header

دور التكنولوجيا الحديثة في الحد من أخطاء كتابة الرموز الصينية لدى الطلاب المصريين المبتدئين : (Record no. 172290)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06997namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250524121600.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250522s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 495.1
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 495.1
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.09.M.A.2024.فا.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،فاطمة محمد محمود محمد الحسيني
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دور التكنولوجيا الحديثة في الحد من أخطاء كتابة الرموز الصينية لدى الطلاب المصريين المبتدئين :
Remainder of title دراسة تطبيقية- تحليلية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة : فاطمة محمد محمود محمد الحسيني؛ إشــراف أ.د/ مرفت علي محمد، أ‌.د/ رحـاب محمود أحمد صبح.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The role of modern technology in reducing writing errors in chinese characters among egyptian elementary students :
Remainder of title An applied analytical study /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 162 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 160-161.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. بعد انتشار جائحة (كوفيد -19 ) والتي أصبح خلالها التعليم عن بعد إلزامي كان على المعلم والطالب التكيف على طريقة التعليم والتعلم عن بعد خاصة بعد انتشار استخدام التكنولوجيا الحديثة والوسائط المتعددة للحفاظ على سير العملية التعليمية بشكل طبيعي. تهدف الدراسة إلى الحد من أخطاء كتابة الرموز الصينية لدى الطلاب المصريين المبتدئين وذلك عن طريق استخدام التكنولوجيا الحديثة واختيار كافة التطبيقات والمنصات التعليمية التي تستهدف تعليم كتابة الرموز الصينية وغيرها من المواقع التي تدعم عملية التعليم والتعلم لما لها من تأثير إيجابي في رفع كفاءة التدريس. فمن خلال استخدام المنهج التحليلي التطبيقي على الطلاب المصريين المبتدئين لدى أقسام اللغة الصينية من جامعة القاهرة وجامعة عين شمس وجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا والمعهد العالي الدولي للغات والترجمة الفورية . و عمل إستبانة إحصائية على طلاب الفرقة الأولى والثانية، وبعد تحليل نتائج الإستبانة والوقوف على أهم الأخطاء المشتركة بين الطلاب وإظهار العلاقة بين استخدام التكنولوجيا الحديثة وتطوير طرق التدريس، قام الباحث بتقديم مقترحات طرق للتدريس بنماذج تطبيقية.<br/>وأظهرت نتائج البحث مقترحات للمعلمين لتطوير أساليب تدريس الرموز الصينية، ومساعدة الطلاب على فهم الرموز الصينية بشكل أفضل استنادًا إلى الخلفية الثقافية للرموز الصينية، وإتقان أساس وقواعد كتابة الرمز الصيني والبنية التركيبية له، وكيفية استخدام التكنولوجيا الحديثة لفهم الرموز الصينية وكيفية تجنب الأخطاء الكتابة أثناء عملية التعلم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research investigates the role of modern technology in reducing Chinese character writing errors among university junior Chinese language learners in Egypt. Since multimedia information technology is ubiquitous, especially after the huge impact of the COVID-19 outbreak, in order to ensure the normal operation of education, the teaching mode has changed from offline to online. Therefore, teachers and students need to adapt to a new teaching model. Therefore, this paper aims to use modern Chinese character teaching technology to distinguish between various application software and online learning platforms to help students avoid Chinese character writing errors and provide students with different online learning methods. It will provide certain assistance for online learning and provide support for teachers’ distance teaching. This study conducted a statistical questionnaire among Egyptian junior (first and second grade) students in the Chinese Department of Cairo University ,Ainshams University ,Misr University For Science And Technology And The International Institute For Languages‎. By analyzing the questionnaire results, we determined the commonalities between the students' most important writing problems, aiming to reduce the number of errors made by junior Chinese language students in writing Chinese characters and some solutions to these problems are provided.<br/>This study analyzed the results of a questionnaire on Chinese character writing errors among junior Chinese language learners in Egypt, analyzed related issues that arise in non-present online teaching, and explored the relationship between the use of multimedia technology and teacher teaching, and how multimedia technology and subject teaching can be better The integration of teaching and learning, and how to stimulate students' creativity and cultivate students' independent learning ability and critical thinking. Hopefully this research can provide some help for Chinese teachers to develop diverse Chinese character teaching methods; and help students better understand the meaning of Chinese characters based on the cultural background of Chinese characters, master the basic strokes, basic structure and writing rules of Chinese characters, and use Modern technology to understand Chinese characters and how to avoid writing errors during the learning process.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة الصينية
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الرمز الصيني
-- أخطاء الكتابة
-- تحليل أخطاء الكتابة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رحـاب محمود أحمد صبح
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مرفت علي محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body رحـاب محمود أحمد صبح
-- مرفت علي محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الآداب
Department قسم اللغة الصينية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 22.05.2025 32105 Cai01.02.09.M.A.2024.فا.د 01010100032105000 22.05.2025 22.05.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library