header

Politeness Strategies Used in Post-Observation Meetings in Universities in Egypt : (Record no. 172505)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06749namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250630104031.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250611s2024 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.12.Ph.D.2024.Wa.P.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Waleed Emad Ali Osman Sedkey,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Politeness Strategies Used in Post-Observation Meetings in Universities in Egypt :
Remainder of title Advice and Suggestion-Giving /
Statement of responsibility, etc. By Waleed Emad Ali Osman Sedkey; Under the Supervision of Prof. Hebatalah M. Aref, Dr. Norice W. Methias
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title استراتيجيات اللياقة الخاصة بإسداء النصح وتقديم المقترحات المستخدمة في المقابلات البعدية للملاحظات الصفية بالجامعات في مصر /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 406 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 131-147.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to investigate Brown and Levinson’s (1978, 1987) politeness <br/>strategies in post-observation meetings (POMs) in a number of universities in Egypt <br/>examining both positive and negative politeness strategies. The study is an attempt to conduct <br/>an empirical investigation of how feedback is provided in POMs as well as how supervisors <br/>use advice and suggestion-giving strategically to mitigate face threatening acts (FTAs) in <br/>order to provide constructive criticism which is the main aim of such meetings. <br/>This study adopted a mixed-methods exploratory design that linguistically analyzed <br/>the politeness strategies related to advice and suggestion-giving during 42 POMs conducted <br/>by 10 supervisors in three universities in Egypt between 2017 and 2019. Based on Brown and <br/>Levinson’s (1978, 1987) politeness theory, both qualitative and quantitative data were <br/>collected through linguistically analyzing the politeness strategies. The linguistic expressions <br/>of advice and suggestion-giving related to these strategies were analyzed adopting Vásquez’s <br/>(2004) model. The frequency of the strategies and linguistic expressions were analyzed too. <br/>A questionnaire was designed for supervisors to respond to upon finishing the POMs to <br/>investigate their awareness and feelings, as supposedly more powerful institutional members, <br/>towards the politeness strategies they used. <br/>Data analysis revealed that supervisors manipulated almost all Brown and Levinson’s <br/>politeness strategies as well as all Vásquez’s linguistic expressions. The results revealed that <br/>supervisors were cautious while using these expressions with their instructors. The <br/>questionnaire findings highlighted that supervisors manipulated the politeness strategies <br/>intentionally to save the face of all participants for different reasons.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الدراسة إلى تقديم تحليلاً لغوياً لاستراتيجيات اللياقة الخاصة بإسداء النصح وتقديم المقترحات المستخدمة في المقابلات البعدية للملاحظات الصفية في عدد من الجامعات في مصر ، حيث تُوظَف هذه الاستراتجيات لتخفيف حدة الأفعال المستخدمة التي يمكن أن تظهر عند تقديم تغذية راجعة أثناء تلك المقابلات. تركز هذه الدراسة أيضًا على كيفية إسداء المشرفين للنصح وتقديمهم للمقترحات من خلال حرصهم على استخدام استراتيجيات اللياقة لتخفيف حدة الأفعال المستخدمة أثناء إسداء النصح وتقديم المقترحات في تلك المقابلات واللذان يعتبرا أهدافاً رئيسية للمقابلات. استخدمت هذه الدراسة المنهج المختلط الاستكشافي لتحليل نوعية استراتيجيات اللياقة المستخدمة داخل تلك المقابلات بجانب الخصائص اللغوية المستخدمة عند استخدام نمط معين لتخفيف حدة الأفعال المستخدمة أثناء المقابلات اللاحقة للملاحظات الصفية. وظفت الدراسة نظرية اللياقة في الحديث التي قدمها كلاً من براون وليفنسن عام 1978 مع تطويرها عام 1987 بالإضافة إلى نموذج فاسكيز (2004) لتحليل استراتيجيات اللياقة الخاصة بإسداء النصح وتقديم المقترحات في اثنتي وأربعين مقابلة قام بها عشرة مشرفون في ثلاث جامعات في مصر. تركز هذه الدراسة أيضاً على بحث درجة وعي ومشاعر المشرفين الذين يعتبرون أكثر سلطة ونفوذ من مدرسيهم داخل مؤسساتهم التعليمية تجاه استخدامهم تلك الإستراتيجيات من خلال تقديم استبيان مفتوح للمشرفين للإجابة عليه عقب الإنتهاء من المقابلات. وقد أظهرت نتائج تحليل البيانات استخدام المشرفين لجميع إستراتيجيات اللياقة تقريبا التي قدمها كلاً من براون وليفنسن أثناء المقابلات مع حرص المشرفين الشديد على استخدامهم جميع التعبيرات اللغوية التي قدمتها فاسكيز من خلال نموذجها. أما عن نتائج الاستبيان فقد أظهرت استخدام المشرفين لاستراتيجيات اللياقة بصورة متعمدة لحفظ ماء وجه المشاركين في المقابلات وذلك لأسباب متباينة.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English Language and Literature
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Politeness strategies
-- institutional discourse
-- post-observation meeting
-- advice and suggestion
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hebatalah M. Aref
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Norice W. Methias
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Hebatalah M. Aref
-- Norice W. Methias
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of English Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nourhan
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.06.2025 91448 Cai01.02.12.Ph.D.2024.Wa.P. 01010110091448000 11.06.2025 11.06.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library