الصفحة النفسية لأطفال الاستقواء / الضحية من ذوى الاضطراب المشترك / (Record no. 172782)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05158namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250714121924.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250629s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 155.4
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 155.4
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.Ph.D.2024.اس.ص
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أسماء عادل أحمد عثمان،
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الصفحة النفسية لأطفال الاستقواء / الضحية من ذوى الاضطراب المشترك /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة أسماء عادل أحمد عثمان ؛ اشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار، أ.م.د. هبة متولي إسماعيل .
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Doctorate in the Philosophy of Education (Psychology Counseling
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 169صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note طروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 112-124.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي التعرف على شكل الصفحة النفسية لدى أطفال الإستقواء / الضحية من ذوي الاضطراب المشترك، وتحقيقًا لهذا الهدف تكونت عينة البحث من (40) طفلاً من أطفال الروضة مقسمين إلى: المجموعة الأولى تكونت من عدد (20) طفلاً من أطفال الاستقواء، المجموعة الثانية تكونت من عدد (20) طفلاً من الأطفال ضحايا الاستقواء، تراوحت أعمارهم ما بين (5-7) سنوات، وقد تم التكافؤ بين المجموعتين في متغيرات (العمر - مستوى الذكاء)، واستخدمت الباحثة الأدوات التالية، مقياس ستانفورد بينيه للذكاء - الصورة الخامسة تعريب صفوت فرج (2016)، مقياس تشخيص مؤشرات سلوك الاستقواء- الضحايا لدى الأطفال، إعداد (هبة إسماعيل، 2022)، مقياس تشخيص الاضطراب المشترك لدى الأطفال المصور، إعداد (الباحثة)، وأسفرت النتائج عن: وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات أطفال (الاستقواء – الضحايا) في أبعاد مقياس تشخيص الاضطراب المشترك المصور في اتجاه الأطفال ضحايا الاستقواء، تختلف شكل الصفحة النفسية لتقييم أطفال (الاستقواء – الضحايا) باستخدام مقياس تشخيص الاضطراب المشترك المصور لدى الأطفال كمحك تشخيصي وتقييمي للاضطراب المشترك
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to identify the psychological profile of bullying/victim children with a Sharing disorder, to achieve this aims, the research sample consisted of (40) kindergarten children divided into: The first group consisted of (20) bullying children, the second group. It consisted of (20) children who were victims of bullying, their ages ranged between (5-7) years, The two groups were equal in variables (age - level of intelligence), and the researcher used the following tools: the Stanford-Binet Intelligence Scale - fifth picture. Arabization by Safwat Farag (2016), a scale for diagnosing indicators of bullying behavior - victims in children, prepared by (Heba Ismail, 2022), a scale for diagnosing Sharing disorder in children illustrated, prepared by (the researcher), The results resulted in: There are statistically significant differences between the average scores of children (bullying - victims) on the dimensions of the Illustrated Common Disorder Diagnostic Scale in the direction of children who are victims of bullying, The form of the psychological page for evaluating children (bullying - victims) differs, using the Sharing disorder diagnostic scale depicted in children as a diagnostic and evaluative criterion for the Sharing disorder.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال
Source of heading or term qrmak
General subdivision علم النفس
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الصفحة النفسية
-- الاضطراب المشترك
-- أطفال الاستقواء
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد عبد الرازق النجار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هبة متولي إسماعيل
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 10/3/2024
Supervisory body خالد عبد الرازق النجار
-- هبة متولي إسماعيل
Discussion body سهي أحمد أمين
-- رضا مسعد أحمد الجمال
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.06.2025 32122 Cai01.26.03.Ph.D.2024.اس.ص 01010100032122000 29.06.2025 29.06.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library