Impact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt : (Record no. 172978)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06089namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250817100145.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250709s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng |
| Language code of summary or abstract | eng |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposit |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 658.404 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 658.404 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | Ph.D |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Waleed Mohamed Mohamed Soliman, |
| Preparation | preparation. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | Impact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt : |
| Remainder of title | Case Study / |
| Statement of responsibility, etc. | by Waleed Mohamed Mohamed Soliman ; Supervision Prof. Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed, Dr. Ahmed Fathi Ghoneim. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | أثر تطبيق أنظمة إدارة الهيئات التعليمية على أداء المؤسسات التعليمية في مصر : |
| Remainder of title | دراسة حالة / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 118 Leaves : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 30 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 111-112. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This study investigates the impact of implementing the Educational Organization Management System (EOMS), based on ISO 21001:2018, on the performance of educational institutions in Egypt, using the British International College of Cairo (BICC) as a case study. The research explores four key dimensions of EOMS: leadership, planning, performance evaluation, and continuous improvement, assessing their influence on educational quality and stakeholder satisfaction. Through a descriptive-analytical approach, data were collected using a comprehensive survey targeting teachers, administrative staff, students, and parents. Statistical analysis, conducted using SPSS and AMOS software, examined the relationship between EOMS dimensions and institutional performance while considering demographic factors such as age, gender, and years of experience. The findings highlight significant positive correlations between the application of EOMS and improvements in educational outcomes, stakeholder engagement, and operational efficiency. The study underscores the challenges of integrating EOMS, such as resource limitations and resistance to change, while emphasizing its potential to address systemic issues in Egyptian education, including infrastructure deficits, teacher shortages, and curriculum alignment with labor market needs.Recommendations include adopting EOMS frameworks to drive strategic improvements in educational management, emphasizing continuous evaluation and stakeholder inclusion. The research contributes valuable insights for policymakers and educational administrators seeking to enhance institutional performance and align with global educational quality standards. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تتناول هذه الدراسة تأثير تطبيق نظام إدارة المؤسسات التعليمية (EOMS)، المستند إلى المعيار الدولي ISO 21001:2018، على أداء المؤسسات التعليمية في مصر، مع التركيز على كلية بريتيش إنترناشونال كوليدج بالقاهرة (BICC) كدراسة حالة. تستعرض الدراسة أربعة أبعاد رئيسية لنظام EOMS: القيادة، التخطيط، تقييم الأداء، والتحسين المستمر، مع تقييم تأثيرها على جودة التعليم ورضا الأطراف المعنية. <br/>اعتمدت الدراسة على منهج وصفي تحليلي، حيث تم جمع البيانات باستخدام استبيان شامل استهدف المعلمين، الموظفين الإداريين، الطلاب، وأولياء الأمور. أجري التحليل الإحصائي باستخدام برمجيات SPSS وAMOS لدراسة العلاقة بين أبعاد نظام EOMS وأداء المؤسسة، مع الأخذ في الاعتبار العوامل الديموغرافية مثل العمر، الجنس، وسنوات الخبرة. <br/>أظهرت النتائج وجود علاقات إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تطبيق نظام EOMS وتحسين المخرجات التعليمية، وتفاعل الأطراف المعنية، والكفاءة التشغيلية. كما سلطت الدراسة الضوء على التحديات المرتبطة بتطبيق النظام، مثل محدودية الموارد ومقاومة التغيير، مع التأكيد على إمكاناته في معالجة القضايا المنهجية في التعليم المصري، بما في ذلك عجز البنية التحتية، نقص المعلمين، ومواءمة المناهج مع احتياجات سوق العمل. <br/>توصي الدراسة بتبني أطر عمل نظام EOMS لدفع التحسينات الاستراتيجية في إدارة التعليم، مع التركيز على التقييم المستمر وإشراك الأطراف المعنية. تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة لصناع القرار ومديري المؤسسات التعليمية الذين يسعون لتحسين أداء المؤسسات والمواءمة مع معايير الجودة التعليمية العالمية. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | Project Management |
| 653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Educational Organization Management System (EOMS) |
| -- | ISO 21001:2018 |
| -- | Performance Evaluation |
| -- | Continuous Improvement |
| -- | Leadership in Education |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Ahmed Fathi Ghoneim |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed |
| -- | Ahmed Fathi Ghoneim |
| Universities | Cairo University |
| Faculties | Faculty of Graduate Studies for Statistical Research |
| Department | Department of Project Management |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| Reviser Names | Eman Ghareb |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.07.2025 | 91771 | Cai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I | 01010110091771000 | 09.07.2025 | 09.07.2025 | Thesis |