العلاقة بين الذكاء الوجداني وكل من السلوك القيادي واتخاذ القرار لطفل الروضة / (Record no. 171780)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04580namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250518111806.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250429s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.05.M.Sc.2024.شي.ع |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،شيماء محمود أبو الحسن حسين |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | العلاقة بين الذكاء الوجداني وكل من السلوك القيادي واتخاذ القرار لطفل الروضة / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد شيماء محمود أبو الحسن حسين؛ تحت إشراف أ.د/ حمدي محمد شحاته عرقوب، د. رحاب محمد طه. |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The relationship between emotional intelligence and both leadership behavior and decision-making for kindergarten children / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 177 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 110-130. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين الذكاء الوجدانى وكل من السلوك القيادى واتخاذ القرار لطفل الروضة وتكونت العينة من(176) طفلا وطفلة تتراوح أعمارهم من (5-6) سنوات بالمستوى الثانى ولتحقيق أهداف الدراسة تم بناء أدوات الدراسة التالية وتشمل (مقياس الذكاء الوجدانى لطفل الروضة (إعداد الباحثة) موزع على الأبعاد التى حددها ( جولمان 2000) ( الوعى بالذات – إدارة الانفعالات – التعاطف – الدافعية – المهارات الاجتماعية ) و(مقياس السلوك القيادى لطفل الروضة )( هدية حسان،2021) موزعه على الأبعاد (التواصل- التفاوض – تحمل المسئولية ) و (مقياس إتخاذ القرار لطفل الروضة) (إعداد الباحثة) موزع على الأبعاد التى حددها (سجان الملحم، 2013) ( بعد التروى –بعد التردد – بعد التسرع)، وتم تطبيق المقاييس من وجهة نظر المعلمة وتم حساب الخصائص السيكومترية لهذة المقاييس |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed to identify the relationship between emotional intelligence and both leadership behavior and decision-making for kindergarten children The sample consisted of (176) male and female children aged (5-6) years in the second level. To achieve the objectives of the study, the following study tools were built, including (the emotional intelligence scale for kindergarten children (prepared by the researcher) distributed along the dimensions specified by (Goleman 2000) (Self-awareness - Emotion management - Empathy - Motivation - Social skills)) And (Leadership Behavior Scale for Kindergarten Children) (Hadiya Hassan, 2021), divided into dimensions (communication - negotiation - assuming responsibility). (Decision-making scale for kindergarten children) (prepared by the researcher) is divided into the dimensions specified by (Sajjan Al-Mulhim, 2013) (the dimension of deliberation - the dimension of hesitation - the dimension of haste). The measures were applied from the teacher’s point of view and the psychometric properties of these measures were calculated |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الذكاء الوجدانى |
| -- | السلوك القيادى |
| -- | اتخاذ القرار |
| -- | طفل الروضة |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | حمدي محمد شحاته عرقوب |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رحاب محمد طه |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | حمدي محمد شحاته عرقوب |
| -- | رحاب محمد طه |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم دراســــات الطفولة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 29.04.2025 | 32013 | Cai01.23.05.M.Sc.2024.شي.ع | 01010100032013000 | 29.04.2025 | 29.04.2025 | Thesis |