برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزّز لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدي طفل الروضة / (Record no. 171888)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07324namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250527122055.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250505b2021 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.Ph.D.2024.أم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أميرة خلف مصطفى،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزّز لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدي طفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. [إعداد] أميرة خلف مصطفى ؛ إشراف أ.د/ وائل عبدالله محمد علي، د/ مروة محمد جمال الدين المحمدي
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title An Enrichment Program Based on Augmented Reality to Develop the Mathematical Knowledge and Visual Thinking Skills of the Kindergarten
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 283 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 171-210.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحاضر إلى تنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدى طفل الروضة من خلال برنامج إثرائي قائم على الواقع المعزز، وقد شملت عينة البحث على مجموعة البحث التي تكونت من (60) طفل وطفلة والذين تتراوح أعمارهم بين(5-6) سنوات، من أطفال روضة بمدرسة رستم الإبتدائية، واعتمد البحث على القياس القبلي والبعدي لمجموعة البحث، واشتملت المواد التعليمية للبحث على: برنامج رياضيات طفل الروضة بالواقع المعزز، وتكونت أدوات البحث على: اختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية المصور لطفل الروضة، اختبار المعرفة الرياضية الإجرائية المصور لطفل الروضة، مقياس التفكير البصري المصور لطفل الروضة.<br/> وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال احصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعتين (التجريبية - الضابطة) في التطبيق البعدي لاختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية لصالح المجموعة التجريبية، كما يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة في التطبيق البعدي لاختبار المعرفة الرياضية الإجرائية لصالح المجموعة التجريبية، يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوى (0.05) بين متوسطي درجات أطفال المجموعة (التجريبية - الضابطة) في التطبيق البعدي لمقياس مهارات التفكير البصري في الرياضيات لكل مهارة على حدة وللمقياس ككل لصالح المجموعة التجريبية، ويتصف البرنامج الإثرائي القائم على الواقع المعزز بالفاعلية لتنمية المعرفة الرياضية ومهارات التفكير البصري لدى أطفال مجموعة البحث، كما يوجد اختلاف بين أطفال الروضة عينة البحث في اختبار المعرفة الرياضية المفاهيمية والإجرائية ومقياس مهارات التفكير البصري قبل وبعد تطبيق البرنامج الإثرائي القائم على الواقع المعززلصالح التطبيق البعدي. <br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to develop mathematical knowledge and visual thinking skills for kindergarten children through an enrichment program based on augmented reality. The research sample included a research group that consisted of (60) male and female children, aged between (5-6) years, children. Rustom Primary School Kindergarten. The research relied on pre- and post-measurement for the research group. The educational materials for the research included: a mathematics program for the kindergarten child using augmented reality technology. The research tools consisted of: an illustrated conceptual mathematical knowledge test for the kindergarten child, an illustrated procedural mathematical knowledge test for the kindergarten child, a scale Visual thinking for kindergarten children.<br/> The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.05) between the average scores of the children of the two groups (experimental - control) in the post-application of the conceptual mathematical knowledge test in favor of the experimental group. There is also a statistically significant difference at the level of (0.05) between the average scores of the children of the group. The experimental and the control group in the post-application of the procedural mathematical knowledge test in favor of the experimental group. There is a statistically significant difference at the level (0.05) between the average scores of the children of the group (experimental - control) in the post-application of the scale of visual thinking skills in mathematics for each skill separately and for the scale as a whole in favor of the group. Experimental,The enrichment program based on augmented reality is characterized by its effectiveness in developing mathematical knowledge and visual thinking skills among the children of the research group. There is also a difference between the kindergarten children in the research sample in the conceptual and procedural mathematical knowledge test and the visual thinking skills scale before and after applying the enrichment program based on augmented reality in favor of the post-application.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات التفكير البصري
-- التفكير البصري
-- المعرفة الرياضية
-- البرنامج الإثرائي
-- الواقع المعزز
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبدالله محمد علي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مروة محمد جمال الدين المحمدي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 09-05-2024
Supervisory body وائل عبدالله محمد علي
-- مروة محمد جمال الدين المحمدي
Discussion body ممدوح سالم الفقي
-- رضا أبو علوان السيد إبراهيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات الطفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.05.2025 31921 Cai01.23.05.Ph.D.2024.أم.ب 01010100031921000 05.05.2025 05.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library