Difficulties in clinical nursing education : (Record no. 172702)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06883namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250807105607.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250623s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 610.73076
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 610.73076
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.17.11.M.Sc.2024.Mo.D
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Mohamed Zaki Salem,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Difficulties in clinical nursing education :
Remainder of title perspectives of nurse educators in a selected faculty of nursing /
Statement of responsibility, etc. by Mohamed Zaki Salem ; Advisors Dr. Amany Salama Ayoub, Dr. Sayeda Mohamed Mohamed.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title الصعوبات في تعليم التمريض الإكلينيكي :
Remainder of title منظور معلمي التمريض في إحدى كليات التمريض المختارة /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 89 + 20 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 85-89.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Clinical education is an essential part of nursing education. It aims to prepare students to be able to provide safe and quality nursing care. However, despite its significance, it carries many difficulties for the responsible nurse educators due to its unique nature. Aim: To determine difficulties of clinical nursing education from nurse educators’ perspectives. Design: A descriptive cross-sectional design was utilized. Setting: The current study was conducted at faculty of nursing, Cairo University. Sample: A purposive sample consists of 180 nurse educators who meet the inclusion criteria were included in the study. Tools: (a) Nurse Educator's characteristics sheet, (b) Difficulties in clinical nursing education from perspectives of nurse educator’s questionnaire. Results: The study results revealed that the difficulties from perspectives of nurse educators included students/educator ratio (48.9%); availability of conference room (57.2%); availability of sufficient numbers of clinical settings (51.1%); availability of changing room for faculty staff members (48.9%); availability of needed supplies and equipment for training (45.0%); and overcrowding as a result of presence of students from other programs that result in lack of learning opportunities (46.7%). Conclusion: There are many difficulties in clinical nursing education from the perspective of nurse educators. On top of these difficulties were the increasing number of students and the lack of educational facilities in clinical settings. Recommendation: Faculty administrative should plan carefully with relation to students/educator ratio as well as provide adequate facilities and resources to achieve educational objectives.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هناك نوعان رئيسيان من تعليم التمريض, أحدهما هو التعليم النظري, والآخر هو التعليم الإكلينيكي. نظرًا لأن التمريض مهنة عملية, فإن أكثر من نصف ساعات أي برنامج دراسي لتعليم التمريض يتم تخصيصها للتعليم الإكلينيكي. تكمن أهمية هذا النوع من التعليم في أنه يتيح للطلاب فرصة التطبيق العملي لما قد تعلموه داخل قاعات الدرس. عادة ما يتم هذا التطبيق داخل بيئات حقيقية مثل المستشفيات بمختلف تخصصاتها, على أن يسبق نزول الطلاب إلى المستشفى قضاء فترة من التدريب العملي تعتمد على المحاكاة -كمرحلة وسيطة وضرورية بين التعليم النظري بقاعة الدرس والتطبيق الفعلي بالمستشفى- وذلك بمعمل المهارات داخل المؤسسة التعليمية. من خلال التعليم الإكلينيكي, يتمكّن الطلاب من معاينة دور الممرض/ة كما هو على أرض الواقع, وكذلك معايشة هذا الدور من خلال التفاعل المباشر مع المرضى وذويهمم وأفراد طاقم الرعاية الصحية من أطباء, وتمريض, وغيرهم. من هنا, فإن تعليم التمريض الإكلينيكي يعد صمام الأمان الذي يضمن تزويد المجتمع بطاقم عمل على درجة عالية من الكفاءة ولديه القدرة على تقديم رعاية تمريضية آمنة وذات جودة. <br/>يلعب معلم التمريض دورًا هامًا في التعليم الإكلينيكي, حيث أنه يعتبر حلقة الوصل بين الطلاب والجامعة من جهة, والمرضى والمستشفى من جهة أخرى. هذا الدور متعدد الأوجه, فهو معلّم في نظر الطلاب, وزميل عمل لدى فريق التمريض بالمستشفى, وممرض في أعين المرضى. لذا, فإن عليه الموازنة بين تلك الإعتبارات, بحيث تكون الأولوية دائمًأ للدور التعليمي تجاه الطلاب. ذلك الدور الذي يتمثل في حمله أمانة تحقيق الأهداف التعليمية داخل بيئات التعليم الإكلينيكي, تلك التي تتميز بالتعقيد وصعوبة التحكم وعدم التوقع. في هذا الشان, يواجه معلم التمريض العديد من الصعوبات أثناء قيامه بمهام التعليم الإكلينيكي, من بينها: تزايد أعداد الطلاب كل عام, ومحدودية أماكن التدريب, وعجز الإمكانيات والأدوات, إلى جانب عدم تعاون أفراد الطاقم الصحي. كل هذا وأكثر يزيد من صعوبة المهام الملقاة على عاتق المعلم, ويجعل من التحديد الدقيق لمثل تلك الصعوبات المحتملة -في سياقاتها ذات الصلة- أمرًا بالغ الأهمية, حيث أن تحديد أي مشكلة يعتبر الخطوة الأولى في سبيل التغلب عليها.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Nursing Education
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Clinical nursing education
-- difficulties
-- nurse educators
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amany Salama Ayoub
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sayeda Mohamed Mohamed
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Amany Salama Ayoub
-- Sayeda Mohamed Mohamed
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Nursing
Department Department of Nursing Education
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.06.2025 91683 Cai01.17.11.M.Sc.2024.Mo.D 01010110091683000 23.06.2025 23.06.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library