برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزّز لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدي طفل الروضة / (Record no. 171888)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07324namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250527122055.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250505b2021 Ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.05.Ph.D.2024.أم.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | أميرة خلف مصطفى، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزّز لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدي طفل الروضة / |
| Statement of responsibility, etc. | [إعداد] أميرة خلف مصطفى ؛ إشراف أ.د/ وائل عبدالله محمد علي، د/ مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Remainder of title | Remainder of title / |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | An Enrichment Program Based on Augmented Reality to Develop the Mathematical Knowledge and Visual Thinking Skills of the Kindergarten |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 283 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 171-210. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحاضر إلى تنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدى طفل الروضة من خلال برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزز، وقد شملت عينة البحث على مجموعة البحث التي تكونت من (60) طفل وطفلة والذين تتراوح أعمارهم بين(5-6) سنوات، من أطفال روضة بمدرسة رستم الإبتدائية، واعتمد البحث على القياس القبلي والبعدي لمجموعة البحث، واشتملت المواد التعليمية للبحث على: برنامج رياضيات طفل الروضة بالواقع المعزز، وتكونت أدوات البحث على: اختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية المصور لطفل الروضة، اختبار المعرفة الرياضية الإجرائية المصور لطفل الروضة، مقياس التفكير البصري المصور لطفل الروضة.<br/> وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال احصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعتين (التجريبية - الضابطة) في التطبيق البعدي لاختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية لصالح المجموعة التجريبية، كما يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة في التطبيق البعدي لاختبار المعرفة الرياضية الإجرائية لصالح المجموعة التجريبية، يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعة (التجريبية - الضابطة) في التطبيق البعدي لمقياس مهارات التفكير البصري في الرياضيات لكل مهارة على حدة وللمقياس ككل لصالح المجموعة التجريبية، ويتصف البرنامج الإثرائي القائم على الواقع المعزز بالفاعلية لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدى أطفال مجموعة البحث، كما يوجد اختلاف بين أطفال الروضة عينة البحث في اختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية والإجرائية ومقياس مهارات التفكير البصري قبل وبعد تطبيق البرنامج الإثرائي القائم على الواقع المعززلصالح التطبيق البعدي. <br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aims to develop mathematical knowledge and visual thinking skills for kindergarten children through an enrichment program based on augmented reality. The research sample included a research group that consisted of (60) male and female children, aged between (5-6) years, children. Rustom Primary School Kindergarten. The research relied on pre- and post-measurement for the research group. The educational materials for the research included: a mathematics program for the kindergarten child using augmented reality technology. The research tools consisted of: an illustrated conceptual mathematical knowledge test for the kindergarten child, an illustrated procedural mathematical knowledge test for the kindergarten child, a scale Visual thinking for kindergarten children.<br/> The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.05) between the average scores of the children of the two groups (experimental - control) in the post-application of the conceptual mathematical knowledge test in favor of the experimental group. There is also a statistically significant difference at the level of (0.05) between the average scores of the children of the group. The experimental and the control group in the post-application of the procedural mathematical knowledge test in favor of the experimental group. There is a statistically significant difference at the level (0.05) between the average scores of the children of the group (experimental - control) in the post-application of the scale of visual thinking skills in mathematics for each skill separately and for the scale as a whole in favor of the group. Experimental,The enrichment program based on augmented reality is characterized by its effectiveness in developing mathematical knowledge and visual thinking skills among the children of the research group. There is also a difference between the kindergarten children in the research sample in the conceptual and procedural mathematical knowledge test and the visual thinking skills scale before and after applying the enrichment program based on augmented reality in favor of the post-application.<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | مهارات التفكير البصري |
| -- | التفكير البصري |
| -- | المعرفة الرياضية |
| -- | البرنامج الإثرائي |
| -- | الواقع المعزز |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | وائل عبدالله محمد علي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 09-05-2024 |
| Supervisory body | وائل عبدالله محمد علي |
| -- | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Discussion body | ممدوح سالم الفقي |
| -- | رضا أبو علوان السيد إبراهيم |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم دراسات الطفولة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Yasmin |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 05.05.2025 | 31921 | Cai01.23.05.Ph.D.2024.أم.ب | 01010100031921000 | 05.05.2025 | 05.05.2025 | Thesis |