برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال فى ضوء نظرية الاهتمامات / (Record no. 172855)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 07633namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250701135957.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250701s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.241 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.241 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.02.M.Sc.2024.اي.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | آيــــــة جمعــــة السيــــد عبد المقصود، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال فى ضوء نظرية الاهتمامات / |
Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة آيــــــة جمعــــة السيــــد عبد المقصود؛ اشراف أ. د/ عبيــر صديــق أميـــــن ؛ أ. م. د/ هبه حسين طلعت. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A training program to develop some soft skills among kindergarten teachers in light of the theory of interests. |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 195 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 169-189. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال باستخدام برنامج تدريبى في ضوء نظرية الاهتمامات ، و تعتمد هذه الدراسة على المنهج التجريبي ذو التصميم شبه التجريبي باستخدام القياس القبلي والقياس البعدى للمجموعة التجريبية وتكونت عينة الدراسة من ( 30) معلمة من معلمات رياض الأطفال بمحافظة كفر الشيخ واستخدمت الدراسة مجموعة من الأدوات : قائمة المهارات الناعمة ،بطاقة ملاحظة المهارات الناعمة ، أختبار المهارات الناعمة (إعداد الباحثة ) وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة الدراسة بإعداد برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال ( إعداد الباحثة) ، وبعد أن تأكدت الباحثة من صدق و ثبات عينة الدراسة التى تم اختيار عينة الدراسة بالطريقة العشوائية ،ووقع الاختيار على رياض الأطفال الملحقة بمدرسة الشهيد مصطفى سمير بدوى للغات الرسمية بكفر الشيخ ومدرسة الوحدة العربية ، واستخدمت الباحثة الأساليب الإحصائية دلالة الفروق احصائيا بين متوسط درجات معلمات رياض الأطفال فى القياس القبلى من حيث المهارات الناعمة لتجانس العينة ، قيم معاملات تشبع المفردات على الأبعاد المستخرجة لأختبار المهارات الناعمة ، معاملات الثبات للأختباربطريقة الفا كرونباخ و معاملات الثبات بطريقة التجزئة النصفية،و التحليل العاملي الاستكشافى لبطاقة الملاحظة بتحليل المكونات الأساسية بطريقة هوتلنج ، ثم تدوير المحاور بطريقة فاريمكس Varimax لملائمة حجم العينة للتحليل العاملى ،معاملات الثبات بطريقتى الفا كرونباخ و اعادة التطبيق لثبات بطاقة الملاحظة اختبار " ت"لايجاد الفروق بين متوسطى درجات معلمات رياض الأطفال قبل تطبيق البرنامج التدريبي لتنمية بعض المهارات الناعمة في ضوء نظرية الاهتمامات و بعد التطبيق على (أختبار وبطاقة ملاحظة ) المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال وقد تحققت فروض الدراسة وأسفرت نتائج الدراسة :إلى فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال في ضوء نظرية الاهتمامات |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current study aimed to develop some soft skills among kindergarten teachers using a training program in light of the theory of interests. This study relies on the experimental approach with a quasi-experimental design based on the design of two groups (experimental and control) using pre-measurement and post-measurement for the experimental group, and the study sample consisted of Of (30) kindergarten teachers in Kafr El-Sheikh Governorate, the study used a set of tools: a soft skills observation card, a soft skills test (prepared by the researcher). The researcher addressed the problem of the study by preparing a training program to develop some of the soft skills of kindergarten teachers (prepared by the researcher) After the researcher confirmed the validity and reliability of the study sample that was chosen intentionally, the choice fell on the kindergartens attached to the Martyr Mustafa Samir Badawi Official Language School in Kafr El-Sheikh. The researcher used statistical methods to indicate the statistically significant differences between the average grades of kindergarten teachers in the pre-measurement from Where soft skills homogeneity of the sample, values of vocabulary saturation coefficients on the dimensions extracted for the soft skills test, reliability coefficients for the test using the Cronbach alpha method and reliability coefficients using the split-half method, and exploratory factor analysis of the observation card by principal components analysis using the Hotelling method, then rotating the axes using the Varimax method to fit the sample size. For factor analysis, reliability coefficients using the Cronbach's alpha and re-application methods for note card reliability, a "T" test to find differences between the average grades of kindergarten teachers before applying the training program to develop some soft skills in light of the theory of interests and after applying it to (test and note card) the soft skills of Kindergarten teachers: The study hypotheses were fulfilled, and the results of the study led to the effectiveness of a training program to develop some soft skills among kindergarten teachers in light of the theory of interests. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | معلمة رياض الأطفال |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | البرنامج تدريبي |
-- | المهارات الناعمة |
-- | نظرية الاهتمامات |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عبيــر صديــق أميـــــن |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هبه حسين طلعت |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 8/6/2024 |
Supervisory body | عبيــر صديــق أميـــــن |
-- | هبه حسين طلعت |
Discussion body | عاطف عدلى فهمى |
-- | لمياء أحمد كدوانى |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم التربوية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 01.07.2025 | 32129 | Cai01.26.02.M.Sc.2024.اي.ب | 01010100032129000 | 01.07.2025 | 01.07.2025 | Thesis |