فاعلية الذات كمتغير معدل للعلاقة بين المعتقدات اللاعقلانية والقلق لدى طلاب الجامعة. / (Record no. 172192)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04911namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250701124433.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250519s2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.198
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.198
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.04.M.Sc.2024.هي.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هيام محمود علي محمد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية الذات كمتغير معدل للعلاقة بين المعتقدات اللاعقلانية والقلق لدى طلاب الجامعة. /
Statement of responsibility, etc. اعداد هيام محمود علي محمد ؛ تحت اشراف أ.د. منال عبد النعيم محمد، د. نفيسة فوزي عمر .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Self-Efficacy as Moderator of the Relationship between Irrational Beliefs and Anxiety among University Students.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 119صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 92-99.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين المعتقدات اللاعقلانية وفاعلية الذات والقلق لدى طلاب الجامعة، والكشف عن دور فاعلية الذات كمتغير معدل للعلاقة بين المعتقدات اللاعقلانية والقلق لدى طلاب الجامعة، واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي، وتكونت عينة الدراسة من (350) من طلاب الجامعة، (200) طالبة و(150) طالب، تراوحت أعمارهم بين (22:18) ومتوسط العمر (20عاماً)، والانحراف المعياري (2) عاماً، من جامعات (القاهرة وعين شمس وطنطا)، كليات (الآداب، والتربية، والهندسة، والحقوق، والزراعة، والصيدلة، ودار العلوم، والتجارة)، واستخدمت الدراسة مقياس فاعلية الذات (إعداد الباحثة)، مقياس المعتقدات اللاعقلانية (إعداد الباحثة)، مقياس القلق حالة وسمة لسبيلبيرجر وآخرون (ترجمة أحمد محمد عبد الخالق، 2015).<br/><br/>-تهدف الدراسة الحالية إلى: الكشف عن الدور المعدل لفاعلية الذات للعلاقة بين المعتقدات اللاعقلانية والقلق لدى طلاب الجامعة.<br/>-أدوات الدراسة: مقياس المعتقدات اللاعقلانية (إعداد الباحثة)<br/>مقياس فاعلية الذات (إعداد الباحثة)<br/>مقياس القلق حالة وسمة لسبيلبيرجر وآخرون (ترجمة أحمد محمد عبد الخالق)<br/>-عينة الدراسة: (350) طالب وطالبة من طلاب جامعات (القاهرة، وعين شمس، وطنطا). <br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to reveal the relationship between variables of subjectivity, irrational beliefs, anxiety state and trait in college students, and detection the moderator role of self-efficacy, the study was based on the descriptive approach relational, the study sample comes from (350) university students, study tools Self-efficacy scale prepared by the researcher, Irrational beliefs scale prepared by the researcher, Anxiety scale state and trait prepared by Spielberger translated by Ahmed Mohamed abdel-khalik, the results of the study revealed having a negative relationship between Self-efficacy Both Irrational beliefs and Anxiety state and trait, having a positive relationship between Irrational beliefs and Anxiety state, trait, Self-efficacy can modify the relationship between Irrational beliefs and Anxiety state, trait For University Students.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element طلبة الجامعات
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طلاب الجامعة
-- فاعلية الذات
-- المعتقدات اللاعقلانية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبد النعيم محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نفيسة فوزي عمر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body منال عبد النعيم محمد
-- نفيسة فوزي عمر
Discussion body احمد حسن الليثي
-- ابراهيم محمد سعد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الإرشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.05.2025 32089 Cai01.23.04.M.Sc.2024.هي.ف 01010100032089000 19.05.2025 19.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library