header

برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال فى ضوء نظرية الاهتمامات / (Record no. 172855)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07633namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250701135957.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250701s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.241
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.241
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.M.Sc.2024.اي.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number آيــــــة جمعــــة السيــــد عبد المقصود،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال فى ضوء نظرية الاهتمامات /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة آيــــــة جمعــــة السيــــد عبد المقصود؛ اشراف أ. د/ عبيــر صديــق أميـــــن ؛ أ. م. د/ هبه حسين طلعت.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A training program to develop some soft skills among kindergarten teachers in light of the theory of interests.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 195 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 169-189.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال باستخدام برنامج تدريبى في ضوء نظرية الاهتمامات ، و تعتمد هذه الدراسة على المنهج التجريبي ذو التصميم شبه التجريبي باستخدام القياس القبلي والقياس البعدى للمجموعة التجريبية وتكونت عينة الدراسة من ( 30) معلمة من معلمات رياض الأطفال بمحافظة كفر الشيخ واستخدمت الدراسة مجموعة من الأدوات : قائمة المهارات الناعمة ،بطاقة ملاحظة المهارات الناعمة ، أختبار المهارات الناعمة (إعداد الباحثة ) وقامت الباحثة بمعالجة مشكلة الدراسة بإعداد برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال ( إعداد الباحثة) ، وبعد أن تأكدت الباحثة من صدق و ثبات عينة الدراسة التى تم اختيار عينة الدراسة بالطريقة العشوائية ،ووقع الاختيار على رياض الأطفال الملحقة بمدرسة الشهيد مصطفى سمير بدوى للغات الرسمية بكفر الشيخ ومدرسة الوحدة العربية ، واستخدمت الباحثة الأساليب الإحصائية دلالة الفروق احصائيا بين متوسط درجات معلمات رياض الأطفال فى القياس القبلى من حيث المهارات الناعمة لتجانس العينة ، قيم معاملات تشبع المفردات على الأبعاد المستخرجة لأختبار المهارات الناعمة ، معاملات الثبات للأختباربطريقة الفا كرونباخ و معاملات الثبات بطريقة التجزئة النصفية،و التحليل العاملي الاستكشافى لبطاقة الملاحظة بتحليل المكونات الأساسية بطريقة هوتلنج ، ثم تدوير المحاور بطريقة فاريمكس Varimax لملائمة حجم العينة للتحليل العاملى ،معاملات الثبات بطريقتى الفا كرونباخ و اعادة التطبيق لثبات بطاقة الملاحظة اختبار " ت"لايجاد الفروق بين متوسطى درجات معلمات رياض الأطفال قبل تطبيق البرنامج التدريبي لتنمية بعض المهارات الناعمة في ضوء نظرية الاهتمامات و بعد التطبيق على (أختبار وبطاقة ملاحظة ) المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال وقد تحققت فروض الدراسة وأسفرت نتائج الدراسة :إلى فاعلية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى معلمات رياض الأطفال في ضوء نظرية الاهتمامات
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to develop some soft skills among kindergarten teachers using a training program in light of the theory of interests. This study relies on the experimental approach with a quasi-experimental design based on the design of two groups (experimental and control) using pre-measurement and post-measurement for the experimental group, and the study sample consisted of Of (30) kindergarten teachers in Kafr El-Sheikh Governorate, the study used a set of tools: a soft skills observation card, a soft skills test (prepared by the researcher). The researcher addressed the problem of the study by preparing a training program to develop some of the soft skills of kindergarten teachers (prepared by the researcher) After the researcher confirmed the validity and reliability of the study sample that was chosen intentionally, the choice fell on the kindergartens attached to the Martyr Mustafa Samir Badawi Official Language School in Kafr El-Sheikh. The researcher used statistical methods to indicate the statistically significant differences between the average grades of kindergarten teachers in the pre-measurement from Where soft skills homogeneity of the sample, values of vocabulary saturation coefficients on the dimensions extracted for the soft skills test, reliability coefficients for the test using the Cronbach alpha method and reliability coefficients using the split-half method, and exploratory factor analysis of the observation card by principal components analysis using the Hotelling method, then rotating the axes using the Varimax method to fit the sample size. For factor analysis, reliability coefficients using the Cronbach's alpha and re-application methods for note card reliability, a "T" test to find differences between the average grades of kindergarten teachers before applying the training program to develop some soft skills in light of the theory of interests and after applying it to (test and note card) the soft skills of Kindergarten teachers: The study hypotheses were fulfilled, and the results of the study led to the effectiveness of a training program to develop some soft skills among kindergarten teachers in light of the theory of interests.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element معلمة رياض الأطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البرنامج تدريبي
-- المهارات الناعمة
-- نظرية الاهتمامات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبيــر صديــق أميـــــن
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هبه حسين طلعت
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 8/6/2024
Supervisory body عبيــر صديــق أميـــــن
-- هبه حسين طلعت
Discussion body عاطف عدلى فهمى
-- لمياء أحمد كدوانى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 01.07.2025 32129 Cai01.26.02.M.Sc.2024.اي.ب 01010100032129000 01.07.2025 01.07.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library