025 28.04.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library