إستراتيجية قائمة على القبليات العرفانية لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بلغات أخرى في المستوى المتقدم / (Record no. 172159)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04600namaa22004451i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250525113418.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250518s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 418.24 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 418.24 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2024.حس.إ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ،حسن على عبدالواحد على |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | إستراتيجية قائمة على القبليات العرفانية لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بلغات أخرى في المستوى المتقدم / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحث حسن على عبدالواحد على؛ تحت إشراف أ.د/ صابر عبد المنعم محمد، د/ مصطفى عرابي عزب. |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Strategy based on metacognition for developing creative writing skills to non-native learners at arabic language advanced level / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 178 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 109-122. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث تنمية مهارات الكتابة الإبداعية لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بلغات أخرى في المستوى المتقدم, وذلك من خلال إستراتيجية قائمة على القبليات العرفانية؛ ولتحقيق هذا الهدف مزج الباحث بين المنهج الوصفي لإعداد الإطار النظري, والمنهج التجريبي ذي المجموعة البحثية الواحدة؛ للتحقق من فاعلية الإستراتيجية المقترحة القائمة على القبليات العرفانية في تنمية مهارات الكتابة الإبداعية, ذلك عن طريق إجراء دراسة ميدانية, وتطبيق أدوات البحث قبليا, وبعديا في معهد لأزهر لتعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها, على مجموعة بحثية من متعلمات اللغة العربية الناطقات بلغات أخرى في المستوى المتقدم, وعددهن ( 40 ) أربعون متعلمة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The objective of this study is to enhance the creative writing abilities of advanced-level Arabic language learners who are speakers of other languages, utilizing a strategy grounded in cultural understanding. To accomplish this goal, the researcher integrated a descriptive methodology to construct the theoretical framework, alongside an experimental approach involving a singular research group. This was undertaken to validate the efficacy of the proposed strategy based on cultural insights in fostering creative writing skills. Through a field study conducted at the Al-Azhar Institute for Teaching Arabic to Non-Native Speakers, a cohort of 40 advanced-level Arabic language learners. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | تعليم للاجانب |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية |
-- | متعلمو اللغة العربية الناطقون بلغات أخرى في المستوى المتقدم |
-- | القبليات العرفانية |
-- | مهارات الكتابة الإبداعية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبد المنعم محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مصطفى عرابي عزب |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد لطفي جاد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إحسان عبد الرحيم فهمي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | صابر عبد المنعم محمد |
-- | مصطفى عرابي عزب |
-- | محمد لطفي جاد |
-- | إحسان عبد الرحيم فهمي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.05.2025 | 32076 | Cai01.23.01.M.Sc.2024.حس.إ | 01010100032076000 | 18.05.2025 | 18.05.2025 | Thesis |