أساليب المعاملة الوالدية المنبئة بالذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً / (Record no. 171762)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07076namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250520111343.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250428s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.152 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.152 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.M.Sc.2024.فو.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ، فوزية زكريا محمد محمدغالى |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أساليب المعاملة الوالدية المنبئة بالذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة فوزية زكريا محمد محمدغالى؛ إشراف ا.م.دعاصم عبد المجيد كامل، د إسراء خالد محمد. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Parental treatment styles predictive of emotional intelligence for those with learning disabilities and high achievement students / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 215 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 154-165. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، والفروق فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وتحديد مدى إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً وبلغ عدد العينة (100) طالب وطالبة (50) من ذوى صعوبات التعلم ، (50) من المتفوقين دراسياً من الصف الرابع والخامس والسادس الابتدائى ، وتراوحت أعمارهم من (9 – 12 ) عام وتمثلت أدوات الدراسة فى اختبار المصفوفات المتتابعة (إعداد :جون رافن تقنين : عماد أحمد حسن ،2016) ، وبطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم ( قراءة ، كتابة ، رياضيات ) (إعداد : فتحي مصطفي الزيات ،2007) ، ومقياس أساليب المعاملة الوالدية (إعداد الباحثة)، ومقياس الذكاء الوجدانى (إعداد الباحثة)، وكشفت النتائج عن وجود علاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى، إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وجود فروق ذات دلالة إحصائية فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً لصالح المتفوقين دراسياً .<br/>يهدف البحث الحالي الى : هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والذكاء الوجدانى لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، والفروق فى الذكاء الوجدانى وأساليب المعاملة الوالدية بين ذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً ، وتحديد مدى إمكانية التنبؤ بالذكاء الوجدانى من خلال أساليب المعاملة الوالدية لذوى صعوبات التعلم والمتفوقين دراسياً أدوات البحث :1- اختبار المصفوفات المتتابعة (إعداد :جون رافن تقنين : عماد أحمد حسن ،2016) 2- بطارية مقاييس التقدير التشخيصية لصعوبات التعلم ( قراءة ، كتابة ، رياضيات ) (إعداد : فتحي مصطفي الزيات ،2007) <br/>3- مقياس أساليب المعاملة الوالدية (إعداد الباحثة) 4- مقياس الذكاء الوجدانى (إعداد الباحثة)، عينة البحث: بلغت عينة الدراسة (100) طالب وطالبة (50) من ذوى صعوبات التعلم ، (50) من المتفوقين دراسياً |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed at revealing the possibility of predicting emotional intelligence through parental treatment styles for Students with learning disabilities and high achievement students differences in emotional intelligence and parental treatment Styles for Students with learning disabilities and high achievement students, and determining the extent to which parental treatment Styles contribute to predicting emotional intelligence for Students with learning disabilities and high achievement students. The sample consisted of (100) male and female students (50) with learning disabilities, (50) outstanding students, from The fourth, fifth, and sixth grades of primary school, and their ages ranged from (9-12) years, and the study tools were represented in John Raven’s colored matrices test, (and a battery of diagnostic assessment scales for learning disabilities (reading, writing, mathematics) (prepared by: Fathi Al-Zayyat (2007) scale of treatment methods Parenting (prepared by the researcher) Emotional intelligence scale (prepared by the researcher) The results revealed a relationship between parental treatment styles and emotional intelligence. The results revealed that there are statistically significant disabilities in emotional intelligence and parental treatment styles between those with learning disabilities and high achievement students. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الذكاء |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | علم نفس تربوى |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | ذوى صعوبات التعلم |
| -- | المتفوقين دراسياً |
| -- | أساليب المعاملة الوالدية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عاصم عبد المجيد كامل |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إسراء خالد محمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | عاصم عبد المجيد كامل |
| -- | إسراء خالد محمد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التربية الخاصة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 28.04.2025 | 32011 | Cai01.23.07.M.Sc.2024.فو.أ | 01010100032011000 | 28.04.2025 | 28.04.2025 | Thesis |