Impact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt : (Record no. 172978)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06089namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250817100145.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250709s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.404
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.404
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Waleed Mohamed Mohamed Soliman,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Impact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt :
Remainder of title Case Study /
Statement of responsibility, etc. by Waleed Mohamed Mohamed Soliman ; Supervision Prof. Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed, Dr. Ahmed Fathi Ghoneim.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title أثر تطبيق أنظمة إدارة الهيئات التعليمية على أداء المؤسسات التعليمية في مصر :
Remainder of title دراسة حالة /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 118 Leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 111-112.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study investigates the impact of implementing the Educational Organization Management System (EOMS), based on ISO 21001:2018, on the performance of educational institutions in Egypt, using the British International College of Cairo (BICC) as a case study. The research explores four key dimensions of EOMS: leadership, planning, performance evaluation, and continuous improvement, assessing their influence on educational quality and stakeholder satisfaction. Through a descriptive-analytical approach, data were collected using a comprehensive survey targeting teachers, administrative staff, students, and parents. Statistical analysis, conducted using SPSS and AMOS software, examined the relationship between EOMS dimensions and institutional performance while considering demographic factors such as age, gender, and years of experience. The findings highlight significant positive correlations between the application of EOMS and improvements in educational outcomes, stakeholder engagement, and operational efficiency. The study underscores the challenges of integrating EOMS, such as resource limitations and resistance to change, while emphasizing its potential to address systemic issues in Egyptian education, including infrastructure deficits, teacher shortages, and curriculum alignment with labor market needs.Recommendations include adopting EOMS frameworks to drive strategic improvements in educational management, emphasizing continuous evaluation and stakeholder inclusion. The research contributes valuable insights for policymakers and educational administrators seeking to enhance institutional performance and align with global educational quality standards.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تتناول هذه الدراسة تأثير تطبيق نظام إدارة المؤسسات التعليمية (EOMS)، المستند إلى المعيار الدولي ISO 21001:2018، على أداء المؤسسات التعليمية في مصر، مع التركيز على كلية بريتيش إنترناشونال كوليدج بالقاهرة (BICC) كدراسة حالة. تستعرض الدراسة أربعة أبعاد رئيسية لنظام EOMS: القيادة، التخطيط، تقييم الأداء، والتحسين المستمر، مع تقييم تأثيرها على جودة التعليم ورضا الأطراف المعنية. <br/>اعتمدت الدراسة على منهج وصفي تحليلي، حيث تم جمع البيانات باستخدام استبيان شامل استهدف المعلمين، الموظفين الإداريين، الطلاب، وأولياء الأمور. أجري التحليل الإحصائي باستخدام برمجيات SPSS وAMOS لدراسة العلاقة بين أبعاد نظام EOMS وأداء المؤسسة، مع الأخذ في الاعتبار العوامل الديموغرافية مثل العمر، الجنس، وسنوات الخبرة. <br/>أظهرت النتائج وجود علاقات إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تطبيق نظام EOMS وتحسين المخرجات التعليمية، وتفاعل الأطراف المعنية، والكفاءة التشغيلية. كما سلطت الدراسة الضوء على التحديات المرتبطة بتطبيق النظام، مثل محدودية الموارد ومقاومة التغيير، مع التأكيد على إمكاناته في معالجة القضايا المنهجية في التعليم المصري، بما في ذلك عجز البنية التحتية، نقص المعلمين، ومواءمة المناهج مع احتياجات سوق العمل. <br/>توصي الدراسة بتبني أطر عمل نظام EOMS لدفع التحسينات الاستراتيجية في إدارة التعليم، مع التركيز على التقييم المستمر وإشراك الأطراف المعنية. تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة لصناع القرار ومديري المؤسسات التعليمية الذين يسعون لتحسين أداء المؤسسات والمواءمة مع معايير الجودة التعليمية العالمية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Project Management
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Educational Organization Management System (EOMS)
-- ISO 21001:2018
-- Performance Evaluation
-- Continuous Improvement
-- Leadership in Education
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ahmed Fathi Ghoneim
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed
-- Ahmed Fathi Ghoneim
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Graduate Studies for Statistical Research
Department Department of Project Management
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.07.2025 91771 Cai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I 01010110091771000 09.07.2025 09.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library