header

The effect of negotiated feedback using EdTech and written monologue feedback on improving efl learners’ performance on text coherence / (Record no. 172968)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05397namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250709105334.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250709s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 400.420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 400.420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.12.Ph.D.2024.Na.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Naglaa ElSayed Seddiek Fadlallah,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The effect of negotiated feedback using EdTech and written monologue feedback on improving efl learners’ performance on text coherence /
Statement of responsibility, etc. by Naglaa ElSayed Seddiek Fadlallah ; Supervisor Prof. Amany Abdel Hameed Badawy.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير التعليقات التفاوضية الشفهية باستخدام تكنولوجيا التعليم والتعليقات غير التفاوضية على تحسين ترابط النص لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيه /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 155 + 82 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 145-155.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The present study attempted to find an effective treatment for the problem of incoherent essays that are produced by EFL learners. This was done through the product approach as the study investigated the impact of two methods of giving feedback to students’ essays: negotiated feedback (NF) versus written monologue feedback (WMF) on the problem of relational coherence. The participants of the study were Intermediate undergraduate students at one of the private universities in Egypt. The research design is quasi-experimental as it involved collecting quantitative and discourse structure data. The quantitative data were in the form of the scores of the students’ essays in the criterion of coherence in their Pre-Observation and Post-Observations. The discourse structure data was obtained from analyzing the written discourse structure of students’ essays and examining the extent of the correlation between the quality of the participants’ discourse structure before and after each treatment. To enable the teachers of the experiment to give negotiated feedback, a twofold tasks were prepared. Firstly, a feedback model based on guided questions was developed and edtech tools were selected to facilitate negotiating feedback and providing written feedback. The findings of the experiment revealed a significant improvement for the two experimental groups, and that the participants of the NF group significantly outperformed their counterparts in the WMF group in coherence scores and the quality of participants’ discourse structure.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف هذا البحث إلى إيجاد حل لمشكلة عدم ترابط النص لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وهذا من خلال التركيز علي المنتج. قامت الدراسة ببحث تأثير التعليقات التفاوضية الشفهية والتعليقات غير التفاوضية على حل مشكلة ترابط النص العلائقي. المشاركون في التجربة هم طلبة أحدي الجامعات الخاصة بمصر في مستوي اللغة المتوسط. تصميم البحث شبه تجريبي ويتضمن جمع بيانات كمية وبيانات تحليل التراكيب. البيانات الكمية هي درجات الطلبة في تناسق النص في تقيم ملاحظة ما قبل التجربة وتقييمات ما بعد التجربة. أما بيانات تحليل التراكيب، فقد تم الحصول عليها من خلال نصوص الطلبة المكتوبة وفحص مدى ارتباط جودة تراكيب النصوص قبل وبعد كل معالجة. ولتمكين معلمي التجربة من تقديم تعليقات تفاوضية، تم إعداد مهمتين مزدوجتين. أولاً، تم تطوير نموذج تعليقات يعتمد على أسئلة موجهة وتم اختيار أدوات تكنولوجيا التعليم لتسهيل التفاوض على التعليقات وتقديم التعليقات المكتوبة. كشفت نتائج التجربة عن تحسن ملحوظ للمجموعتين التجريبيتين، وأن المشاركين في مجموعة التعليقات التفاوضية تفوقوا بشكل ملحوظ على نظرائهم في مجموعة التعليقات غير التفاوضية في درجات الطلبة في تناسق النص ومدى ارتباط جودة تراكيب النصوص.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English Language
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term relational coherence
-- negotiating feedback
-- written monologue feedback
-- Edtech for giving feedback
-- written discourse structure
-- Egyptian EFL Learners
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amany Abdel Hameed Badawy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Amany Abdel Hameed Badawy
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of English Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.07.2025 91764 Cai01.02.12.Ph.D.2024.Na.E 01010110091764000 09.07.2025 09.07.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library