The effectiveness of gamified blended environment strategies in developing the efl writing skills for technical and vocational learners / (Record no. 172375)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07549namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250717104641.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250527s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Gift
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2024.Kh.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Khalid Abdelmoneim Mohamed Mohamed,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The effectiveness of gamified blended environment strategies in developing the efl writing skills for technical and vocational learners /
Statement of responsibility, etc. by Khalid Abdelmoneim Mohamed Mohamed ; Supervision Prof. Nahla Mokhtar Mansour, Prof. Nahla Mokhtar Mansour.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title فاعلية استراتيجيات بيئة تعلم مدمج باستخدام محفزات الالعاب الألكترونية في تنمية مهارات الكتابة باللغة الانجليزية كلغة أجنبية لدى طالب التعليم الفني والتقني
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 289 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-The National Egyptian E-Learning University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 175-194.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research investigated the effectiveness of gamified blended learning environments in fostering<br/>EFL writing skills among technical and vocational education and training (TVET) learners in Saudi<br/>Arabia. It compared three distinct learning strategies: gamified blended learning cooperation,<br/>gamified blended learning competition, and gamified blended learning cooperation-competition.<br/>Each strategy leveraged a specific category of gamification features that evokes different goal<br/>structure: cooperation, competition, or a combination of both. A quasi-experimental design with a<br/>pre-test and post-test was employed. Forty-five trainees were purposively selected and randomly<br/>assigned to three groups, each receiving instruction using a different gamified blended learning<br/>program for teaching business writing. The findings revealed significant improvement in EFL<br/>business writing skills for all three groups. However, a one-way ANOVA and post-hoc Tukey HSD<br/>test indicated that the gamified blended learning cooperation-competition strategy yielded the<br/>greatest improvement compared to the gamified blended learning cooperation and gamified blended<br/>learning competition strategies alone. This suggests that a combination of cooperative and<br/>competitive elements within a gamified blended learning environment might be the most effective<br/>approach for enhancing EFL business writing skills among TVET learners.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تتوقف التنمية في أي اقتصاد على المعرفة العلمية والمهارات العملية، التي تم تصميم أنظمة التعليم والتدريب الفني والمهني <br/>لتعزيزه. ففي عالم تتزايد عولمته أصبح إتقان اللغة الانجليزية مهارة مطلوبة في العديد من القطاعات الصناعية، حتى في البلدان التي التتحدث اإلنجليزية كلغة أم. وقد أدى هذا االتجاه إلى سعي العديد من المهنيين الذين يمتلكون مهارات محدودة في اللغة الأنجليزية إلى البحث عن دورات وبرامج تدريبية في اللغة اإلنجليزية المهنية لتعزيز آفاقهم المهنية، تهدف هذه الدورات إلى تزويد المتعلمين بالمهارات اللغوية الالزمة للتواصل الفعال في البيئات المهنية المختلفة مع التركيز بشكل خاص على الكتابة باللغة الانجليزية في مختلف السياقات التقنية والمهنية. <br/>فقد أصبحت مهارات الكتابة باللغة اإلنجليزية في مكان العمل أمرا مسلما بأهميته على نطاق واسع، وقد أدرجت العديد من<br/>المؤسسات التعليمية هذه المهارات في مناهج التعليم المهني والتقني الخاصة بها. ومع ذلك أظهرت الدراسات أن نسبة كبيرة من الموظفين ال تزال تفتقر إلى مهارات الكتابة الكافية، مما قد يؤدي إلى ضعف التواصل وكثرة األخطاء وانخفاض معدال ت الانتاجية . <br/>أدت هذه الفجوة في المهارات إلى استثمار العديد من الشركات بشكل كبير في برامج تدريبية مخصصة لتنمية مهارة الكتابة. باللغة الأنجليزية، ولمعالجة هذه التحديات وتحسين فعالية التعليم والتدريب لجأت العديد من المؤسسات إلى حلول التعلم اإللكتروني وخاصة التعلم المدمج والذ ي هو مزيج من التعليم عبر اإلنترنت والتعليم وجهاً لوجه، فقد أصبح نهجا شائعا بسبب مرونته وقدرته على تلبية أنماط التعلم المختلفة. <br/>وعلى جانب آخر اكتسبت محفزات الألعاب الالكترونية اهتماماً كبيراً في السنوات األخيرة، فهي تدمج عناصر تصميم <br/>اللعاب الألكترونية في سياقات تختلف تماما عن األلعاب خاصة في مجال التعليم والتدريب، فقد أثبتت الدراسات أنها تعمل على تعزيز دافعية المتعلم ودرجة انخراطه في العملية التعليمية من خالل جعل األنشطة التعليمية أكثر متعة وتفاعلية. وعلى الرغم من الفوائد المتوقعة واجهت محفزات األلعاب االلكترونية بعض االنتقادات، حيث يعتقد البعض بأن المصطلح نفسه يعتبر مضلال ألنه يركز بشكل رئيسي على الجوانب الموجهة نحو أهداف األلعاب بينما يهمل الجوانب اإلبداعية و الترفيهية. بالأضافة إلى ذلك فقد <br/>أهملت الأبحاث المتعلقة بمحفزات الأللعاب الألكترونية أنماط األهداف المختلفة التي تثيرها عناصر محفزات الأللعاب في المتعلمين، مثل التعاون والمنافسة بين األفراد وكذلك المنافسة بين الفرق وتجاهلت أثرها على دافعية المتعلم وانخراطه في العمية التعليمية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English language
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term gamified blended learning
-- business writing
-- technical and vocational learning
-- goal structure gamification
-- gamified cooperative learning
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mohamad Elsayed El-Naggar
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Gehan Sedky Alazab
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Mohamad Elsayed El-Naggar
-- Gehan Sedky Alazab
Universities The National Egyptian ELearning University (EELU)
Faculties Faculty of Educational Studies (FES)
Department Department of E-Learning Technology
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.05.2025 91339 Cai01.34.M.Sc.2024.Kh.E 01010110091339000 27.05.2025 27.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library