سلوك التنمر وعلاقته بكل من العوامل الخمس الكبرى للشخصية والذكاء الانفعالى والصمود الأكاديمى لدى طلاب المرحلة الثانوية : (Record no. 172210)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07171namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250524124822.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250520s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.M.Sc.2024.من.س
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،منى عبد الوهاب يسن على
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title سلوك التنمر وعلاقته بكل من العوامل الخمس الكبرى للشخصية والذكاء الانفعالى والصمود الأكاديمى لدى طلاب المرحلة الثانوية :
Remainder of title دراسة تنبؤية /
Statement of responsibility, etc. إعداد/ منى عبد الوهاب يسن على؛ إشــــــــراف أ.د/سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي، د. ميهان حمدي محمد مصطفى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relationship between bullying behavior and each of big five personality traits, emotional intelligence and academic resilience for high school students :
Remainder of title Predictive study /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 155 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 126-136.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الحالي إلى :هدفت الدراسة الحالیة إلى تقصى العلاقة بین سلوك التنمر وكل من العوامل الخمس الكبرى للشخصية والذكاء الانفعالى والصمود الأكاديمى، والتعرف على إمكانیة التنبؤ بسلوك التنمر من خلال كل من العوامل الخمس الكبرى للشخصية والذكاء الانفعالى والصمود الأكاديمى، وتمثلت عینة الدراسة من (٣07) طالباً بالمرحلة الثانویة ، واستخدمت الدراسة مقياس سلوك التنمر المدرسى ، مقياس العوامل الخمس الكبرى للشخصية ، مقياس الذكاء العاطفى الوجدانى ، مقياس الصمود الأكاديمى ، وأشارت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة إرتباطية موجبة دالة إحصائياً بين سلوك التنمر وبُعد العُصابية؛ ووجود علاقة إرتباطية سالبة دالة إحصائياً بين سلوك التنمر وكل من أبعاد الشخصية (الإنبساطية، يقظة الضمير، المقبولية، الإنفتاح على الخبرة)، وأبعاد الذكاء الانفعالى (الوعى بالذات، إدارة الانفعالات، تحفيز الذات، التعاطف، المهارات الإجتماعية)، أبعاد الصمود الأكاديمى (المثابرة الأكاديمية، التخطيط للمستقبل، الفاعلية الذاتية، القلق المنخفض)، ولا توجد علاقة إرتباطية سالبة دالة إحصائياً بين سلوك التنمر وبُعد مركز الضبط، كما استطاعت متغيرات (العُصابية، الإنبساطية، المقبولية، الإنفتاح على الخبرات، التعاطف، الوعى بالذات، تحفيز الذات) التنبؤ بسلوك التنمر لدى أفراد العينة. <br/>أدوات الدراسة: مقياس سلوك التنمر المدرسى من إعداد الباحثة لطلاب المرحلة الثانوية، مقياس العوامل الخمس الكبرى للشخصية إعداد نزار محمد الزغبي (2009) ، مقياس الذكاء العاطفى الوجدانى إعداد عرفات محمد العمله (2019)، مقياس الصمود الأكاديمى إعداد محمد على إبراهيم نعمة الله (2022)<br/>عينة الدراسة: (٣07) طالباً بالمرحلة الثانویة بواقع (110) ذكور، (198) إناث، ولقد وزعت عينة الدراسة على طلاب المرحلة الثانوية على المتخصصين (العلمي) بواقع (164) طالباً، و(الأدبى) بواقع (143) طالب، ووزع أفراد العينة على الصفوف الثلاثة بالمرحلة الثانوية بواقع (121) طالب بالصف الأول الثانوى، (146) بالصف الثانى الثانوى، (40) بالصف الثالث الثانوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to predict the relationship between Bullying behavior and each of Big Five Personality Traits, Emotional Intelligence and Academic Resilience, The study's sample consists of (307) male and female students at the secondary level, The study used Bullying behavior school scale (prepared by the researcher), the big five personality traits scale, Emotional and Affective Intelligence scale, Academic Resilience scale, The results of the study indicated that there is a positive, statistically significant correlation between bullying behavior and the dimension of neuroticism. There is a statistically significant negative correlation between bullying behavior and each of the personality dimensions (extroversion, conscientiousness, agreeableness, openness to experience), and the dimensions of emotional intelligence (self-awareness, emotion management, self-motivation, empathy, social skills). There is a statistically significant relationship between bullying behavior and each of the dimensions of academic resilience (academic perseverance, planning for the future, self-efficacy, low anxiety), and there is no statistically significant negative correlation between bullying behavior and the locus of control dimension. The predictors of bullying behavior were (neuroticism, extroversion, agreeableness, openness to experience, empathy, self-awareness, self-motivation.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term سلوك التنمر
-- العوامل الخمس الكبرى للشخصية
-- الذكاء الانفعالي
-- مقياس الصمود الأكاديمى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ميهان حمدي محمد مصطفى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد علي بديوي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبد النعيم طه
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body سوسن إبراهيم أبو العلا شلبي
-- ميهان حمدي محمد مصطفى
-- أحمد علي بديوي
-- منال عبد النعيم طه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم نفس تربوى
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 20.05.2025 32080 Cai01.23.09.M.Sc.2024.من.س 01010100032080000 20.05.2025 20.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library