The effectiveness of gamified blended environment strategies in developing the efl writing skills for technical and vocational learners / (Record no. 172375)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07549namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250717104641.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250527s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | eng |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng |
| Language code of summary or abstract | eng |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Gift |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 420 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 420 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.Sc |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.34.M.Sc.2024.Kh.E |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Khalid Abdelmoneim Mohamed Mohamed, |
| Preparation | preparation. |
| 245 14 - TITLE STATEMENT | |
| Title | The effectiveness of gamified blended environment strategies in developing the efl writing skills for technical and vocational learners / |
| Statement of responsibility, etc. | by Khalid Abdelmoneim Mohamed Mohamed ; Supervision Prof. Nahla Mokhtar Mansour, Prof. Nahla Mokhtar Mansour. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | فاعلية استراتيجيات بيئة تعلم مدمج باستخدام محفزات الالعاب الألكترونية في تنمية مهارات الكتابة باللغة الانجليزية كلغة أجنبية لدى طالب التعليم الفني والتقني |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 289 pages : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 30 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.Sc)-The National Egyptian E-Learning University, 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 175-194. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This research investigated the effectiveness of gamified blended learning environments in fostering<br/>EFL writing skills among technical and vocational education and training (TVET) learners in Saudi<br/>Arabia. It compared three distinct learning strategies: gamified blended learning cooperation,<br/>gamified blended learning competition, and gamified blended learning cooperation-competition.<br/>Each strategy leveraged a specific category of gamification features that evokes different goal<br/>structure: cooperation, competition, or a combination of both. A quasi-experimental design with a<br/>pre-test and post-test was employed. Forty-five trainees were purposively selected and randomly<br/>assigned to three groups, each receiving instruction using a different gamified blended learning<br/>program for teaching business writing. The findings revealed significant improvement in EFL<br/>business writing skills for all three groups. However, a one-way ANOVA and post-hoc Tukey HSD<br/>test indicated that the gamified blended learning cooperation-competition strategy yielded the<br/>greatest improvement compared to the gamified blended learning cooperation and gamified blended<br/>learning competition strategies alone. This suggests that a combination of cooperative and<br/>competitive elements within a gamified blended learning environment might be the most effective<br/>approach for enhancing EFL business writing skills among TVET learners. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تتوقف التنمية في أي اقتصاد على المعرفة العلمية والمهارات العملية، التي تم تصميم أنظمة التعليم والتدريب الفني والمهني <br/>لتعزيزه. ففي عالم تتزايد عولمته أصبح إتقان اللغة الانجليزية مهارة مطلوبة في العديد من القطاعات الصناعية، حتى في البلدان التي التتحدث اإلنجليزية كلغة أم. وقد أدى هذا االتجاه إلى سعي العديد من المهنيين الذين يمتلكون مهارات محدودة في اللغة الأنجليزية إلى البحث عن دورات وبرامج تدريبية في اللغة اإلنجليزية المهنية لتعزيز آفاقهم المهنية، تهدف هذه الدورات إلى تزويد المتعلمين بالمهارات اللغوية الالزمة للتواصل الفعال في البيئات المهنية المختلفة مع التركيز بشكل خاص على الكتابة باللغة الانجليزية في مختلف السياقات التقنية والمهنية. <br/>فقد أصبحت مهارات الكتابة باللغة اإلنجليزية في مكان العمل أمرا مسلما بأهميته على نطاق واسع، وقد أدرجت العديد من<br/>المؤسسات التعليمية هذه المهارات في مناهج التعليم المهني والتقني الخاصة بها. ومع ذلك أظهرت الدراسات أن نسبة كبيرة من الموظفين ال تزال تفتقر إلى مهارات الكتابة الكافية، مما قد يؤدي إلى ضعف التواصل وكثرة األخطاء وانخفاض معدال ت الانتاجية . <br/>أدت هذه الفجوة في المهارات إلى استثمار العديد من الشركات بشكل كبير في برامج تدريبية مخصصة لتنمية مهارة الكتابة. باللغة الأنجليزية، ولمعالجة هذه التحديات وتحسين فعالية التعليم والتدريب لجأت العديد من المؤسسات إلى حلول التعلم اإللكتروني وخاصة التعلم المدمج والذ ي هو مزيج من التعليم عبر اإلنترنت والتعليم وجهاً لوجه، فقد أصبح نهجا شائعا بسبب مرونته وقدرته على تلبية أنماط التعلم المختلفة. <br/>وعلى جانب آخر اكتسبت محفزات الألعاب الالكترونية اهتماماً كبيراً في السنوات األخيرة، فهي تدمج عناصر تصميم <br/>اللعاب الألكترونية في سياقات تختلف تماما عن األلعاب خاصة في مجال التعليم والتدريب، فقد أثبتت الدراسات أنها تعمل على تعزيز دافعية المتعلم ودرجة انخراطه في العملية التعليمية من خالل جعل األنشطة التعليمية أكثر متعة وتفاعلية. وعلى الرغم من الفوائد المتوقعة واجهت محفزات األلعاب االلكترونية بعض االنتقادات، حيث يعتقد البعض بأن المصطلح نفسه يعتبر مضلال ألنه يركز بشكل رئيسي على الجوانب الموجهة نحو أهداف األلعاب بينما يهمل الجوانب اإلبداعية و الترفيهية. بالأضافة إلى ذلك فقد <br/>أهملت الأبحاث المتعلقة بمحفزات الأللعاب الألكترونية أنماط األهداف المختلفة التي تثيرها عناصر محفزات الأللعاب في المتعلمين، مثل التعاون والمنافسة بين األفراد وكذلك المنافسة بين الفرق وتجاهلت أثرها على دافعية المتعلم وانخراطه في العمية التعليمية. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | English language |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | gamified blended learning |
| -- | business writing |
| -- | technical and vocational learning |
| -- | goal structure gamification |
| -- | gamified cooperative learning |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Mohamad Elsayed El-Naggar |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Gehan Sedky Alazab |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | Mohamad Elsayed El-Naggar |
| -- | Gehan Sedky Alazab |
| Universities | The National Egyptian ELearning University (EELU) |
| Faculties | Faculty of Educational Studies (FES) |
| Department | Department of E-Learning Technology |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| Reviser Names | Eman Ghareb |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 27.05.2025 | 91339 | Cai01.34.M.Sc.2024.Kh.E | 01010110091339000 | 27.05.2025 | 27.05.2025 | Thesis |