E-training environment for developing Capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt / (Record no. 172379)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04839namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250717105121.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250527s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Gift
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2024.No.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Noha Fathy Aly Anbar,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title E-training environment for developing Capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt /
Statement of responsibility, etc. by Noha Fathy Aly Anbar ; Supervised Dr. Mohamed Elsayed El Naggar, Dr. Tarek Abd Elmoneam Hegazy.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title بيئة تدريب الكترونية لتنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات (STEM) في مصر
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 201 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-The National Egyptian E-Learning University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 139-151.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research investigated the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. The participants were 27 STEM teachers chosen randomly from Obour STEM School; they were selected and randomly reformed into one experimental group; they trained during the 1st semester of the scholastic year 2023-2024 to develop their Capstone teaching skills. To achieve the aim of the research, the researcher utilized two instruments as follows: (Capstone Achievement Test—Capstone Observation Card) Quantitative results revealed significant mean differences between the scores of participants at level (0.05 ≥) in the pre-post testing procedures in favor of the post-tests for both dependent variables (achievement and skills). Quantitative results also emphasized the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. Therefore, the researcher recommended employing the suggested e-training environment for training STEM teachers.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي لاستكشاف أثر استخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية Capstone لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات STEM في مصر. تم اختيار 27 معلمًا من مدارس العلوم والتكنولوجيا من مدرسة العلوم والتكنولوجيا بالعبور. تم اختيار العينة بشكل عشوائي وتكونت عينة البحث من مجموعة تجريبية واحدة. تلقوا تدريبًا خلال الفصل الدراسي الأول من السنة الدراسية 2023-2024 لتنمية مهاراتهم في المشروعات التطبيقية. ولتحقيق هدف البحث، استخدمت الباحثة أداتان للبحث كما يلي: (اختبار تحصيل مهارات المشروعات التطبيقية - بطاقة ملاحظة مهارات المشروعات التطبيقية). أظهرت النتائج الكمية فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (0.05 ≥) في بين متوسطي درجات التطبيقين القبلي والبعدي بالاختبار التحصيلي وبطاقة لملاحظة لصالح التطبيق البعدي، كما أكدت نتائج البحث أيضًا التأثير الإيجابي لاستخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات في مصر. وبناءً على ذلك، أوصت الباحثة باعتماد بيئة التدريب الإلكترونية في تدريب معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Teaching and learning methods
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term E-training environment
-- Capstone teaching skills
-- STEM teachers
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mohamed Elsayed El Naggar
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Tarek Abd Elmoneam Hegazy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Mohamed Elsayed El Naggar
-- Tarek Abd Elmoneam Hegazy
Universities Cairo University
Faculties The National Egyptian E-Learning University
Department Faculty of Educational Studies (FES)
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.05.2025 91340 Cai01.34.M.Sc.2024.No.E 01010110091340000 27.05.2025 27.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library